ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
πολεοδομικός χάρτης σχεδίαση
Φώτο: Shutterstock

Τέθηκαν από σήμερα σε λειτουργία τα ψηφιακά ραντεβού για το Κτηματολόγιο

Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι πολύ απλή, καθώς αρχικά ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο myKtimatologioLive.gov.gr και επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών Taxisnet.

Σε παραγωγική λειτουργία τέθηκε τη Δευτέρα η πλατφόρμα myKtimatologioLive, μέσω της οποίας οι πολίτες και οι επαγγελματίες (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί) μπορούν να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως μέσω βιντεοκλήσης για θέματα γενικής και εξειδικευμένης πληροφόρησης σχετικά με τις διαδικασίες και τις υπηρεσίες των ακινήτων τους που σχετίζονται με το Κτηματολόγιο, όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μείωση των φυσικών επισκέψεων αρχικά στα κεντρικά και σταδιακά στα περιφερειακά γραφεία του Κτηματολογίου, βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του προσωπικού και εξοικονόμηση χρόνου και κόστους για τους συναλλασσόμενους.

Με απόφαση του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Θοδωρή Λιβάνιου και με τη συνδρομή του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, η πλατφόρμα δημιουργήθηκε στα πρότυπα των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών ραντεβού για εξυπηρέτηση από Οργανισμούς όπως τα ΚΕΠ, η ΑΑΔΕ, ο ΟΑΕΔ, το Υπουργείο Εξωτερικών και ο ΕΦΚΑ.

Η λειτουργία της πλατφόρμας, την οποία σχεδίασε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, είναι πολύ απλή. Αρχικά ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στο myKtimatologioLive.gov.gr και επιβεβαιώνει τα στοιχεία του μέσω των κωδικών Taxisnet. Στη συνέχεια, επιλέγει την ημέρα και την ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί από τη λίστα των διαθέσιμων ραντεβού. Για όσους δεν διαθέτουν κωδικούς Taxisnet δίνεται η δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού μέσω άλλου προσώπου.

Το ραντεβού επιλέγεται από τον ενδιαφερόμενο σε μέρα και ώρα από το χρονικό εύρος των 15 επόμενων ημερών, από την επόμενη εργάσιμη και μετά. Ο ενδιαφερόμενος θα λάβει δύο email επιβεβαίωσης, μία ημέρα πριν από το ραντεβού και ένα ακόμα δύο ώρες πριν από αυτό. Δίνεται, τέλος, η δυνατότητα μεταβολής της ώρας και της ημέρας ή και ακύρωσης του ραντεβού. Στην έναρξη της βιντεοκλήσης, η ταυτοπροσωπία ελέγχεται από τον υπάλληλο με επίδειξη του ταυτοποιητικού εγγράφου από πλευράς του πολίτη, και εν συνεχεία ο υπάλληλος εξυπηρετεί το αίτημα για το οποίο ορίστηκε το ραντεβού.

Η πληροφόρηση δύναται να παρέχεται σε δύο επίπεδα. Σε πρώτο επίπεδο παρέχονται γενικές πληροφορίες και κατευθύνσεις από προσωπικό του φορέα με εμπειρία στον τομέα της διοικητικής πληροφόρησης. Στην περίπτωση που ο υπάλληλος διαγνώσει την ανάγκη διαβίβασης του αιτήματος σε εξειδικευμένο προσωπικό, όπως στις περιπτώσεις που ζητούνται πληροφορίες για ζητήματα νομικής ή/και τεχνικής φύσης, η πληροφόρηση δίνεται σε δεύτερο επίπεδο μέσω ελεγχόμενων ραντεβού που κλείνει ο υπάλληλος, εκ μέρους του συναλλασσόμενου, με το αντίστοιχα εξειδικευμένο στέλεχος του φορέα.

Κατά την περίοδο της αρχικής λειτουργίας, η υπηρεσία παρέχεται από το προσωπικό των Κεντρικών Υπηρεσιών του Φορέα «Κτηματολόγιο» για πληροφόρηση που αφορά ακίνητα που βρίσκονται στο σύνολο της επικράτειας. Ακόμη, σε πιλοτικό επίπεδο παρέχεται η πληροφόρηση από το προσωπικό του Κτηματολογικού Γραφείου της Αττικής στο Κορωπί για πληροφόρηση σχετικά με ακίνητα που βρίσκονται στις περιοχές Ανθούσα, Αρτέμιδα (Λούτσα), Βάρη, Γέρακα, Γλυκά Νερά, Κρωπία, Μαρκόπουλο Μεσογαίας, Νέα Μάκρη, Παλλήνη, Πικέρμι, Παιανία, Ραφήνα, Σπάτα, τα οποία υπάγονται στην αρμοδιότητα του συγκεκριμένου Κτηματολογικού Γραφείου. Η πληροφόρηση του κοινού από τα Περιφερειακά Γραφεία του Κτηματολογίου θα διευρύνεται σταδιακά με την προσθήκη νέων περιοχών, επέκταση της πλατφόρμας που ήδη σχεδιάζεται.

Η πλατφόρμα αποτελεί ένα νέο σύγχρονο εργαλείο επικοινωνίας και εξυπηρέτησης, προέκταση των υφιστάμενων τρόπων πληροφόρησης (τηλέφωνα, email), που με τη χρήση των νέων τεχνολογιών θα διευκολύνει τον πολίτη, θα συμβάλλει στην αύξηση του κύρους του φορέα ενώ θα επιτρέψει τη συστηματικότερη καταγραφή της περιπτωσιολογίας ώστε να γίνει στόχευση στην επίλυση των πραγματικών και συχνών θεμάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δημήτρης Παπαστεργίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τρίκαλα: Εγκαίνια του γραφείου Κτηματολογίου από Παπαστεργίου και Μπουκώρο

Εγκαινιάστηκαν σήμερα τα νέα γραφεία του Κτηματολογίου Τρικάλων από τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δ. Παπαστεργίου, τον υφυπουργό Χ. Μπουκώρο και στελέχη του Ελληνικού Κτηματολογίου.
Διαχείριση αρχείων υπολογιστή
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Οι νέες εφαρμογές στο Κτηματολόγιο που λύνουν τα χέρια των πολιτών

Το Κτηματολόγιο περνάει στην ψηφιακή εποχή, βελτιώνοντας την καθημερινότητα πολιτών με την πλήρη ενεργοποίηση όλων των ψηφιακών υπηρεσιών τους επόμενους μήνες. Ποιες συναλλαγές θα γίνονται ηλεκτρονικά.
πολεοδομικός χάρτης σχεδίαση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπερδιπλάσιες εγγραφές στο Κτηματολόγιο με την Τεχνητή Νοημοσύνη

Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει εκτοξεύσει την παραγωγικότητα της λήψης αποφάσεων στις 13.500 την εβδομάδα και μειώνονται ταχύτερα οι 400.000 εκκρεμότητες. Έρχονται ψηφιακοί χάρτες με τις τιμές ακινήτων..