ΓΔ: 1953.41 -0.86% Τζίρος: 31.56 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:22:33
data-kiniti-mobile-dedomena-kostos
Φώτο: Shutterstock

Τηλεπικοινωνίες: Υπερδιπλάσια τα πακέτα 4play μέσα σε μια διετία

Ραγδαία ανάπτυξη των συνδυαστικών πακέτων 4play την τελευταία διετία, οι καταναλωτές τα θέλουν «όλα σε ένα». Πώς εξελίσσεται ο ανταγωνισμός στη συνδρομητική τηλεόραση.

Ολοένα και περισσότερο στρέφονται οι καταναλωτές στα 4play πακέτα τηλεπικοινωνιών, επιθυμώντας να τα έχουν «όλα σε ένα». Η πτώση των τιμών στα unlimited πακέτα κινητής και η «έκρηξη» της συνδρομητικής τηλεόρασης οδηγούν τις επιλογές των καταναλωτών, ενώ οι πάροχοι φέρνουν περισσότερες υπηρεσίες με στόχο να κερδίσουν τους καταναλωτές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, η παρουσία της συνδρομητικής τηλεόρασης όσο και οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας αποτελούν βασικό συστατικό στα συνδυαστικά πακέτα που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές, με τα μεγέθη τους να έχουν αυξηθεί σημαντικά την τελευταία διετία, έναντι της όλο και μειούμενης παρουσίας των υπηρεσιών φωνής.

Ειδικότερα, τα 4play πακέτα που περιλαμβάνουν σταθερή τηλεφωνία, ίντερνετ, κινητή και τηλεόραση έχουν υπερδιπλασιαστεί την τελευταία διετία. Πλέον ανέρχονταν, στα τέλη του 2024, στα 459.321 από 212.418 συνδέσεις που ήταν το 2022, συνεχίζοντας την αλματώδη τους πορεία καθώς το 2019 ο αριθμός αυτός ήταν μόλις στις 102.255 συνδέσεις. Την ίδια στιγμή, οι χρήστες συνδρομητικής τηλεόρασης στα τέλη του 2024 είχαν αυξηθεί σε 1.375.132, με την τάση να βαίνει ανοδική σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς.

Η κινητή αποτελεί στρατηγικό όπλο για τους παρόχους με τις 3play συνδέσεις (σταθερή-ίντερνετ-κινητή) να έχουν αυξηθεί σε 1.879.234 με στελέχη του κλάδου να υπογραμμίζουν ότι περισσότεροι καταναλωτές συνδυάζουν πλέον την κινητή με unlimited πακέτα. 

Η στροφή των καταναλωτών στα συνδυαστικά πακέτα έχει «αναβαθμίσει» και την ποιότητα των εσόδων για τους παρόχους, με το μέσο έσοδο ανά χρήστη (ARPU) να έχει αυξηθεί περίπου 10%, με στελέχη της αγοράς να υπογραμμίζουν τόσο τον ρόλο της κινητής όσο και τη σημασία της συμφωνίας Nova-Cosmote που έδωσε νέα ώθηση στην συνδρομητική τηλεόραση.

Όπως επισημαίνουν στελέχη του τηλεπικοινωνιακού κλάδου στο BD, «οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στα 4Play πακέτα γιατί είναι πλέον πολύ πιο εύκολο για αυτούς να έχουν όλους τους λογαριασμούς σε έναν πάροχο και να εκμεταλλεύονται τόσο τις προσφορές που υπάρχουν όσο και τις μειωμένες τιμές».

Την ίδια στιγμή τα πακέτα που περιλαμβάνουν μόνο τη σταθερή τηλεφωνία και τη σύνδεση ίντερνετ, όπως και τα 3play υποχωρούν όλο και περισσότερο στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, τα 2play πακέτα (σταθερή-ίντερνετ) έχουν υποχωρήσει στα 1.753.583 από 1.878.426 που ήταν το 2023, ενώ τα 3play πακέτα (σταθερή-ίντερνετ-τηλεόραση) αναπτύσσονται με ρυθμούς χελώνας καθώς ανέρχονται σε 295.413 συνδέσεις από 291.940 που ήταν στα τέλη του 2023.

Η επίθεση της Cosmote Telekom με το Magenta One

Θέλοντας να εκμεταλλευτεί την στροφή των καταναλωτών προς τα συνδυαστικά πακέτα, η Cosmote Telekom έχει παρουσιάσει το MagentaONE που ανοίγει ένα νέο κόσμο προϊόντων και υπηρεσιών.

Το MagentaONE ήρθε να αντικαταστήσει το Cosmote One, με την Cosmote Telekom να στοιχηματίζει στην ευρεία γκάμα υπηρεσιών που προσφέρει όπως η Payzy, το Box ή την Cosmote Insurance για να συνδυαστούν με τηλεπικοινωνιακά προϊόντα. 

Όπως είχε αναφερθεί στην πρόσφατη παρουσίαση της Cosmote Telekom, ο καταναλωτής θα μπορεί να κερδίζει περισσότερα ανάλογα με τις συνδέσεις που συνδυάζει με εκπτώσεις στα προγράμματα κινητής και σταθερής. Θα μπορούν επίσης οι καταναλωτές να κερδίζουν και κουπόνια για το Movies Club της streaming πλατφόρμας της Cosmote TV, αλλά και για παραγγελίες μέσω Box και επιστροφές μέσω payzy στις πληρωμές των λογαριασμών τους, καθώς επίσης και προνομιακές ασφάλειες από το Cosmote Insurance και εκπτώσεις στα καταστήματα Γερμανός.

