Η αυστραλιανή αστυνομία ανακοίνωσε την κατάσχεση ποσότητας-ρεκόρ 2,7 τόνων κοκαΐνης, η οποία εντοπίστηκε κρυμμένη μέσα σε πλαστικά δοχεία και θαμμένη σε υπόγεια μπούνκερ σε προάστιο του Σίδνεϊ.
Η ανακάλυψη έγινε την Παρασκευή σε ιδιοκτησία στο Λόντονντερι, βορειοδυτικά του Σίδνεϊ. Σύμφωνα με την αστυνομία, τα πλαστικά δοχεία βρίσκονταν μέσα σε υπόγεια μπούνκερ, πάνω από τα οποία είχαν τοποθετηθεί κοντέινερ με ψεύτικο πάτωμα για να καλύψουν το φορτίο.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κατάσχεση κοκαΐνης στην ιστορία της Αυστραλίας, όπως ανέφερε κοινή μονάδα που είναι υπεύθυνη για τη μάχη κατά του οργανωμένου εγκλήματος. Η επιχείρηση χαρακτηρίστηκε ως ένα σημαντικό πλήγμα στα διεθνή δίκτυα διακίνησης ναρκωτικών.
«Η έρευνα για την προέλευση των ναρκωτικών συνεχίζεται και θα εργασθούμε με τους εταίρους μας των δυνάμεων της τάξης, τόσο σε διεθνές όσο και σε εθνικό επίπεδο, για να ταυτοποιήσουμε τα εγκληματικά δίκτυα», δήλωσε ο Στίβεν Τζέι, αρχηγός της αυστραλιανής ομοσπονδιακής αστυνομίας.
Η αστυνομία υποστηρίζει ότι ομάδα με έδρα το Σίδνεϊ οργάνωσε την εκφόρτωση του φορτίου από ξένο πλοίο βόρεια του Κουίνσλαντ και στη συνέχεια το μετέφερε στο Σίδνεϊ για διανομή. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, συνελήφθησαν δύο άνδρες ηλικίας 21 και 25 ετών, οι οποίοι επιχείρησαν να διαφύγουν πεζή. Σε βάρος τους ασκήθηκαν κατηγορίες για κατοχή με σκοπό την εμπορία παράνομα εισαχθέντων ναρκωτικών, αδίκημα που επισύρει ποινή ισόβιας κάθειρξης.
Επιπλέον, άλλοι έξι ύποπτοι έχουν ήδη συλληφθεί και αντιμετωπίζουν κατηγορίες σχετικές με κατοχή ναρκωτικών, σύμφωνα με τις διευκρινίσεις της αστυνομίας.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου Πένινγκτον, οι θάνατοι που συνδέονται με τη χρήση κοκαΐνης στην Αυστραλία αυξήθηκαν κατά 28% το 2024, φθάνοντας τους 141. Η αύξηση αυτή υπογραμμίζει την ένταση του προβλήματος και τη σημασία της επιχείρησης για τη δημόσια ασφάλεια.