ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
λιμάνι με κοντέινερ
Φορτηγό πλοίο και κοντέινερ σε μεγάλο σύγχρονο λιμάνι με γερανούς μεταφόρτωσης.

ΣΕΒ: Αύξηση στα ναύλα εισαγωγής έως 300% λόγω της κρίσης στην Ερυθρά

Σοβαρές είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα πάνω στα ναύλα και τον εφοδιασμό της αγοράς όπως σημειώθηκε σε εκδήλωση του ΣΕΒ.

Μείωση ή/και διακοπή εισαγωγών και εξαγωγών από και προς Ασία, σημαντική αύξηση του χρόνου παράδοσης, έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση του κόστους μεταφοράς, εκτόξευση των ναύλων με πιο ραγδαίο ρυθμό σε σχέση με την πανδημία (τα ναύλα εισαγωγής αυξήθηκαν 200% - 300%, ενώ τα ναύλα εξαγωγής αυξήθηκαν 300%-1400% σε ορισμένες διαδρομές), αύξηση ασφαλίστρων, μαζικές αφίξεις (Bottlenecks), αύξηση κόστους διαχείρισης και διαταραχές στις τοπικές αλυσίδες εφοδιασμού, είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, στο Διεθνές Εμπόριο και την Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Τις επισημάνσεις αυτές έκαναν οι Νάνσυ Καλαϊτζή, Διευθύντρια Θαλασσίων Μεταφορών της Goldair Cargo και Δημήτριος Καραγιάννης Chief Commercial Operating Officer της SARMED, σε ενημερωτική εκδήλωση για το θέμα που διοργάνωσε ο ΣΕΒ.

Στην ίδια εκδήλωση επισημάνθηκαν μεταξύ άλλων τα εξής:

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξωστρέφειας του ΣΕΒ και Γενικός Διευθυντής του κλάδου χαλκού της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ, Πάνος Λώλος, τόνισε ότι η προσπάθεια της χώρας μας να καταστεί διαμετακομιστικός κόμβος, πρέπει να συνεχιστεί και να δοθεί μεγάλη έμφαση στην μετατροπή της χώρας μας σε ένα πραγματικά πολύ ανταγωνιστικό, περιφερειακό τουλάχιστον, διαμετακομιστικό κέντρο.

Ο Δρ. Αθανάσιος Καρλής, Deputy Manager Marketing του ΟΛΠ τόνισε ότι οι απώλειες είναι μέχρι στιγμής περιορισμένες και ότι η Cosco Shipping θα συνεχίσει να υποστηρίζει τον Πειραιά, παρέχοντας απευθείας συνδέσεις με Ασία και Δ. Ευρώπη και πραγματοποιώντας μεταφορτώσεις στον Πειραιά.

H κρίση στην Ερυθρά θάλασσα έχει διαταράξει τα δρομολόγια των πλοίων (πρωτίστως των container vessel), αυξάνοντας τόσο τους ναύλους, όσο και το χρόνο μεταφοράς και μειώνοντας παράλληλα τα διαθέσιμα εμπορευματοκιβώτια. Αυτή την στιγμή, σύμφωνα με τον Managing Director στη VIEXAL Ανδρέα Λουκάκη δεν γνωρίζουμε με σιγουριά πότε θα αφιχθούν οι πρώτες ύλες και τα ανταλλακτικά στο λιμάνι του Πειραιά, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα στον προγραμματισμό της παραγωγής. Ένα ακόμα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, είναι η αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (περίπου 71%) από την μεγαλύτερη απόσταση που πρέπει να διανύσουν τα πλοία.

Ο Διευθυντής Κλάδου Διεθνούς Εμπορίας στον Όμιλο ΤΙΤΑΝ, Παύλος Πασχόπουλος επεσήμανε πως «η κρίση στον Κόλπο του 'Αντεν αυξάνει τα μίλια πλεύσης για την πλειονότητα όλων των τύπων πλοίων, λόγω της απόκλισης προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Αυτό έχει αυξήσει τη ζήτηση για πλοία κατά 2,5% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2023 και έχει οδηγήσει σε ανισορροπίες στην αλυσίδα εφοδιασμού. Τα βήματα που έχουν κάνει οι εταιρείες που προμηθεύονται στρατηγικά υλικά από τις αγορές του Ινδικού Ωκεανού και της Ασίας, είναι: η αύξηση της συμβατικής κάλυψης με ταξίδια στις αρχές του έτους έναντι του spot καθώς και η αντιστάθμιση και η αντικατάσταση με πηγές στρατηγικών υλικών από άλλες γεωγραφικές περιοχές. Το βασικό ερώτημα παραμένει η διάρκεια της κρίσης, η οποία όλοι ελπίζουν να είναι σύντομη.»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φορτηγό ανθρωπιστικής βοήθειας
ΔΙΕΘΝΗ

Το Ισραήλ ανοίγει ξανά το πέρασμα Άλενμπι για βοήθεια από Ιορδανία

Το Ισραήλ θα επαναλειτουργήσει αύριο το πέρασμα Άλενμπι με την Ιορδανία για μεταφορά αγαθών και βοήθειας, με αυστηρούς ελέγχους στους Ιορδανούς οδηγούς και τα φορτηγά, και ενισχυμένη ασφάλεια στο σημείο.
Food Expo εκθεσιακός χώρος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έκρηξη εξαγωγών τροφίμων στο δεκάμηνο 2025 στη Θεσσαλονίκη

Με πρωταγωνιστή τα τρόφιμα που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση εξαγωγών, ο Οκτώβριος 2025 έκλεισε με άνοδο 5,8% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών και μείωση των εισαγωγών κατά 5%, περιορίζοντας το εμπορικό έλλειμμα κατά 18,4%.
Ελληνική οικονομία κέρματα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μείωση 18,4% στο έλλειμμα εμπορικού ισοζυγίου τον Οκτώβριο με άνοδο εξαγωγών

Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου μειώθηκε 18,4% τον Οκτώβριο, καθώς οι εξαγωγές αυξήθηκαν και οι εισαγωγές υποχώρησαν, με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ να δείχνουν αντίστοιχες τάσεις και στο δεκάμηνο.
Σημαία Κίνας οικονομία
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Στο 7,5% η ετήσια άνοδος του εμπορίου υπηρεσιών Ιαν-Οκτ

Το εμπόριο υπηρεσιών κατέγραψε ανάπτυξη 7,5% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025, με συνολικό όγκο 6,58 τρισ. γιουάν. Οι εξαγωγές αυξήθηκαν 14,3% και οι εισαγωγές 2,6%, ενώ σημειώθηκε αύξηση στη γνώση-εντατική δραστηριότητα.
Αγορά Γιουβού Κίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα-Γιουγού: Ρεκόρ εξωτερικού εμπορίου στο δεκάμηνο Ιαν-Οκτ 2025

Η Γίγου, γνωστή ως "παγκόσμιο σούπερ μάρκετ", σημείωσε ρεκόρ εξαγωγών και εισαγωγών 701,19 δισ. γιουάν το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 700 δισ., με αύξηση 32% σε 230 αγορές.
Επιχειρηματίας σε εκδήλωση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τσιόδρας σε Κομισιόν: Ζητά εξαίρεση του ελαιολάδου από δασμούς ΗΠΑ

Ο ευρωβουλευτής Δημήτρης Τσιόδρας καλεί την Κομισιόν να διεκδικήσει την εξαίρεση του ελαιολάδου από τους δασμούς στις ΗΠΑ, επισημαίνοντας τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα και τις πιέσεις στους παραγωγούς.