Μπορεί να είχαμε την Παρασκευή κάποιες εξελίξεις στο θέμα των διαπραγματεύσεων που να δημιούργησαν κάποιες ανησυχίες, ωστόσο οι επενδυτές αντέδρασαν με μεγάλη ψυχραιμία.
Η αγορά μας μετά από μία καλή πορεία το προηγούμενο διάστημα στέκεται καλά στα υψηλά των τελευταίων περίπου 17 ετών, ενώ η επενδυτική ψυχολογία είναι τέτοια, ώστε επενδυτές και χρηματιστηριακά στελέχη να βλέπουν περαιτέρω ανοδική πορεία.
Οι επιλεκτικές κινήσεις χαρακτήρισαν και αυτή τη συνεδρίαση και κυρίως ξεχώρισαν οι μετοχές εταιρειών με επενδυτικά πλάνα που έκαναν ή ανακοίνωσαν πως θα κάνουν αύξηση κεφαλαίου.
Υποτονικός πάντως ο τζίρος και αν δεν είχαμε και το rebalancing θα ήταν ακόμα χαμηλότερος. Βοήθησε όμως και έτσι ξεπεράσαμε τα 455 εκατ. ευρώ. Προφανώς και επηρέασε το γεγονός ότι η Wall Street ήταν κλειστή.
Αυξήσεις κεφαλαίου: Πάνω από 10 χρόνια είχαμε να δούμε τέτοιες αντλήσεις κεφαλαίων και μιλάμε μόνο για αυτές που είναι με μετοχές και όχι τις εκδόσεις ομολόγων.
ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ μαζί είναι 5 δισ. ευρώ. Βάλτε Crediabank, Trastor και Ελβάλχαλκορ και πάμε στα 6 δισ. ευρώ.
Ακούγεται και άλλη μία ακόμη και ποιος ξέρει ποια άλλη εταιρεία θα ακολουθήσει. Βλέπετε πάντως οι επενδυτές τις θέλουν.
Βλέπουν ότι έτσι θα μεγαλώσουν οι εταιρείες, πως έχουν επενδυτικά πλάνα και είναι πρόθυμοι να λάβουν μέρος στη διαδικασία.
Τράπεζες: Όσο «τρέχει» η οικονομία θα «τρέχουν» και τα κέρδη των τραπεζών και όσο «τρέχουν» τα κέρδη θα τρέχουν και οι μετοχές. Δεδομένου μάλιστα ότι παραμένουν σε ένα discount σε σχέση με τις ευρωπαϊκές.
Από την αρχή του έτους η Πειραιώς είναι στο +37,62%, η Optima στο +34,89%, η Τράπεζα Κύπρου στο +25,94%, η Eurobank στο +23,77%, η Εθνική στο +19,27%, η Alpha στο +14,69% με τον Γενικό Δείκτη στο +16,65%. Αρνητική απόδοση εμφανίζουν η Credia με -22,07% και η Τράπεζα της Ελλάδος με -2,92% με την τελευταία ωστόσο να αποτελεί ειδική περίπτωση.
ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών: Σπάει τα κοντέρ η μετοχή της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών. Δε χρειάζεται να γίνει κάποιο άλλο σχόλιο. Στις 24 Ιουνίου οι νέες μετοχές σε διαπραγμάτευση.
Ίσως δούμε μια πίεση όταν μπούν οι νέες μετοχές στην αγορά. Από την άλλη το ρεύμα της μετοχής είναι τόσο ισχυρό που είναι πιθανό ότι όσοι ποντάρουν σε διόρθωση με την εισαγωγή των νέων μετοχών να μείνουν με την όρεξη.
Ελβάλχαλκορ: Να ανακοινώνεται αύξηση και να πηγαίνει η μετοχή της Elvalhalcor +14% δεν το λες και λίγο. Με αποτίμηση πλέον είναι λίγο κάτω από 2 δισ. ευρώ.
Έτσι η αύξηση ακόμα και στα 300 εκατ. ευρώ αν πάει, είναι μικρή και θα φέρει μεγάλη βελτίωση όπως δείχνει το πλάνο της εταιρείας.
