ΓΔ: 1998.6 -0.33% Τζίρος: 259.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:42:37
Διαλυμένο αυτοκίνητο τροχαίου
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα με κατεστραμμένο όχημα εντός αστικού τοπίου, αποκλεισμένος ο δρόμος από την αστυνομία.

Ένα στα τέσσερα θανατηφόρα τροχαία στην ΕΕ σχετίζεται με το αλκοόλ

Το 25% των θανατηφόρων τροχαίων στην ΕΕ συνδέεται με το αλκοόλ, ενώ η Ευρώπη έχει το υψηλότερο μέσο όρο κατανάλωσης στον κόσμο. Το αλκοόλ επηρεάζει αρνητικά την ικανότητα οδήγησης, ακόμη και σε χαμηλές ποσότητες.

Το 25% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετίζεται με το αλκοόλ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αποτελεί μία από τις τρεις βασικές αιτίες θανάτου στους ευρωπαϊκούς δρόμους, μαζί με την υπερβολική ταχύτητα και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας. Υπολογίζεται ότι περίπου 6.500 ζωές θα μπορούσαν να σώζονται ετησίως εάν όλοι οι οδηγοί ακολουθούσαν τη νομοθεσία και απέφευγαν την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ.

Η Ευρώπη καταγράφει τη μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ παγκοσμίως, με μέσο όρο 9,2 λίτρα καθαρού αλκοόλ ανά άτομο ετησίως, σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών. Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών: η Μάλτα, η Νορβηγία και η Σουηδία εμφανίζουν χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης σε σύγκριση με την Εσθονία, την Τσεχία και την Ιρλανδία.

Το αλκοόλ, ακόμη και σε μικρές ποσότητες, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη νηφαλιότητα και την ικανότητα οδήγησης. Οι συνέπειες κυμαίνονται από ήπια εξασθένηση γνωστικών λειτουργιών μέχρι σοβαρή αναισθησία, ανάλογα με την ποσότητα που έχει καταναλωθεί. Σε αρκετές περιπτώσεις, η οδήγηση επηρεάζεται αρνητικά ακόμη και όταν τα επίπεδα αλκοόλ παραμένουν κάτω από τα επιτρεπτά όρια που ισχύουν σε πολλές χώρες της ΕΕ.

Οι οδηγοί που καταναλώνουν αλκοόλ διατρέχουν σημαντικά αυξημένο κίνδυνο εμπλοκής σε ατυχήματα. Ο κίνδυνος αυτός αυξάνεται δραματικά όσο μεγαλώνει η περιεκτικότητα σε αλκοόλ στο αίμα (BAC). Για παράδειγμα, BAC 0,8g/l αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 2,7 φορές σε σχέση με το μηδενικό BAC, ενώ BAC 1,5g/l αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού κατά 22 φορές και τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος κατά περίπου 200 φορές.

Η Ιταλία έχει θεσπίσει υποχρεωτική εγκατάσταση συσκευής ανίχνευσης αλκοόλ στα οχήματα για οδηγούς που έχουν καταδικαστεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών. Συγκεκριμένα, όσοι εντοπιστούν με BAC άνω των 0,8 g/l υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τη συσκευή για δύο χρόνια, μετά από αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας για 6 έως 12 μήνες. Σε περιπτώσεις BAC άνω του 1,5 g/l, η χρήση της συσκευής επεκτείνεται στα τρία έτη, μετά από αφαίρεση άδειας για 1 έως 2 χρόνια. Η εγκατάσταση γίνεται αποκλειστικά από εξουσιοδοτημένα συνεργεία και απαιτείται ετήσια ανανέωση του πιστοποιητικού βαθμονόμησης. Προβλέπονται κυρώσεις για μη εγκατάσταση, παραβίαση ή παράκαμψη της συσκευής.

Εκτός από την Ιταλία, αντίστοιχα μέτρα έχουν υιοθετήσει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Δανία, η Σουηδία, η Πολωνία, η Λιθουανία και η Φινλανδία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κτίριο Ευρωπαϊκής Επιτροπής
ΔΙΕΘΝΗ

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Αναμένουμε απόφαση για αποχώρηση Λετονίας από Σύμβαση Κωνσταντινούπολης

Η Ε.Ε. αναμένει την οριστικοποίηση της απόφασης της Λετονίας να αποχωρήσει από τη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης, δηλώνοντας αμηχανία και υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για πρωτοφανές γεγονός για κράτος-μέλος της Ε.Ε.
Άνδρας με ακουστικά συνεδρίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αρναούτογλου: Η Ελλάδα αντιμέτωπη με ενεργειακό έλλειμμα στην αγορά υδρογόνου

Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Σάκης Αρναούτογλου, ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέτρα στήριξης για την Ελλάδα, που κινδυνεύει να καλύπτει μόλις το 50% της ζήτησης υδρογόνου την επόμενη δεκαετία.
Σημαίες ΕΕ και Τουρκίας
ΔΙΕΘΝΗ

Κομισιόν: Δεν προτείνεται συμμετοχή Τουρκίας ή Ν. Κορέας στο SAFE

Ο Τόμας Ρενιέρ από την Κομισιόν δήλωσε πως δεν έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με Τουρκία ή Νότια Κορέα για το αμυντικό πρόγραμμα SAFE, σημειώνοντας πως η αξιολόγηση των αιτήσεων συνεχίζεται και αποφάσεις θα ληφθούν αργότερα.