Μετά από περισσότερες από 16 ώρες διακοπής, αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στην παλαιά γέφυρα του Ευρίπου στη Χαλκίδα, η οποία είχε παραμείνει ανοιχτή από το βράδυ της Κυριακής, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα στις μετακινήσεις και τη ροή οχημάτων στην πόλη.
Τα τεχνικά συνεργεία του Οργανισμού Λιμένων Νομού Ευβοίας (ΟΛΝΕ), που διαχειρίζεται τη γέφυρα, κατάφεραν μέσω χειροκίνητης επέμβασης να φέρουν ξανά τη γέφυρα στη σωστή της θέση και να επιτρέψουν τη διέλευση σε οχήματα και πεζούς.
Παρά την πρόοδο αυτή, σύμφωνα με ανακοίνωση του οργανισμού, η γέφυρα παραμένει εκτός λειτουργίας για τη ναυσιπλοΐα, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η αποκατάσταση της τεχνικής βλάβης.
«Η γέφυρα πορθμού του Ευρίπου είναι διαθέσιμη για διέλευση πεζών και οχημάτων. Μέχρι να επιλυθεί πλήρως η βλάβη, δεν θα λειτουργεί για την εξυπηρέτηση αναγκών ναυσιπλοΐας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση.
Το ζήτημα παρουσιάστηκε κατά το προγραμματισμένο βραδινό άνοιγμα της γέφυρας, όταν 12 σκάφη διέπλευσαν τον πορθμό του Ευρίπου.
Στη συνέχεια, κατά την προσπάθεια επαναφοράς της γέφυρας στην αρχική της θέση, το τμήμα της από την πλευρά της Εύβοιας παρέμεινε ανοικτό, εξαιτίας ηλεκτρονικής βλάβης στον μηχανισμό λειτουργίας, με αποτέλεσμα τη διακοπή της οδικής κυκλοφορίας.
Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΝΕ, Μπάμπης Μανιάτης, το πρόβλημα εντοπίζεται στον ηλεκτροϋδραυλικό μηχανισμό των εμβόλων που είναι υπεύθυνα για τη λειτουργία και ανύψωση των κινούμενων τμημάτων της γέφυρας. Ο κ. Μανιάτης εξέφρασε ανησυχία για τη γενικότερη κατάσταση του έργου, τονίζοντας χαρακτηριστικά:
«Η γέφυρα είναι 65 ετών. Έχει φτάσει στα όριά της. Χρειάζεται αντικατάσταση ή μια μεγάλη χρηματοδότηση για γενική επιδιόρθωση».
Παρά τη μερική αποκατάσταση της λειτουργίας, το τεχνικό ζήτημα παραμένει ενεργό και η λύση που εφαρμόστηκε μέχρι στιγμής είναι καθαρά προσωρινή.
Μέχρι να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες εργασίες επισκευής, η γέφυρα δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τη διέλευση σκαφών, επηρεάζοντας άμεσα τη ναυσιπλοΐα στην ευρύτερη περιοχή του πορθμού και προκαλώντας επιπρόσθετες δυσκολίες στην τοπική οικονομία και τις μεταφορές.