ΓΔ: 2421.69 1.06% Τζίρος: 313.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Ευεργετική η Μεσογειακή διατροφή για την τρίτη ηλικία

Η Μεσογειακή διατροφή φαίνεται να συμβάλει - μέσω της βελτίωσης του μικροβιακού οικοσυστήματος του εντέρου - τόσο στην καλύτερη λειτουργία του σώματος, όσο και του νου.

Οι ηλικιωμένοι που ακολουθούν συστηματικά τη Μεσογειακή διατροφή για τουλάχιστον έναν χρόνο, έχουν περισσότερα «καλά» βακτήρια στο έντερο τους, πράγμα που με τη σειρά του βοηθά για υγιή γηρατειά, σύμφωνα με μια νέα ευρωπαϊκή επιστημονική έρευνα.

Η Μεσογειακή διατροφή φαίνεται να συμβάλει - μέσω της βελτίωσης του μικροβιακού οικοσυστήματος του εντέρου - τόσο στην καλύτερη λειτουργία του σώματος, όσο και του νου. Η γήρανση σχετίζεται με μείωση των κινητικών λειτουργιών και με χρόνια φλεγμονή. Η Μεσογειακή διατροφή μειώνει τους μικροοργανισμούς που ευνοούν τη φλεγμονή, αποτρέποντας έτσι την πρόωρη έκπτωση των κινητικών και νοητικών λειτουργιών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Πολ Ο'Τουλ της Σχολής Μικροβιολογίας του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Κορκ της Ιρλανδίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Gut" (Έντερο), ανέλυσαν το μικροβίωμα 612 ανθρώπων ηλικίας 65 έως 79 ετών σε πέντε χώρες (Γαλλία, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία και Βρετανία).

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες, από τις οποίες η μία έκανε τη συνήθη διατροφή και η άλλη τη μεσογειακή (με πολλά φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ελαιόλαδο και ψάρια, καθώς επίσης με λίγα κόκκινα κρέατα και κορεσμένα λίπη). Η σωματική και νοητική κατάσταση των ηλικιωμένων αξιολογήθηκε με τεστ στην αρχή της έρευνας και μετά από ένα χρόνο.

Διαπιστώθηκε ότι οι ηλικιωμένοι της δεύτερης ομάδας (μεσογειακή διατροφή) είχαν καλύτερη αναλογία «καλών -κακών» βακτηρίων στο έντερο τους, καθώς επίσης μεγαλύτερη σωματική δύναμη, βελτιωμένη λειτουργία εγκεφάλου (π.χ. μνήμη) και μικρότερα επίπεδα συστημικής φλεγμονής. Τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής ήσαν κοινά ανεξάρτητα από την εθνικότητα, την ηλικία ή το βάρος των συμμετεχόντων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ράφια σνακ σούπερ μάρκετ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συντηρητικά τροφίμων: Κίνδυνος για υπέρταση και καρδιακά νοσήματα

Τα τρόφιμα με συντηρητικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης και καρδιαγγειακών παθήσεων, σύμφωνα με μεγάλη γαλλική μελέτη. Η κατανάλωση μη αντιοξειδωτικών συντηρητικών αυξάνει κατά 29% τον κίνδυνο υπέρτασης.
Γυμναστική και διατροφή
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σόγια και όσπρια μειώνουν τον κίνδυνο υπέρτασης σύμφωνα με νέα μελέτη

Μελέτη στο BMJ δείχνει ότι η κατανάλωση σόγιας και οσπρίων συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο υπέρτασης και καρδιαγγειακών νοσημάτων, σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων από δώδεκα μεγάλες μελέτες σε Ασία, Ευρώπη και ΗΠΑ.
Ξηρασία σε αμπελώνα
ΔΙΕΘΝΗ

Η απώλεια βιοποικιλότητας απειλεί την ανθρώπινη υγεία και διατροφή

Η μείωση των επικονιαστών θέτει σε κίνδυνο τη διατροφή και υγεία των ανθρώπων, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Μπρίστολ, που ανέδειξε τη σημαντική συμβολή τους στην παραγωγή θρεπτικών τροφίμων σε αγροτικές κοινότητες του Νεπάλ.
Εφαρμογή TikTok κινητό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πώς το fitspiration στα social media επηρεάζει αρνητικά την υγεία των νέων

Το «fitspiration» γεμίζει τα social media με ιδανικά σώματα και προτροπές για γυμναστική, όμως νέα διεθνής έρευνα σε 6.111 νέους δείχνει ότι μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και την αυτοεικόνα των νεαρών ενηλίκων.
Άνοια - Πάζλ εγκεφάλου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το σπιτικό μαγείρεμα μειώνει τον κίνδυνο άνοιας έως 30%

Έρευνα δείχνει ότι το σπιτικό μαγείρεμα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο άνοιας στους ηλικιωμένους κατά 30%. Η μελέτη βασίζεται σε δεδομένα 10.978 ατόμων 65+ ετών από τη μακροχρόνια έρευνα στην Ιαπωνία.