Δηλαδή μαζί με τις ταμειακές ροές θα μπορέσει να εκτινάξει την παραγωγική της δυναμικότητα και παράλληλα να δίνει καλά μερίσματα και να κρατάει χαμηλά το δανεισμό.
Κρατήστε πως οι επενδυτές αγόρασαν και Viohalco η οποία είναι η «μαμά» της ΕΛΧΑ.
ΕΥΔΑΠ: Η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ, απέδωσε στη γενική συνέλευση την άνοδο της μετοχής στο νέο ρυθμιστικό πλαίσιο.
Στην αύξηση των τιμολογίων δηλαδή γιατί προσθέτει 78 εκατ. ευρώ τζίρο και παράλληλα καλύπτει κόστη, αποσβέσεις και επενδύσεις.
Επίσης είπε ότι είναι σε συνεργασία με εξωτερικό σύμβουλο για να διαμορφώσει τη μερισματική πολιτική των επόμενων ετών.
CrediaBank: Μεγάλος ο όγκος συναλλαγών για την Crediabank και πλησίασε τα 20 εκατ. τεμάχια, αλλά μέχρι εκεί. Δεν είδαμε κάποια αξιόλογη ανοδική κίνηση.
Πλαστικά Θράκης: Επιτέλους βλέπουμε και κάποιες κινήσεις στα μικρομεσαία. Τα πολύ καλά αποτελέσματα και η εκτίμηση ότι η χρονιά θα δώσει χαμηλό P/E οδήγησε σε νέα άνοδο για τα Πλαστικά Θράκης.
Σημειώστε πως την προηγούμενη εβδομάδα και μόλις στις 15 Ιουνίου έδωσε μέρισμα 0,175 ευρώ και όχι μόνο το κάλυψε αλλά πήγε και υψηλότερα.
Δούρος: Εγκρίθηκε η αύξηση κεφαλαίου για την Δούρος, με μερική παραίτηση των παλαιών μετόχων. Οι επενδυτές Μπάκος και Καϋμενάκης, θα βάλουν τα 3 εκατ. ευρώ με τιμή διάθεσης τα 0,30 ευρώ.
Μάλιστα όπως ειπώθηκε στη γενική συνέλευση θα γίνει και νέα αύξηση αργότερα, αλλά σε υψηλότερη τιμή. Λογικά, όταν θα ξεκινήσει ξανά διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο.
Οι μέτοχοι μειοψηφίας ζήτησαν να έχουν δικαίωμα, αλλά απορρίφθηκε και καταψήφισαν τελικά όλα τα θέματα.
Έλαστρον: Έχουμε την εντύπωση πως η ανοδική προσπάθεια της Παρασκευής για την Έλαστρον οφείλεται στην Ελβάλχαλκόρ.
Προφανώς οι επενδυτές θεώρησαν ότι αφού επενδύει αυτός ο μεγάλος όμιλος, βλέπει προοπτικές, άρα και η Έλαστρον, η οποία είναι από τις πιο «καθαρές μικρές του κλάδου, έχει και αυτή προοπτικές.
Σωστό το σενάριο, αλλά βλέπουμε πωλητές σε όλα τα επίπεδα που πάει να πιάσει εδώ και καιρό. Θα χρειαστεί δηλαδή να βρεθούν αγοραστές με μεγαλύτερη δύναμη.
Prodea: Τέσσερις συνεχόμενες πτωτικές είχε η μετοχή της Prodea την προηγούμενη εβδομάδα.
Ναι, η μία ήταν λόγω μερίσματος, αλλά μάλλον και η σχέση έναντι της εσωτερικής αξίας να επηρέασε καθώς υπάρχουν άλλες ΑΕΕΑΠ με μεγαλύτερο discount.
Αποποίηση ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλή, πρόταση ή προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε προτροπή για επενδυτικές αποφάσεις. Η ιστοσελίδα δεν φέρει ευθύνη για αποφάσεις που θα ληφθούν βάσει των παραπάνω πληροφοριών.