Το αργότερο μέχρι και τις 15 Οκτωβρίου θα ανακοινωθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης η λίστα με τα προϊόντα που θα διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές από τα σούπερ μάρκετ. Η πρωτοβουλία προέκυψε ύστερα από τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου, με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και αφορά σε τουλάχιστον 1.000 κωδικούς προϊόντων καθημερινής χρήσης, που καλύπτουν τις βασικές ανάγκες του νοικοκυριού.
Οι μειώσεις θα γίνουν σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, την Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας και τον Ελληνικό Σύνδεσμο Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων, ενώ ο υπουργός κάλεσε τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, να ξεπεράσουν τον αριθμό των 1.000 κωδικών και να επεκτείνουν τη διάρκεια της δράσης πέραν της περσινής, ώστε να καλύψει και την περίοδο μετά τα Χριστούγεννα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του BD, μέχρι στιγμής έχουν συμφωνήσει να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία πάνω από 60 προμηθευτές με την ελπίδα να ανέβει ο αριθμός των εταιρειών. Επίσης η δράση αφορά σε πραγματικές μειώσεις τιμών – και όχι σε εκπτώσεις ή προσφορές – με την ελάχιστη προβλεπόμενη μείωση να ξεπερνά το 5%.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας που ισχύει πλέον, κάθε μείωση τιμής θα διαρκεί για τουλάχιστον 30 ημέρες, έτσι οι μειώσεις τιμών πρέπει να συγκρίνονται πλέον με την χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών.
Αν μπει ταμπελάκι μείωσης τιμής αυτό θα πρέπει να μένει στο ράφι για 30 ημέρες. Μετά τις 30 ημέρες πρέπει να φεύγει το ταμπελάκι της μείωσης, ωστόσο αν η μειωμένη τιμή παραμένει το προϊόν θα μπορεί να παραμένει στη λίστα.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος μετά το τέλος της συνάντησης: «Δίνουμε συνεχή μάχη για τη βελτίωση του επιπέδου ζωής στην καθημερινότητα των πολιτών, με μειώσεις φόρων, αυξήσεις μισθών. Ταυτόχρονα, σε ό,τι περνά από το δικό μας χέρι, πραγματοποιούμε διαρκείς ελέγχους για την προστασία των καταναλωτών, την εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας και πιέζουμε για μειώσεις τιμών με αποτελέσματα, πετυχαίνοντας να έχουμε πληθωρισμό τροφίμων 1,4% έναντι 3% στην Ευρωζώνη. Η πρωτοβουλία μείωσης τιμών σε 1.000 κωδικούς στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι αναμφίβολα θετική και αναγκαία».
Παράλληλα απαντώντας εμμέσως στα σούπερ μάρκετ που μιλούν για χαμηλό περιθώριο κέρδους που δεν τους επιτρέπει να κάνουν μεγάλες μειώσεις τιμών, ο υπουργός τους παρότρυνε: «Αλλά, ας μειώσουν και οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ το μεσοσταθμικό τους κέρδος, για να μειωθούν οι τιμές σε ακόμα περισσότερους κωδικούς, για ακόμα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης, ώστε να διευκολυνθούν και τα νοικοκυριά που δυσκολεύονται. Είναι ζήτημα κοινωνικής ευθύνης και συνοχής».