ΓΔ: 1970.24 0.16% Τζίρος: 193.48 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Πώς κερδίζει η Φουρλής το στοίχημα των ηλεκτρονικών πωλήσεων

Με ατού την εμπιστοσύνη που έχουν καταναλωτές στο δίκτυο καταστημάτων, ο όμιλος Φουρλή κινείται προς το διπλασιασμό των πωλήσεων από το ηλεκτρονικό κανάλι, με καλές επιδόσεις από IKEA και Intersport.

Πολύ κοντά στον διπλασιασμό των ηλεκτρονικών πωλήσεών του βρίσκεται ο όμιλος Φουρλή στο κλείσιμο της φετινής χρονιάς. Το ψηφιακό κανάλι βρίσκεται σε δυναμική τροχιά ανόδου τους τελευταίους μήνες, τόσο σε ό,τι αφορά τη σουηδική αλυσίδα επίπλων κι οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ, όσο και τις αλυσίδες αθλητικών ειδών Intersport και Athlete’s Foot, διατηρώντας εν πολλοίς το μομέντουμ που καταγράφηκε κατά την διάρκεια του lockdown την περασμένη άνοιξη. 

Ειδικά σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αθλητικών ειδών, καταγράφεται ακόμη και ο πενταπλασιασμός του ποσοστού συνεισφοράς τους στον συνολικό τζίρο, ενώ για την ΙΚΕΑ, από ποσοστό 10%-11% που αντιστοιχούσε στο e-shop πέρσι, φαίνεται αυτό να παγιώνεται στο 18% έως το τέλος του 2020, αφού τις ημέρες αυτές που τα φυσικά καταστήματα παραμένουν κλειστά, αγγίζει το 25%.

Η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι το εκτενές δίκτυο καταστημάτων βοηθάει στην περαιτέρω τόνωση των online πωλήσεων, καθώς προσφέρει την δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, γνωρίζοντας ότι μπορεί να επιστρέψει το προϊόν που δεν τον εξυπηρετεί σε ένα από τα καταστήματα, όταν αυτά επαναλειτουργήσουν.

Ακριβώς σε αυτό το σημείο στηρίζεται η πολυκαναλική στρατηγική (omnichannel) του ομίλου Φουρλή, την οποία σχεδιάζει να αναπτύξει πιο δυναμικά το επόμενο διάστημα, με γνώμονα την καλύτερη εμπειρία του πελάτη. Εξάλλου και διεθνώς, ο σουηδικός όμιλος έχει ήδη επισημάνει την αύξηση των ηλεκτρονικών του πωλήσεων κατά 45% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ εγκαινίασε μέσα στο 2020 την ψηφιακή του παρουσία σε τρεις ακόμη αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας. 

Οι νέοι περιορισμοί στην λειτουργία του λιανεμπορίου πάντως, ανάγκασαν τον όμιλο Φουρλή να αναβάλει τα εγκαίνια του νέου σημείου ΙΚΕΑ στον Πειραιά, παρά το γεγονός ότι το κατάστημα ήταν έτοιμο να λειτουργήσει στα τέλη του Οκτωβρίου. Πλέον, ο όμιλος σχεδιάζει το άνοιγμα του νέου μεσαίου μεγέθους σημείου, συνολικού εμβαδού 1.850 τμ, στην επανέναρξη της λειτουργίας του λιανεμπορίου, όποτε αυτό αποφασιστεί. Ανοικτό είναι πάντως εδώ και λίγες ημέρες το κατάστημα της ΙΚΕΑ επί της λεωφόρου Κηφισού, εξυπηρετώντας αποκλειστικά και μόνο επαγγελματίες, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Σημειώνεται ότι στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, η Housemarket (ΙΚΕΑ) είχε μειωμένες πωλήσεις ύψους 181,7 εκατ ευρώ, έναντι 218,1 εκατ ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, και κέρδη προ φόρων ύψους 4,7 εκατ ευρώ, έναντι 8,1 εκατ πέρσι. Επίσης, η Sporting Goods (Intersport & Athlete’s Foot) είχε μειωμένες πωλήσεις ύψους 97,7 εκατ ευρώ στο φετινό εννεάμηνο, έναντι 121,2 εκατ ευρώ πέρσι, ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων ήταν ζημιές ύψους 6,4 εκατ ευρώ, έναντι κερδών 1,0 εκατ ευρώ το περσινό εννεάμηνο. 

Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι, σε μία κίνηση ενδεικτική της νέας της φιλοσοφίας, η σουηδική μητρική εταιρεία ανακοίνωσε χθες ότι σταματά την έκδοση του έντυπου καταλόγου ΙΚΕΑ, μετά από 70 συναπτά έτη. Η κίνηση συγκαταλέγεται στις προσπάθειες του ομίλου να μεταβεί επιτυχώς στην ψηφιακή εποχή, υποστηρίζοντας την πολυκαναλική προσέγγιση που του παρέχει η λειτουργία του e-shop και απευθυνόμενος στη νέα γενιά, κοινωνικά συνειδητοποιημένων καταναλωτών. Σημείωνεται ότι η ΙΚΕΑ είχε φθάσει στο σημείο να διανείμει έως και 200 εκατομμύρια καταλόγους σε περισσότερες από 50 αγορές, ενώ είχε ήδη ξεκινήσει την σταδιακή μείωση του αριθμού αντιτύπων κατά 50% ήδη από το 2018, σε μία προσπάθεια να χτίσει ένα περιβαλλοντικά πιο ευαίσθητο προφίλ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Αναζητεί κινήσεις για ανάπτυξη με αλλαγή φρουράς στη διοίκηση

Ο όμιλος Fourlis είναι είναι ένας από τους ισχυρότερους «παίκτες» στο εμπόριο, αλλά εδώ και χρόνια δείχνει σημάδια κόπωσης. Ο νέος CEO Γιάννης Βασιλάκος καλείται να δώσει νέα αναπτυξιακή ορμή στον όμιλο.
Footlocker
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Αποκτά τον έλεγχο των Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία

Σύμφωνα με τη Fourlis σε ορίζοντα 5ετίας στοχεύει σε ετήσιες πωλήσεις ύψους 250 εκατ., ενισχυόμενος από την αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα lifestyle και αθλητικά υποδήματα στην περιοχή, καθώς και περιθώριο EBITDA 8-10%.
Athlete's foot-Fourlis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fourlis: Πουλάει τα σήματα Intersport και The Athlete's Foot στην Τουρκία

Με την υπογραφή της συμφωνίας ο όμιλος Fourlis επικεντρώνεται για τη δραστηριότητα Λιανικής Αθλητικών ειδών στις χώρες Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, έχοντας σήμερα ένα δίκτυο 106 καταστημάτων “Intersport” και e-commerce σε όλες τις χώρες.
Pepco
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Pepco: Η πολωνική αλυσίδα ανοίγει το πρώτο κατάστημα στην ελληνική αγορά

Το πρώτο κατάστημα συνολικής επιφάνειας 500 τ.μ. ξεκινά τη λειτουργία του στο Piraeus Retail Park της Trade Estates, εταιρεία του Ομίλου FOURLIS, επισφραγίζοντας τη στρατηγική συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών.