Μεγάλες αλλαγές αναμένονται στην F1 την νέα σεζόν, με την πιο σημαντική να είναι η είσοδος της Cadillac ως 11ης ομάδα στο καλύτερο μηχανοκίνητο άθλημα.
Μετά από χρόνια διαβουλεύσεων, απορρίψεων, πολιτικών εντάσεων και καταιγιστικών εξελίξεων, η Formula 1 ανακοίνωσε επισήμως την ένταξη της Cadillac στο πρωτάθλημα από το 2026, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό και θα γίνει επίσημα η 11η ομάδα της διοργάνωσης.
Το όχημα αυτής της επαναστατικής κίνησης είναι η μητρική εταιρεία General Motors, η οποία θα κατεβάσει ομάδα με την επωνυμία Cadillac F1 Team.
Το αρχικό σχέδιο είχε τη σφραγίδα του Μάικλ Αντρέτι, του Αμερικανού επιχειρηματία και πρώην οδηγού της F1. Σε συνεργασία με τη GM, υπέβαλε πρόταση το 2023 υπό τη σημαία της Andretti Global, η οποία όμως απορρίφθηκε από την Formula One Management (FOM), παρά το "ναι" της FIA. Το επιχείρημα ήταν ότι το brand Andretti δεν προσέφερε την απαιτούμενη αξία στο πρωτάθλημα.
Επίσης, η αρχική απόρριψη του Αντρέτι από τη F1 προκάλεσε την παρέμβαση του αμερικανικού Υπουργείου Δικαιοσύνης, με έρευνα για πιθανά εμπόδια στον ανταγωνισμό.
Η είσοδος της GM/Cadillac φαίνεται να λειτουργεί και ως πολιτικός συμβιβασμός, με το τοπίο να αλλάζει δραματικά με την απόσυρση του Michael Andretti από την ηγεσία του project, παραχωρώντας τα ηνία στον Dan Towriss, CEO της TWG Global, η οποία πλέον είναι και ο επίσημος συνιδιοκτήτης της ομάδας, μαζί με τη GM.
Η καθοριστική μεταστροφή ήρθε όταν η General Motors δεσμεύτηκε να κατασκευάσει τον δικό της κινητήρα, στοιχείο που διαφοροποιούσε τη νέα πρόταση από την προηγούμενη του Andretti.

Η Cadillac θα συμμετάσχει ως Ferrari customer team το 2026-2027, δηλαδή θα έχει κινητήρες Ferrari, με στόχο να παρουσιάσει δικό της power unit το 2028, σε συνεργασία με τη Hendrick Motorsports στη Βόρεια Καρολίνα.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, έχει δρομολογηθεί η κατασκευή υπερσύγχρονης εγκατάστασης κοντά στο Concord, στη Βόρεια Καρολίνα, η οποία θα στεγάσει το πρόγραμμα ανάπτυξης μονάδων ισχύος.
Η συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται στα 65–70 εκατομμύρια δολάρια, με επιπλέον κεφάλαια έως 80 εκατ. δολαρίων να διοχετεύονται σε τεχνολογίες, εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, απασχολώντας περίπου 300–350 εξειδικευμένους μηχανικούς και τεχνικούς.
Πρόκειται για μια θεμελιώδη κίνηση που επιβεβαιώνει την αποφασιστικότητα της GM να παραμείνει μακροπρόθεσμα στην F1, με πλήρη τεχνολογική αυτάρκεια.
Επίσης, η Cadillac κλήθηκε να πληρώσει περίπου 450 εκατομμύρια δολάρια ως “anti-dilution fee”, αποζημίωση προς τις 10 υφιστάμενες ομάδες λόγω της μείωσης του μεριδίου στα εμπορικά έσοδα.
Το ποσό συμφωνήθηκε ενόψει του νέου Concorde Agreement (2026–2030), το οποίο θα καθορίσει νέα εμπορικά και αγωνιστικά δεδομένα.
