ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:03
Υπάλληλος ξενοδοχείου υποδοχής
test

Ποια είναι τα δικαιώματα των καταναλωτών κατά την κράτηση καταλύματος

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας συμβουλεύει τους καταναλωτές να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους στην κράτηση καταλυμάτων, για να κάνουν σωστές επιλογές.

Σημαντικές επισημάνσεις προς τους καταναλωτές εν μέσω της τουριστικής περιόδου, απευθύνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας αναδεικνύοντας τα θεμελιώδη δικαιώματά τους κατά τη διαδικασία κράτησης και διαμονής σε τουριστικά καταλύματα. Η ενημέρωση αυτή στοχεύει στη διασφάλιση πως οι ταξιδιώτες μπορούν να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς άγχος και απρόοπτα, λαμβάνοντας πάντα ορθές και τεκμηριωμένες αποφάσεις.

Βασικές υποχρεώσεις ξενοδόχων και ιδιοκτητών καταλυμάτων

Στο πλαίσιο της διαμονής, ο εκάστοτε ξενοδόχος ή ιδιοκτήτης καταλύματος οφείλει να:

  • Παρέχει τα διαθέσιμα δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη, χωρίς διακρίσεις.
  • Διασφαλίζει ότι όλες οι παρεχόμενες ανέσεις και υπηρεσίες που προβάλλονται (όπως πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμός, χώρος στάθμευσης) είναι πράγματι στη διάθεση των πελατών.
  • Απαντά εντός τριών ημερών σχετικά με τη διαθεσιμότητα και αποδοχή της κράτησης.
  • Αναρτά σε κάθε δωμάτιο επίσημη πινακίδα – θεωρημένη από την Αστυνομία – στην οποία αποτυπώνονται με σαφήνεια οι τιμές: ημερήσιο κόστος δωματίου, τυχόν προσαυξήσεις, και οι αντίστοιχες τιμές πρωινού και γεύματος, με στόχο τον διαφανή υπολογισμό της τελικής δαπάνης διαμονής.

Προκαταβολή και όροι κράτησης

Σε περίπτωση που ζητηθεί προκαταβολή κατά την κράτηση:

  • Το ποσό της προκαταβολής δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του συνολικού κόστους της συμφωνηθείσας διαμονής και σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από μία ημέρα μίσθωσης.
  • Σε περίπτωση έγκαιρης ακύρωσης – τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία άφιξης – ο πελάτης διατηρεί το δικαίωμα επιστροφής του συνόλου της προκαταβολής.

Διαδικασία και επιπτώσεις ακύρωσης κράτησης

Το *κρίσιμο χρονικό σημείο* ακύρωσης της κράτησης καθορίζει και τις ενδεχόμενες οικονομικές επιβαρύνσεις:

  • Αν η ακύρωση πραγματοποιηθεί 21 ημέρες ή περισσότερες πριν την προκαθορισμένη ημερομηνία άφιξης, ο καταναλωτής δεν επιβαρύνεται οικονομικά και λαμβάνει πίσω ολόκληρη την προκαταβολή.
  • Αν η ακύρωση γίνει λιγότερο από 21 ημέρες πριν από την άφιξη, υποχρεούται να καταβάλει το ήμισυ του ποσού που θα πλήρωνε σε περίπτωση μη ακύρωσης.

Οι συγκεκριμένοι όροι προστατεύουν τους καταναλωτές, επιτρέποντας τους να διαχειριστούν με μεγαλύτερη ασφάλεια και διαφάνεια τόσο τις κρατήσεις όσο και τις πιθανές αλλαγές στο ταξιδιωτικό τους πρόγραμμα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

To Paralimnio επαναπροσδιορίζει το shopping experience στα Ιωάννινα

Σε απόσταση μόλις 30 λεπτών από την Άρτα και 70 λεπτών από τα Γρεβενά, βρίσκεται σε στρατηγική θέση ώστε να αποτελέσει ένα κομβικό σημείο συνάντησης για καταναλωτές από τις γύρω περιοχές, αλλά και από τις γειτονικές χώρες.
ΔΙΕΘΝΗ

Η μεγάλη στροφή των καταναλωτών: Ποιες δαπάνες κόβουν μετά την πανδημία

Έρευνα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας δείχνει ότι οι καταναλωτές στην Ευρώπη είναι πιθανό να μειώσουν τις δαπάνες μόνιμα για εστιατόρια, κομμωτήρια, εμπορικά καταστήματα και διακοπές στο εξωτερικό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Alpha Bank: Οι καταλύτες ανάκαμψης της οικονομίας το 2021

Η επίδραση των εμβολίων στην επανεκκίνηση του τουρισμού και την κατανάλωση και τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης θα αποτελέσουν τους κύριους παράγοντες για την επιστροφή της οικονομίας στην ανάπτυξη.