Οι σύγχρονες τάσεις στον τουρισμό ευεξίας και αθλητικών δραστηριοτήτων αποκτούν ξεχωριστό ενδιαφέρον, σύμφωνα με τα πρόσφατα ευρήματα έρευνας της ψηφιακής τράπεζας και παρόχου ευέλικτων πληρωμών Klarna. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Appinio τον Μάιο του 2025, με τη συμμετοχή 1.000 Ελλήνων καταναλωτών, φωτίζοντας τις εξελισσόμενες προτιμήσεις και συμπεριφορές των ταξιδιωτών.
Ενίσχυση του ενδιαφέροντος για ταξίδια ευεξίας και αθλητισμού
Η ανάγκη για αποσυμπίεση και σύνδεση με τη φύση αποδεικνύεται ιδιαίτερα έντονη, καθώς ποσοστό 67,5% των συμμετεχόντων δηλώνει θετικό ή πολύ θετικό στο ενδεχόμενο να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι με κύριο σκοπό την αθλητική δραστηριότητα. Παράλληλα, το 52,5% σκέφτεται να προγραμματίσει ένα ταξίδι ευεξίας με στόχο τη χαλάρωση, την ανανέωση και τη βελτίωση του ύπνου.
Η πεζοπορία κατακτά την κορυφή στις αθλητικές δραστηριότητες, με το 41% να την αναφέρει ως πιθανότερη αφορμή για ταξίδι τους επόμενους 12 μήνες. Εντυπωσιακά υψηλά ποσοστά συγκεντρώνει επίσης η ποδηλασία (14,2%), ακολουθούμενη από το σκι (12,6%) και την αναρρίχηση (11,2%). Οι επιλογές αυτές επιβεβαιώνουν τον καθοριστικό ρόλο του φυσικού περιβάλλοντος στις προτεραιότητες των σύγχρονων ταξιδιωτών.
Η ευεξία ως αναδυόμενη ανάγκη του ταξιδιωτικού κοινού
Η τάση προς τα ταξίδια ευεξίας παραμένει ισχυρή, με το 37,2% να επιζητά δραστηριότητες που συνδυάζουν επαφή με τη φύση και το 25,9% να εστιάζει στην απαλλαγή από το στρες. Σημαντική δυναμική παρουσιάζει και το ενδιαφέρον για τη ψυχική υγεία, με το 17,6% να στρέφεται προς σχετικές εμπειρίες.
Οικονομικοί παράγοντες και δομές πληρωμής
Η συγκράτηση κόστους φαίνεται να απασχολεί έντονα το κοινό: Το 69,4% δηλώνει πρόθυμο να ξοδέψει έως 500 ευρώ για ταξίδι άθλησης, ενώ το 63,3% προτιμά τον ίδιο προϋπολογισμό για ταξίδια ευεξίας. Μόλις ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 2-5% δηλώνει διατεθειμένο να υπερβεί τα 1.000 ευρώ για ανάλογες εμπειρίες.
Ερωτώμενοι για τα πιο χρήσιμα οικονομικά εργαλεία, οι Έλληνες καταναλωτές δείχνουν προτίμηση σε αποκλειστικές εκπτώσεις (44,9% για ταξίδια σπορ, 39,5% για ευεξία), αποταμιευτικά πλάνα (32,7% και 32,8% αντίστοιχα) και ευέλικτες επιλογές άτοκων πληρωμών (14,8% για σπορ και 20,6% για ευεξία). Επιπλέον, η δυνατότητα πληρωμής εισιτηρίων και εξόδων σε 3-4 άτοκες δόσεις (19,5% για σπορ, 18% για ευεξία) αναδεικνύεται σε βασικό εργαλείο για την υλοποίηση τέτοιων ταξιδιών, με καινοτόμες λύσεις, όπως αυτές που προσφέρει η Klarna, να κερδίζουν έδαφος.
Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι η αύξηση της αξίας στην εμπειρία και η οικονομική ευελιξία τοποθετούν πλέον τα ταξίδια ευεξίας και αθλητισμού στον πυρήνα των αναζητήσεων του ελληνικού κοινού.