Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «ΚΙΣΣΑΜΟΣ» απέπλευσε από το λιμάνι της Μήλου με προορισμό τη Σούδα Χανίων, ολοκληρώνοντας το προγραμματισμένο δρομολόγιό του μετά τους ελέγχους που διενεργήθηκαν από τις αρμόδιες αρχές, έπειτα από την πρωινή προσάραξή του σε αβαθή.
Η άδεια απόπλου δόθηκε κατόπιν ενδελεχούς επιθεώρησης και διαπίστωσης της αξιοπλοΐας του πλοίου από τις αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες εξέτασαν όλα τα κρίσιμα τεχνικά σημεία.
Προηγήθηκαν εκτεταμένοι τεχνικοί έλεγχοι για τη διερεύνηση των αιτίων του ολικού blackout που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του δρομολογίου, καθώς και νέος υποβρύχιος έλεγχος στα ύφαλα. Οι διαδικασίες ολοκληρώθηκαν με στόχο την πλήρη ασφάλεια του πλοίου και των επιβατών.
Το «ΚΙΣΣΑΜΟΣ», εκτελώντας το δρομολόγιο Πειραιάς - Μήλος - Σούδα, μετέφερε 1.246 επιβάτες και 108 μέλη πληρώματος. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, υπό βόρειους ανέμους έντασης 5-6 μποφόρ, παρουσίασε ολική απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που οδήγησε στην προσάραξή του σε αβαθή περιοχή.
Υπό τον συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Ε.Κ.Σ.Ε.Δ.) του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, κινητοποιήθηκαν άμεσα δυνάμεις στην περιοχή. Πριν από κάθε επιχείρηση αποκόλλησης πραγματοποιήθηκε επιτόπιος υποβρύχιος έλεγχος από ιδιώτη δύτη, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια της διαδικασίας.
Το πλοίο αποκολλήθηκε τελικά με ίδια μέσα και επέστρεψε με ασφάλεια στο λιμάνι της Μήλου, συνοδευόμενο από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού Σώματος. Το περιστατικό αντιμετωπίστηκε χωρίς τραυματισμούς ή ζημιές στους επιβάτες και το πλήρωμα.
Με απόφαση του Λιμεναρχείου Μήλου είχε αρχικά απαγορευθεί ο απόπλους του πλοίου έως την ολοκλήρωση των απαιτούμενων ελέγχων και τη διερεύνηση των αιτίων που προκάλεσαν την απώλεια ηλεκτρικής ενέργειας και την προσάραξη.