ΓΔ: 2421.69 1.06% Τζίρος: 313.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Μειώνει τον κίνδυνο εμφράγματος η κατανάλωση περισσότερου ελαιόλαδου

Η αντικατάσταση ενός μεγάλου κουταλιού βουτύρου, μαργαρίνης ή μαγιονέζας με την ίδια ποσότητα ελαιόλαδου μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 5% και της στεφανιαίας νόσου κατά 7%.

Η κατανάλωση περισσότερου ελαιόλαδου σχετίζεται με τη μείωση του κινδύνου για έμφραγμα, ιδίως όταν αντικαθιστά στη διατροφή τη μαγιονέζα, τη μαργαρίνη ή το βούτυρο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ Μάρτα Γκουάς-Φερέ της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ της Βοστώνης, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της American Heart Association στο Φοίνιξ της Αριζόνα, ανέλυσαν στοιχεία για 63.867 γυναίκες και 35.512 άνδρες σε βάθος 30 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν πάνω από μισό κουτάλι της σούπας ελαιόλαδο τη μέρα, είχαν κατά μέσο όρο 15% μικρότερο κίνδυνο οποιασδήποτε καρδιαγγειακής νόσου και 21% μικρότερο κίνδυνο ειδικότερα στεφανιαίας νόσου. Όμως η μεγαλύτερη κατανάλωση ελαιόλαδου δεν φάνηκε να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού.

Η αντικατάσταση ενός μεγάλου κουταλιού βουτύρου, μαργαρίνης ή μαγιονέζας με την ίδια ποσότητα ελαιόλαδου μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 5% και της στεφανιαίας νόσου κατά 7%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ράφια σνακ σούπερ μάρκετ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντηρητικά τροφίμων: Κίνδυνος για υπέρταση και καρδιακά νοσήματα

Τα τρόφιμα με συντηρητικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης και καρδιαγγειακών παθήσεων, σύμφωνα με μεγάλη γαλλική μελέτη. Η κατανάλωση μη αντιοξειδωτικών συντηρητικών αυξάνει κατά 29% τον κίνδυνο υπέρτασης.
Γυμναστική και διατροφή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σόγια και όσπρια μειώνουν τον κίνδυνο υπέρτασης σύμφωνα με νέα μελέτη

Μελέτη στο BMJ δείχνει ότι η κατανάλωση σόγιας και οσπρίων συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο υπέρτασης και καρδιαγγειακών νοσημάτων, σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων από δώδεκα μεγάλες μελέτες σε Ασία, Ευρώπη και ΗΠΑ.
Ξηρασία σε αμπελώνα
ΔΙΕΘΝΗ

Η απώλεια βιοποικιλότητας απειλεί την ανθρώπινη υγεία και διατροφή

Η μείωση των επικονιαστών θέτει σε κίνδυνο τη διατροφή και υγεία των ανθρώπων, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Μπρίστολ, που ανέδειξε τη σημαντική συμβολή τους στην παραγωγή θρεπτικών τροφίμων σε αγροτικές κοινότητες του Νεπάλ.
Εφαρμογή TikTok κινητό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς το fitspiration στα social media επηρεάζει αρνητικά την υγεία των νέων

Το «fitspiration» γεμίζει τα social media με ιδανικά σώματα και προτροπές για γυμναστική, όμως νέα διεθνής έρευνα σε 6.111 νέους δείχνει ότι μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και την αυτοεικόνα των νεαρών ενηλίκων.
Άνοια - Πάζλ εγκεφάλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το σπιτικό μαγείρεμα μειώνει τον κίνδυνο άνοιας έως 30%

Έρευνα δείχνει ότι το σπιτικό μαγείρεμα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο άνοιας στους ηλικιωμένους κατά 30%. Η μελέτη βασίζεται σε δεδομένα 10.978 ατόμων 65+ ετών από τη μακροχρόνια έρευνα στην Ιαπωνία.