ΓΔ: 2091.87 0.40% Τζίρος: 63.07 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:38:40
Φώτο: Shutterstock

Νέο ευρωπαϊκό έργο βελτιώνει τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Το έργο συντονίζει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα η δραστήρια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ερευνητική ομάδα I-SENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών.

 Η απλούστευση της διαδικασίας φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί τον στόχο του νέου τετραετούς ευρωπαϊκού έργου eCharge4Drivers, που ξεκίνησε σήμερα με την πρώτη διαδικτυακή συνάντησή του και το οποίο συντονίζεται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα τη δραστήρια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ερευνητική ομάδα I-SENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ).

Στο έργο συμμετέχουν συνολικά 32 ευρωπαϊκοί οργανισμοί και εταιρείες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης από 12 χώρες (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Σουηδία, Τουρκία). Το eCharge4Drivers, που υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της ΕΕ στο πλαίσιο του προγράμματος για την Έρευνα και την Καινοτομία «Ορίζοντας 2020», έχει προϋπολογισμό ύψους 14,4 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο του έργου θα επιδειχθούν νέοι σταθμοί ταχείας φόρτισης για ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματα και μοτοσυκλέτες, καθώς επίσης φθηνοί σταθμοί χαμηλής τάσης συνεχούς ρεύματος για επιβατικά, μοτοσικλέτες και ελαφρά δίτροχα, σε δέκα, συνολικά, περιοχές στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα. Οι σταθμοί θα σχεδιαστούν με τρόπο φιλικό προς τον χρήστη, θα απλοποιούν κατά πολύ τις διαδικασίες φόρτισης και θα παρέχουν έξυπνα, εύκολα και διαλειτουργικά συστήματα πληρωμών. Επίσης, θα δίνουν χρήσιμες πληροφορίες για την φόρτιση, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας της φόρτισης του ηλεκτρικού οχήματος.

Το έργο δίνει έμφαση στην ανάπτυξη και ευρύτερη εφαρμογή κατάλληλων υποδομών και υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, μέσα από την ανάπτυξη κατάλληλου λογισμικού σχεδιασμού υποδομής, την πρόταση ενδεδειγμένων επιχειρηματικών μοντέλων, καθώς και οδηγιών για την εναρμόνιση του ρυθμιστικού πλαισίου και την επιτυχή ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο ενέργειας κάθε χώρας.

Το ΕΠΙΣΕΥ και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα I-SENSE, με επικεφαλής τον διευθυντή ερευνών δρα 'Αγγελο Αμδίτη, είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση, τον επιχειρησιακό και διοικητικό συντονισμό του έργου eCharge4Drivers, καθώς και για διάφορες άλλες εργασίες και ενέργειες στο πλαίσιο του έργου. Εκτός του eCharge4Drivers, η Oμάδα I-SENSE συμμετέχει σε πάνω από 40 διευρωπαϊκές ερευνητικές πρωτοβουλίες, ενώ επιπλέον συντονίζει και τα ακόλουθα ερευνητικά έργα: HYPERION, Cyber-MAR, COREALIS, ICT4CART, RESIST, ELVITEN, IN-PREP, PILOTING, DIONE.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτίριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής
ΔΙΕΘΝΗ

Αβεβαιότητα στην ΕΕ: Πιέσεις αυτοκινητοβιομηχανίας για ευελιξία στους κινητήρες

Η ΕΕ επανεξετάζει την απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, ενώ οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για ευελιξία amid κινεζικό ανταγωνισμό και υψηλό κόστος μετάβασης· κρίσιμες αποφάσεις αναμένονται τον Δεκέμβριο.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα συστήματα 800V αλλάζουν τη φόρτιση με ταχύτερους χρόνους και υψηλή απόδοση

Τα συστήματα 800V επιτρέπουν φόρτιση άνω των 250 kW, μειώνουν το βάρος των καλωδίων και αυξάνουν την απόδοση των ηλεκτρικών ΙΧ, με την αγορά να εκτιμά ότι θα αποτελέσουν σύντομα τον νέο κανόνα στην ηλεκτροκίνηση.
Σταθμός φόρτισης ΔΕΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εγκρίθηκαν επιδοτήσεις 748 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέα πληρωμή στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» με 1,26 εκατ. ευρώ σε 748 δικαιούχους για 760 ηλεκτρικά οχήματα. Από τον Ιούνιο 2024 έχουν καταβληθεί άνω των 45,7 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα.
κίνηση αυτοκινήτων δρόμος
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eurostat: Μόλις 1,73% τα ηλεκτρικά ΙΧ στην ΕΕ το 2023, χαμηλά στην Ελλάδα

Το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ ήταν το 1,73% των οχημάτων, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν σε 11 ελληνικές περιφέρειες, ενώ τα υψηλότερα σε Δανία, Σουηδία, Ολλανδία, Βέλγιο, Φινλανδία και Λουξεμβούργο.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μπαταρίες ηλεκτρικών κρατούν υψηλή αυτονομία ακόμη και μετά από χρόνια

Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνουν ελάχιστη αυτονομία, με πολλές μάρκες να ξεπερνούν το 96%, ενώ σύγχρονα λογισμικά και τεχνολογίες προστατεύουν τη μακροχρόνια απόδοσή τους.
Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.