ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 09:44:07
Σημαία του Ιράν
Η εθνική σημαία του Ιράν κυματίζει στο φως του ηλιοβασιλέματος.

Με αντίποινα απειλεί το Ιράν για τον θάνατο του πυρηνικού επιστήμονα

Αυτοσυγκράτηση ζητούν Γερμανία και ΟΗΕ. Το Ισραήλ έθεσε σε κατάσταση ύψιστου συναγερμού τις πρεσβείες του σε όλον τον κόσμο. «Να τιμωρηθούν» οι υπεύθυνοι του φόνου ζητά ο αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ.

Ο πρόεδρος του Ιράν κατηγόρησε το Ισραήλ ότι σκότωσε έναν εξέχοντα Ιρανό επιστήμονα, ο οποίος θεωρούνταν εδώ και καιρό ύποπτος από τη Δύση ως ο εγκέφαλος ενός μυστικού προγράμματος για την ανάπτυξη πυρηνικής βόμβας, μετέδωσε η κρατική ιρανική τηλεόραση.

Οι ιερωμένοι και οι στρατιωτικοί που κυβερνούν το Ιράν απείλησαν ότι θα πάρουν εκδίκηση για τον φόνο του 59χρονου Μοχσέν Φαχριζαντέχ, για τον οποίο ιρανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν πως υπέκυψε σε νοσοκομείο αφού δολοφόνοι τον πυροβόλησαν ενώ βρισκόταν μέσα στο αυτοκίνητό του κοντά στην Τεχεράνη.

«Για μια ακόμη φορά, τα κακοποιά χέρια της παγκόσμιας αλαζονείας, με το σφετεριστικό σιωνιστικό καθεστώς ως μισθοφόρο, βάφτηκαν με το αίμα ενός γιου αυτού του έθνους», υπογράμμισε ο πρόεδρος Χασάν Ροχανί σε δήλωσή του. Το Ιράν χρησιμοποιεί γενικά την έκφραση «παγκόσμια αλαζονεία» για να περιγράψει τις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ με τον όρο «σφετεριστικό σιωνιστικό καθεστώς» περιγράφει το Ισραήλ.

«Η δολοφονία του μάρτυρα Φαχριζαντέχ δείχνει την απελπισία των εχθρών μας και το βάθος του μίσους τους... Το μαρτύριό του δεν θα επιβραδύνει τα επιτεύγματά μας», πρόσθεσε ο Ιρανός πρόεδρος.

Σε τηλεοπτική ομιλία του ο Ροχανί είπε ότι το Ιράν θα προχωρήσει «σε εύθετο χρόνο» σε αντίποινα. «Ο λαός μας είναι πολύ έξυπνος για να πέσει στην παγίδα του σιωνιστικού καθεστώτος (Ισραήλ). Θέλουν να δημιουργήσουν χάος, θα πρέπει όμως να ξέρουν πως τους ξεσκεπάσαμε και πως δεν θα επιτύχουν. (...) Το Ιράν ασφαλώς θα απαντήσει στο μαρτύριο του επιστήμονά μας σε εύθετο χρόνο», τόνισε.

Εξάλλου, ο ανώτατος ηγέτης του Ιράν, ο αγιατολάχ Αλί Χαμενεΐ, ζήτησε «να τιμωρηθούν» οι υπεύθυνοι του φόνου. 

«Σοβαρές ενδείξεις» ευθύνης «του Ισραήλ»

Η κυβέρνηση της Ισλαμικής Δημοκρατίας τονίζει πως επιφυλάσσεται του δικαιώματός της να αμυνθεί σε επιστολή της προς τον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες και το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, η οποία επιδόθηκε χθες Παρασκευή.

Απευθύνοντας «προειδοποίηση εναντίον τυχοδιωκτικών μέτρων από μέρους των ΗΠΑ και του Ισραήλ, ειδικά την εναπομείνασα περίοδο της σημερινής κυβέρνησης των ΗΠΑ στην εξουσία», η Τεχεράνη «επιφυλάσσεται του δικαιώματός της να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για να υπερασπιστεί τον λαό της και να προασπίσει τα συμφέροντά της», τονίζεται στο κείμενο που υπογράφεται από τον Ιρανό πρεσβευτή στα Ηνωμένα Έθνη, τον Ματζίντ Ταχτ Ραβανσί.

Ακόμη, στην επιστολή της ιρανικής κυβέρνησης, τονίζεται πως το Ιράν αναμένει από τον Γκουτέρες και το ΣΑ να καταδικάσουν σθεναρά την δολοφονία του Μοχσέν Φαχριζάντε και να «λάβουν τα απαραίτητα μέτρα σε βάρος των δραστών» της.

