ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Ηλεκτρικό ποδήλατο πόλης
Άνδρας με κουστούμι οδηγεί ηλεκτρικό ποδήλατο σε αστικό τοπίο το ηλιοβασίλεμα.

Έρχεται επιδότηση για αγορά ηλεκτροκίνητων ΙΧ, σκούτερ και ποδηλάτων

O κ. Χατζηδάκης ανήγγειλε νέα προκήρυξη του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον" το φθινόπωρο με αυξημένο προϋπολογισμό, καθώς και την εφαρμογή Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων.

Ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων εξήγγειλε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε η Οργάνωση Νεολαίας της Νέας Δημοκρατίας.

Στην ίδια συζήτηση ο κ. Χατζηδάκης ανήγγειλε νέα προκήρυξη του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον" το φθινόπωρο με αυξημένο προϋπολογισμό, καθώς και την εφαρμογή Εθνικού Σχεδίου Αναδασώσεων.

Αναφερόμενος στην ηλεκτροκίνηση, τόνισε ότι η επιδότηση για τα ΙΧ δεν θα είναι κλιμακωτή, δεν θα συναρτάται δηλαδή με την αξία του αυτοκινήτου, αλλά θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων, ενώ η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή. Το σχετικό νομοσχέδιο θα τεθεί σε διαβούλευση τον Ιούνιο και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το Ταμείο των Ρύπων.

Ο επόμενος (τρίτος) κύκλος του προγράμματος "Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον" αναμένεται να προκηρυχθεί το φθινόπωρο. "Είμαστε σε επαφή με το Υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να βγει με σημαντικό προϋπολογισμό. Έχουν ήδη δοθεί 600-650 εκατ. ευρώ για δράσεις ενεργειακής εξοικονόμησης. Υποθέτω ότι μπορούμε να φτάσουμε έως το 1 δισ. έως το τέλος της χρονιάς και αυτό θα αποτελεί σημαντική στήριξη για τα νοικοκυριά, για τον κατασκευαστικό κλάδο και για το περιβάλλον, γιατί περιορίζεται το συνολικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη χώρα. Τα κονδύλια θα πολλαπλασιαστούν και θα προέρχονται από κοινοτικά προγράμματα, δάνεια και φορολογικά κίνητρα”, τόνισε ο υπουργός.

Σε άλλα σημεία της τοποθέτησής του υπογράμμισε ακόμη τα εξής:

-Ετοιμάζεται Εθνικό Σχέδιο Αναδασώσεων με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια αλλά και από κοινωφελές ίδρυμα. "Για την πυροπροστασία και τις αναδασώσεις παραλάβαμε από το ΣΥΡΙΖΑ ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα 245 εκατ. ευρώ με μηδενική απορρόφηση και συμβασιοποίηση. Ήδη έχουμε καταφέρει και έχουν υποβληθεί προτάσεις πάνω από 100 εκατ. ευρώ”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

-Σύντομα θα κατατεθεί νομοσχέδιο για την απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης από τον Ιούλιο του 2021. Παράλληλα, θα ξεκινήσει καμπάνια ευαισθητοποίησης, ενόψει και του καλοκαιριού για την προστασία των θαλασσών.

-Είναι υποκριτική η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ για τον περιβαλλοντικό νόμο σε σχέση με τις εξορύξεις. "Ο ίδιος ο κ. Φάμελλος (τέως αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος) έδινε κατ’ επανάληψη εγκρίσεις για εξορύξεις σε προστατευόμενες περιοχές Natura -για μάρμαρο, για λιγνίτη και για άλλες δραστηριότητες. Κατέθεσα τα χαρτιά στη Βουλή, δεν μπορούν να διαψευστούν”, ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης.

Δήλωσε τέλος ότι αισθάνεται αδικημένος από την κριτική για το νόμο για δύο λόγους: "Πρώτον, επειδή είναι ένας ευρωπαϊκός νόμος, αντίστοιχος με αυτούς που ισχύουν σε προηγμένες περιβαλλοντικές χώρες. Προκάλεσα να μου πουν πού αυτά που φέρνουμε είναι διαφορετικά από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Απάντηση δεν πήρα. Πήρα μόνο συνθήματα και χολερική, φανατική κριτική χωρίς κανένα έρεισμα. Ο δεύτερος λόγος που αισθάνθηκα αδικημένος είναι γιατί την ίδια στιγμή η δική μας κυβέρνηση είναι κυβέρνηση πολλών σημαντικών περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών, που αναπτύσσονται για πρώτη φορά και τις οποίες έχουμε παρουσιάσει κατ’ επανάληψη. Δεν είναι θεωρίες, είναι πολιτική που έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά. Θεωρώ λοιπόν ότι στο τέλος της ημέρας η όποια άδικη κριτική θα ξεχαστεί και αυτό που θα μείνει είναι το συγκεκριμένο, απτό και μετρήσιμο περιβαλλοντικό έργο της ΝΔ", κατέληξε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτίριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής
ΔΙΕΘΝΗ

Αβεβαιότητα στην ΕΕ: Πιέσεις αυτοκινητοβιομηχανίας για ευελιξία στους κινητήρες

Η ΕΕ επανεξετάζει την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για ευελιξία amid κινεζικό ανταγωνισμό και υψηλό κόστος μετάβασης· κρίσιμες αποφάσεις αναμένονται τον Δεκέμβριο.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα συστήματα 800V αλλάζουν τη φόρτιση με ταχύτερους χρόνους και υψηλή απόδοση

Τα συστήματα 800V επιτρέπουν φόρτιση άνω των 250 kW, μειώνουν το βάρος των καλωδίων και αυξάνουν την απόδοση των ηλεκτρικών ΙΧ, με την αγορά να εκτιμά ότι θα αποτελέσουν σύντομα τον νέο κανόνα στην ηλεκτροκίνηση.
Σταθμός φόρτισης ΔΕΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 1,26 εκατ. ευρώ σε 748 δικαιούχους για 760 ηλεκτρικά οχήματα. Από τον Ιούνιο 2024 έχουν καταβληθεί άνω των 45,7 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.
κίνηση αυτοκινήτων δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurostat: Μόλις 1,73% τα ηλεκτρικά ΙΧ στην ΕΕ το 2023, χαμηλά στην Ελλάδα

Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ ήταν το 1,73% των οχημάτων, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε 11 ελληνικές περιφέρειες, ενώ τα υψηλότερα σε Δανία, Σουηδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φινλανδία και Λουξεμβούργο.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών κρατούν υψηλή αυτονομία ακόμη και μετά από χρόνια

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν ελάχιστη αυτονομία, με πολλές μάρκες να ξεπερνούν το 96%, ενώ σύγχρονα λογισμικά και τεχνολογίες προστατεύουν τη μακροχρόνια απόδοσή τους.