Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024 καταγράφηκε πτώση στον όγκο των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, το συνολικό βάρος των φορτίων ανήλθε σε 61.161,4 χιλιάδες τόνους, σημειώνοντας μείωση 5,7% σε σύγκριση με τους 64.874,2 χιλιάδες τόνους του αντίστοιχου τριμήνου του 2023.
Παράλληλα, τα τονοχιλιόμετρα περιορίστηκαν στα 4.693.337,1 χιλιάδες, καταγράφοντας πτώση 6,6% σε σχέση με τα 5.026.443,2 χιλιάδες το προηγούμενο έτος.
Όσον αφορά τα είδη των μεταφερόμενων φορτίων με βάση τη συσκευασία τους και με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα, παρατηρήθηκε αύξηση σε ορισμένες κατηγορίες.
Οι σημαντικότερες αυξήσεις σημειώθηκαν στα «Εμπορεύματα σε παλέτες», τα οποία αυξήθηκαν κατά 1.701,1 χιλ. τόνους, καθώς και στις κατηγορίες «Υγρά χύμα» και «Λοιπές συσκευασίες».
Αντίθετα, οι κατηγορίες «Στερεά χύμα», «Εμπορευματοκιβώτια» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες» παρουσίασαν μείωση, με τη μεγαλύτερη πτώση να αφορά τα «Στερεά χύμα», που μειώθηκαν κατά 6.568,5 χιλ. τόνους.
Η εικόνα διαφοροποιείται όταν εξετάζουμε τα στοιχεία με βάση τα τονοχιλιόμετρα. Σε αυτή την περίπτωση, θετικές μεταβολές παρατηρήθηκαν στα «Στερεά χύμα», τα οποία σημείωσαν την υψηλότερη αύξηση (151.873,3 χιλ. τονοχιλιόμετρα), στα «Υγρά χύμα» και στα «Εμπορευματοκιβώτια».
Αντίθετα, μείωση σε τονοχιλιόμετρα καταγράφηκε στα «Εμπορεύματα σε παλέτες» (-233.544,7 χιλ.), στις «Λοιπές συσκευασίες» και στις «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες».
Αναλύοντας την κατανομή ανά γεωγραφική περιοχή, η Κεντρική Ελλάδα διατήρησε την πρώτη θέση, συγκεντρώνοντας το 40,4% των φορτώσεων. Το ποσοστό αυτό συνιστά αύξηση 9,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Η Αττική ξεχώρισε με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο, η οποία έφτασε το 11,8%.
Αντίστοιχα, όσον αφορά τις εκφορτώσεις, η Κεντρική Ελλάδα κάλυψε το 39,4% του συνόλου, σημειώνοντας αύξηση 7,5% σε ετήσια βάση. Και σε αυτή την κατηγορία, η Αττική παρουσίασε τη σημαντικότερη άνοδο, με αύξηση 11,1% σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2023.