Πέντε στρατηγικές δεσμεύσεις για τη στήριξη των οικιακών καταναλωτών στο πέρασμα προς την καθαρή ενέργεια ανακοίνωσαν οι ευρωπαϊκοί πάροχοι ηλεκτρισμού, με την Eurelectric να τονίζει ότι ο τελικός χρήστης πρέπει να βρεθεί στο επίκεντρο της μετάβασης.
Η νέα προσέγγιση βασίζεται σε εκτενή έρευνα σε 2.000 πολίτες σε 12 χώρες, σύμφωνα με την οποία η ευαισθητοποίηση είναι υψηλή (80% των ερωτηθέντων λαμβάνει μέτρα για τη μείωση εκπομπών), αλλά η υιοθέτηση πράσινων λύσεων παραμένει χαμηλή (μόνο το 23% χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνητες εφαρμογές).
«Η ενεργειακή κρίση οδήγησε σε άμεση εξοικονόμηση, όχι όμως και σε μακροπρόθεσμες αλλαγές. Πρέπει να μειώσουμε το αρχικό κόστος και να αυξήσουμε την απλότητα», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της Eurelectric, Κρίστιαν Ρούμπι.
Οι 5 δεσμεύσεις των παρόχων
- Πιο έξυπνη επικοινωνία με προσωποποιημένες και πολύγλωσσες ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο.
- Ενίσχυση της συμμετοχής όλων, συμπεριλαμβανομένων ευάλωτων ομάδων και πολιτών χωρίς ψηφιακή πρόσβαση.
- Προώθηση ενεργειακής αποδοτικότητας μέσω εξατομικευμένων συμβουλών και «έξυπνων» εργαλείων.
- Απλοποίηση των ενεργειακών υπηρεσιών με φιλικές προς τον χρήστη εφαρμογές και αυτοματισμούς.
- Υποστήριξη της ευέλικτης κατανάλωσης, ώστε οι χρήστες να εξοικονομούν και να ενισχύεται η ανθεκτικότητα των δικτύων.
Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί συνέχεια της δέσμευσης του 2020 για ενδυνάμωση 300 εκατ. νοικοκυριών με διαφανείς και καινοτόμες λύσεις ενέργειας.