Ο Αντρέτι, παγκόσμιος πρωταθλητής του 1978, παραμένει στον οργανισμό ως σύμβουλος. Όπως δήλωσε, «το F1 paddock είναι ακόμα το χαρούμενο μου μέρος. Είμαι ευγνώμων που μπορώ να είμαι μέρος αυτού του εγχειρήματος σε αυτή τη φάση της ζωής μου...Είμαι περήφανος για την ομάδα που δούλεψε ακούραστα για να φέρει την Cadillac στη Formula 1. Θα σας παρακολουθώ με συγκίνηση από την εξέδρα!».
Η Cadillac F1 γίνεται η δεύτερη αμερικανική ομάδα στη Formula 1 μετά τη Haas. Το αγωνιστικό εγχείρημα υποστηρίζεται από την GM, ενώ φιλοδοξεί να αποκτήσει Αμερικανούς οδηγούς, με έντονη φημολογία γύρω από τον Κόλτον Χέρτα. Βέβαια έχουν πέσει στο τραπέζι και ονόματα έμπειρων οδηγών του αθλήματος που αυτήν την στιγμή δεν είναι μέσα στους είκοσι οδηγούς, για παράδειγμα του Βαλτέρι Μπότας και του Σέρτζιο Πέρες.
Του project ηγείται ο Γκρεμ Λόουντον, πρώην διευθυντής της Manor F1, ως team principal. «Δεν φτιάχνουμε διαστημόπλοιο, αλλά μερικές φορές νιώθουμε ότι είμαστε κοντά. Για να λειτουργήσει αυτό το μοντέλο, πρέπει να μπορεί να συνεννοείται ένας μηχανικός στη Βρετανία με έναν άλλον στη Βόρεια Καρολίνα και έναν τρίτο στο Μίσιγκαν ή στην Ιντιάνα. Χρειαζόμασταν μια πολύ επίπεδη διοικητική δομή» τόνισε στις δηλώσεις του ο Graeme Lowdon για το μονοθέσιο, ο οποίος έχει εφαρμόσει ένα καινοτόμο μοντέλο διοίκησης, εμπνευσμένο από το πρόγραμμα Apollo της NASA τη δεκαετία του ’60

Η ομάδα ήδη απασχολεί πάνω από 300 μηχανικούς και τεχνικούς στους τομείς αεροδυναμικής, λογισμικού, chassis και simulation, με εγκαταστάσεις στο Σίλβερστοουν, στην Ιντιάνα, και στη Βόρεια Καρολίνα.
Η είσοδος της Cadillac το 2026 θα συμπέσει με την αλλαγή κανονισμών κινητήρων και σασί, με τις νέες μονάδες ισχύος να στηρίζονται κατά 50% στην υβριδική τεχνολογία και στη χρήση βιώσιμων καυσίμων. Πρόκειται για την ίδια εποχή που Audi, Ford και Honda θα επεκτείνουν τις συνεργασίες τους με ομάδες της F1.
Ήδη από τα μέσα του 2024, η ομάδα έχει ξεκινήσει δοκιμές σε αεροδυναμικό τούνελ, με το πρώτο πάτωμα του μονοθεσίου να έχει παραδοθεί τον Ιανουάριο 2025, ενώ δοκιμές για την προστατευτική δομή (roll hoop) έγιναν τον Μάιο, μαζί με τον σχεδιασμό και την ολοκλήρωση ενός πρωτοτύπου τιμονιού.
Η Cadillac έχει ήδη ένα μονοθέσιο για το 2026 έτοιμο σε wind tunnel και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη. Οι πρώτες χειμερινές δοκιμές θα διεξαχθούν στη Βαρκελώνη στις 26 Ιανουαρίου 2026, ενώ το πρώτο επίσημο GP της σεζόν θα γίνει στη Μελβούρνη στις 6 Μαρτίου.