ΓΔ: 2475.98 0.17% Τζίρος: 457.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Μνημείο Αζαντί Ιράν

Ιράν: Απάντηση της Ισλαμικής Δημοκρατίας ο εμπλουτισμός του ουρανίου

Στο μεταξύ ο Ιρανός πρεσβευτής στην Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ) εξήγησε ότι η χώρα του πρόκειται να παράγει ουράνιο εμπλουτισμένο σε ποσοστό 60% “από την επόμενη εβδομάδα.

Η απόφαση του Ιράν να αρχίσει τον εμπλουτισμό ουρανίου σε ποσοστό 60% μετά την έκρηξη που σημειώθηκε στις πυρηνικές του εγκαταστάσεις στη Νατάνζ αποτελεί απάντηση της Ισλαμικής Δημοκρατίας στην πυρηνική τρομοκρατία του Ισραήλ, δήλωσε ο Ιρανός πρόεδρος Χασάν Ροχανί.

«Είναι η απάντηση στη μοχθηρία σας», τόνισε ο Ροχανί μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο. «Αυτό που κάνατε ονομάζεται πυρηνική τρομοκρατία, αυτό που κάνουμε είναι νόμιμο», υπογράμμισε απευθυνόμενος στο Ισραήλ, το οποίο η Τεχεράνη κατηγορεί ότι ευθύνεται για μια πράξη δολιοφθοράς στις πυρηνικές εγκαταστάσεις στη Νατάνζ.

«Δεν μπορείτε να συνωμοτείτε εναντίον του Ιράν, να διαπράττετε εγκλήματα εναντίον του Ιράν. Για κάθε έγκλημα, θα σας κόβουμε τα χέρια, ώστε να κατανοείτε ότι δεν μπορείτε να μας εμποδίσετε να αποκτήσουμε πυρηνική τεχνολογία», εξήγησε ο Ροχανί.

«Οι υπεύθυνοι ασφαλείας αναμένεται να μας δώσουν την τελική τους έκθεση για το τι συνέβη στη Νατάνζ, όμως φαίνεται ότι πρόκειται για ένα σιωνιστικό έγκλημα», πρόσθεσε ο Ιρανός πρόεδρος.

«Θέλετε να βρεθούμε με άδεια χέρια στις διαπραγματεύσεις (σ.σ. που διεξάγονται στη Βιέννη για τη διάσωση της συμφωνίας του 2015 για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν), όμως θα πάμε με ακόμη περισσότερα χαρτιά», συνέχισε.

«Φυσικά οι δραστηριότητές μας θα παραμείνουν ειρηνικές και μόνο ειρηνικές και υπό την επίβλεψη της ΙΑΕΑ», κατέληξε ο Ροχανί, είτε πρόκειται για «τις δραστηριότητές μας εμπλουτισμού ουρανίου σε ποσοστό 60% είτε 20%».

Στο μεταξύ ο Ιρανός πρεσβευτής στην Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ) εξήγησε ότι η χώρα του πρόκειται να παράγει ουράνιο εμπλουτισμένο σε ποσοστό 60% “από την επόμενη εβδομάδα.

Το Ιράν ανακοίνωσε την πρόθεσή του αυτή χθες Τρίτη. Οι προπαρασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν χθες το βράδυ «και προβλέπουμε ότι θα έχουμε συγκεντρώσει το προϊόν στις δύο συσκευές φυγοκέντρησης την επόμενη εβδομάδα», έγραψε στο Twitter ο Καζέμ Γκαριμπαμπαντί.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βομβαρδισμός στο νότιο Λίβανο
ΔΙΕΘΝΗ

Νετανιάχου: Ο ισραηλινός στρατός θα παραμείνει στον Λίβανο όσο χρειαστεί

Ο Νετανιάχου ανακοίνωσε πως ο ισραηλινός στρατός θα παραμείνει στον νότιο Λίβανο «για όσο χρειαστεί» για την ασφάλεια του Ισραήλ, ενώ επανέλαβε πως δεν θα επιτρέψει στο Ιράν να αποκτήσει πυρηνικά όπλα όσο είναι πρωθυπουργός.
Το κτίριο της Κνεσέτ
ΔΙΕΘΝΗ

Δημοσκόπηση: Οι Ισραηλινοί βλέπουν το Ιράν νικητή στον πόλεμο

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Εβραϊκού Πανεπιστημίου, το 92% των Ισραηλινών πιστεύει πως το Ιράν βγήκε ενισχυμένο από τον πόλεμο, ενώ το 83% θεωρεί ότι η ασφάλεια του Ισραήλ μειώθηκε, παρά τη στήριξη στις ενέργειες στον Λίβανο.
Φρεγάτα πολεμικού ναυτικού
ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ: Ο στρατός εγγυάται την εφαρμογή της συμφωνίας με το Ιράν, λέει η Centcom

Ο αμερικανικός στρατός δηλώνει πως παραμένει σε εγρήγορση για την τήρηση της εκεχειρίας με το Ιράν, μετά το νέο κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ από την Τεχεράνη. Παράλληλα, 55 πλοία διέπλευσαν με ασφάλεια σήμερα τα Στενά.
Στενό του Ορμούζ πλοία
ΔΙΕΘΝΗ

Φρουροί της Επανάστασης: Έκλεισε το Ορμούζ λόγω ισραηλινών πληγμάτων στο Λίβανο

Οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν ανακοίνωσαν προσωρινό κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ για όλα τα πλοία, λόγω ενεργειών του Ισραήλ στον Λίβανο και παραβίασης δεσμεύσεων των ΗΠΑ, επικαλούμενοι αυξημένους κινδύνους ασφάλειας.
Σημαία του Ιράν
ΔΙΕΘΝΗ

Το Ιράν ανακοίνωσε το κλείσιμο του Στενού του Ορμούζ ξανά

Το Ιράν έκλεισε τα Στενά του Ορμούζ, κατηγορώντας ΗΠΑ και Ισραήλ για παραβίαση της εκεχειρίας. Πρόκειται για «πρώτο βήμα», ενώ το Μεικτό Επιτελείο προειδοποιεί για επιπλέον μέτρα αν συνεχιστούν οι εχθροπραξίες.