Σε κατάσταση συναγερμού οι πρεσβείες του Ισραήλ

Το Ισραήλ έθεσε σε κατάσταση ύψιστου συναγερμού τις πρεσβείες του σε όλον τον κόσμο, μετά τις απειλές του Ιράν για αντίποινα, με αφορμή τον φόνο ενός πυρηνικού επιστήμονα κοντά στην Τεχεράνη, μετέδωσε το ισραηλινό Ν12 σήμερα.

Ένας εκπρόσωπος του ισραηλινού υπουργείου Εξωτερικών ανέφερε ότι το υπουργείο δεν σχολιάζει θέματα ασφαλείας που αφορούν τις διπλωματικές αποστολές του στο εξωτερικό.

Αυτοσυγκράτηση ζητούν Γερμανία και ΟΗΕ

«Λίγες εβδομάδες προτού αναλάβει τα καθήκοντά της η νέα αμερικανική κυβέρνηση, είναι σημαντικό να διατηρήσουμε τον στόχο των συνομιλιών με το Ιράν, ώστε η διένεξη για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν να μπορέσει να επιλυθεί μέσω διαπραγματεύσεων» ανέφερε ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Γερμανίας.

«Προτρέπουμε επομένως όλες τις πλευρές να αποφύγουν τυχόν ενέργειες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περαιτέρω κλιμάκωση της κατάστασης», πρόσθεσε.

Παράλληλα, ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες προέτρεψε σήμερα σε αυτοσυγκράτηση. «Ενημερωθήκαμε για τις αναφορές ότι ένας Ιρανός πυρηνικός επιστήμονας δολοφονήθηκε σήμερα κοντά στην Τεχεράνη. Καλούμε σε αυτοσυγκράτηση και τονίζουμε την ανάγκη να αποφευχθούν ενέργειες που ενδέχεται να οδηγήσουν σε κλιμάκωση των εντάσεων στην περιοχή», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Γκουτέρες, Φαρχάν Χαγκ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βομβαρδισμός στο νότιο Λίβανο
ΔΙΕΘΝΗ

Νετανιάχου: Ο ισραηλινός στρατός θα παραμείνει στον Λίβανο όσο χρειαστεί

Ο Νετανιάχου ανακοίνωσε πως ο ισραηλινός στρατός θα παραμείνει στον νότιο Λίβανο «για όσο χρειαστεί» για την ασφάλεια του Ισραήλ, ενώ επανέλαβε πως δεν θα επιτρέψει στο Ιράν να αποκτήσει πυρηνικά όπλα όσο είναι πρωθυπουργός.
Το κτίριο της Κνεσέτ
ΔΙΕΘΝΗ

Δημοσκόπηση: Οι Ισραηλινοί βλέπουν το Ιράν νικητή στον πόλεμο

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του Εβραϊκού Πανεπιστημίου, το 92% των Ισραηλινών πιστεύει πως το Ιράν βγήκε ενισχυμένο από τον πόλεμο, ενώ το 83% θεωρεί ότι η ασφάλεια του Ισραήλ μειώθηκε, παρά τη στήριξη στις ενέργειες στον Λίβανο.
Φρεγάτα πολεμικού ναυτικού
ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ: Ο στρατός εγγυάται την εφαρμογή της συμφωνίας με το Ιράν, λέει η Centcom

Ο αμερικανικός στρατός δηλώνει πως παραμένει σε εγρήγορση για την τήρηση της εκεχειρίας με το Ιράν, μετά το νέο κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ από την Τεχεράνη. Παράλληλα, 55 πλοία διέπλευσαν με ασφάλεια σήμερα τα Στενά.
Στενό του Ορμούζ πλοία
ΔΙΕΘΝΗ

Φρουροί της Επανάστασης: Έκλεισε το Ορμούζ λόγω ισραηλινών πληγμάτων στο Λίβανο

Οι Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν ανακοίνωσαν προσωρινό κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ για όλα τα πλοία, λόγω ενεργειών του Ισραήλ στον Λίβανο και παραβίασης δεσμεύσεων των ΗΠΑ, επικαλούμενοι αυξημένους κινδύνους ασφάλειας.
Σημαία του Ιράν
ΔΙΕΘΝΗ

Το Ιράν ανακοίνωσε το κλείσιμο του Στενού του Ορμούζ ξανά

Το Ιράν έκλεισε τα Στενά του Ορμούζ, κατηγορώντας ΗΠΑ και Ισραήλ για παραβίαση της εκεχειρίας. Πρόκειται για «πρώτο βήμα», ενώ το Μεικτό Επιτελείο προειδοποιεί για επιπλέον μέτρα αν συνεχιστούν οι εχθροπραξίες.