Η κόντρα των παρόχων με διεθνείς κολοσσούς στο streaming

Την ίδια στιγμή το αθλητικό περιεχόμενο έχει μετατραπεί σε κλειδί για την επιτυχία στις streaming πλατφόρμες με κολοσσούς όπως το Netflix, το Amazon Prime και το Disney+ να φιλοξενούν όλο και περισσότερα αθλητικά γεγονότα με στόχο να συγκρατήσουν τους καταναλωτές «εντός των τειχών» τους.

Από την πλευρά τους, Nova και Cosmote με τη συμφωνία για ανταλλαγή αθλητικού περιεχομένου, έχουν ενδυναμώσει τη θέση τους καθώς το streaming κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος στην ελληνική αγορά, ενώ η συνδρομητική έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης σύμφωνα και με τις εκτιμήσεις της Cosmote Telekom.

Αν και η αύξηση των πελατών συνδρομητικής τηλεόρασης δεν κατέγραψε μεγάλη αύξηση από το 2023 στο 2024 καθώς ανήλθαν στους 1.375.132 συνδρομητές, έναντι των 1.303.858 το 2023, υπάρχει μια σημαντική μετακίνηση πληθυσμών από το δορυφορικό πιάτο στη θέαση μέσω της ευρυζωνικής σύνδεσης.

Ειδικότερα, από τους 682.152 συνδρομητές που έβλεπαν μέσω streaming το 2023 ο αριθμός αυτός ανέβηκε στους 809.015 το 2024, ενώ οι συνδρομητές που παραμένουν «πιστοί» στο δορυφορικό πιάτο έχουν υποχωρήσει από τους 621.706 το 2023 σε 566.177 το 2024. 

Στην αγορά, η Cosmote TV έχει πάρει τα ηνία με 733.217 συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο του 2025, έχοντας καταγράψει ετήσια αύξηση της τάξης του 6,8%. Η Nova από την πλευρά της αν και δεν δημοσιεύει στοιχεία, εκτιμάται πως πλησιάζει τους 500.000, έχοντας λάβει σημαντική ώθηση τόσο από τη συμφωνία του περασμένου καλοκαιριού όσο και από τις προωθητικές ενέργειες που πραγματοποιεί την τελευταία διετία στην περίοδο των Χριστουγέννων.

Πιο πίσω έχει μείνει η Vodafone TV, που επενδύει κυρίως στο κινηματογραφικό περιεχόμενο και απέχει από τα αθλητικά γεγονότα, με τη συνδρομητική της βάση να ξεπερνά τις 200.000, ορόσημο που επετεύχθη και εξαιτίας της συμφωνίας με το Disney+ που έχει προστεθεί στην πλατφόρμα.

Στον αντίποδα, οι ξένοι πάροχοι συνεχίζουν να κονταροχτυπιούνται για τα μερίδια αγοράς στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του JustWatch, το Netflix που εκτιμάται (σ.σ. καθώς δεν δημοσιεύει στοιχεία για την Ελλάδα) ότι διαθέτει κάτι παραπάνω από 600.000 συνδρομητές στη χώρα μας κατέχει το 33% της αγοράς των ξένων παρόχων, με το Amazon Prime Video να ακολουθεί κατά πόδας με 31%.

Πιο πίσω με ποσοστό 15% βρίσκεται το Disney+ το οποίο εξίσου δεν δημοσιεύει στοιχεία για τους συνδρομητές που εκτιμώνται ότι ξεπερνούν τις 200.000, ενώ το Apple TV βρίσκεται στο 9% και το Mubi είναι στο 7% με τα ποσοστά τους να διατηρούνται σταθερά τα τελευταία χρόνια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Crash test στις τιμές γρήγορου ίντερνετ μετά την εισβολή της ΔΕΗ Fiber

Η ΔΕΗ εισέρχεται στην αγορά τηλεπικοινωνιών με ανταγωνιστικές τιμές για απλές συνδέσεις υπερυψηλών ταχυτήτων. Σε ποιες περιοχές έχει κάλυψη, πως τιμολογεί την υπηρεσία και τι προσφέρουν οι τρεις πάροχοι τηλεπικοινωνιών.
tilepikoinonies-tilefonia-keraies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο πόλεμος τιμών στα πακέτα 4play: Τι προσφέρουν τώρα οι πάροχοι

Τι προσφέρουν οι πάροχοι στους καταναλωτές που θέλουν να έχουν όλες τις υπηρεσίες σε έναν λογαριασμό. Ποιοι προχώρησαν σε αυξήσεις τιμών και ποιοι μείωσαν τις χρεώσεις στα 4play πακέτα. Οι νέες προσφορές της Cosmote Telekom.
Κινητό τηλέφωνο τεχνολογίας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ακριβό το ίντερνετ μέσω κινητής, αργές ταχύτητες στο σταθερό δίκτυο

Έξι στους δέκα καταναλωτές βρίσκουν ακριβές τις συνδέσεις κινητής, αλλά αυξάνεται η χρήση δεδομένων. Καθυστερεί η οπτική ίνα και οι επτά δέκα συνδρομητές έχουν συνδέσεις με ταχύτητες μέχρι 100 Mbps. Τι δείχνει έρευνα για λογαριασμό της ΕΕΤΤ.
tilepikoinonies-tilefonia-keraies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλος οι μειώσεις τιμών στις τηλεπικοινωνίες: Οι πάροχοι ψάχνουν έσοδα

Ύστερα από χρόνια μειώσεων, οι τιμές των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών αυξήθηκαν το 2024. Οι πάροχοι αξιοποίησαν την αναβάθμιση ταχυτήτων στα δίκτυα για να αυξήσουν 10% τα έσοδα από τη σταθερή τηλεφωνία.