ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: jp-avax.gr

Euroxx: Τιμή - στόχος 3,40 ευρώ για την ΑΒΑΞ, με περιθώριο ανόδου 74%

Όσον αφορά τις εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028, ο κύκλος εργασιών της ΑΒΑΞ αναμένεται να υπερβεί τα 600 εκ. το 2024, τα 750 εκ. το 2025 και τα 800 εκ. το 2026.

Σε έναρξη της κάλυψης της Άβαξ προχώρησε η Euroxx δίνοντας σύσταση overweight (υπεραπόδοση) και τιμή-στόχο €3,40 για τη μετοχή, με το περιθώριο ανόδου να υπολογίζεται σε 74% σε σχέση με το τελευταίο κλείσιμο (11.02 €1,96).

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η μετοχή της Άβαξ διαπραγματεύεται με σημαντικό discount της τάξης άνω του 50% σε σχέση με τους διεθνείς ανταγωνιστές της (P/E 5.3x το 2025 έναντι 12.2x), την στιγμή που η εταιρία έχει πετύχει δραστική μείωση του καθαρού της τραπεζικού δανεισμού σε €221,0εκ. την 30/06/2024 μέσω της αυξανόμενης λειτουργικής κερδοφορίας τα τελευταία έτη και της είσπραξης σημαντικών μερισμάτων από το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων, καθώς και επιλεκτικών αποεπενδύσεων από ώριμες συμμετοχές (πώληση κλάδου ΑΠΕ & εμπορίας ενέργειας της Volterra, πώληση συμμετοχής στην Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου), ενώ αναμένει σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών και της καθαρής κερδοφορίας τα επόμενα έτη. 

Όσον αφορά τις εκτιμήσεις των αναλυτών της Euroxx για το διάστημα 2024-2028, ο κύκλος εργασιών της Άβαξ αναμένεται να υπερβεί τα €600εκ. το 2024, τα €750εκ. το 2025 και τα €800εκ. το 2026, με ποσοστό άνω του 70% των πωλήσεων τα έτη 2024 – 2028 να εξασφαλίζεται από το υφιστάμενο ανεκτέλεστο έργων, το οποίο την 30/09/2024 ανερχόταν σε €3,2δις και περιλάμβανε εμβληματικά έργα όπως η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τα 3 νοσοκομεία δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, τα έργα υποδομής του Ελληνικού, το flyover της Θεσσαλονίκης, οι οδικές αρτηρίες Μπράλος-Άμφισσα & Ιωάννινα-Κακαβιά καθώς και μεγάλα ιδιωτικά ενεργειακά έργα σε Ρουμανία & Ιράκ. 

Ακόμη μεγαλύτερη βελτίωση αναμένεται στα EBITDA, τα οποία προβλέπεται να υπερβούν τα €100εκατ. ετησίως τα επόμενα έτη ως αποτέλεσμα της σημαντικής βελτίωσης του περιθωρίου κέρδους από την κατασκευή και παρά τη μείωση της συνεισφοράς των παραχωρήσεων λόγω της λήξης της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η εταιρία εκτιμάται ότι θα παράγει σημαντικές ελεύθερες ταμειακές ροές τα επόμενα έτη, τις οποίες θα κατευθύνει σε μεγάλο βαθμό σε γενναιόδωρη ανταμοιβή προς τους μετόχους αρχής γενομένης από φέτος, ενώ εξετάζει προσεκτικά την επιλεκτική τοποθέτηση σε νέους τομείς (ενέργεια, ανάπτυξη οικιστικών ακινήτων, επιπρόσθετες παραχωρήσεις) που θα εξασφαλίσουν μεγαλύτερη διαφοροποίηση των εσόδων τα επόμενα έτη.     

Τέλος, και παρά την παροδική πίεση που δημιουργεί στο κεφάλαιο κίνησης η αύξηση του κύκλου εργασιών σε συνδυασμό με τις καθυστερήσεις στις πιστοποιήσεις & πληρωμές των δημοσίων έργων, σημαντική υποχώρηση αναμένεται στον καθαρό δανεισμό της εταιρίας τα επόμενα έτη (€223εκατ. το 2024, €196εκατ. το 2025 και €124εκατ. το 2026), το μεγαλύτερο μέρος του οποίου αναχρηματοδοτήθηκε πρόσφατα σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα και με εξυπηρέτηση αποκλειστικά από έσοδα του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων στο επίπεδο της 100% θυγατρικής Άβαξ Παραχωρήσεις, η οποία έχει καταστεί ο επενδυτικός βραχίονας του Ομίλου στις υφιστάμενες και τις νέες παραχωρήσεις.   

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανεβάζει τον πήχη η ΑΒΑΞ για EBITDA, καθαρά κέρδη και μερίσματα

Στα 150 εκατ. ο στόχος για τα EBITDA το 2029, σημαντική άνοδος καθαρών κερδών το 2024 και αύξηση μερίσματος. Πώς προχωρούν τα έργα που υλοποιεί η εταιρεία, οι καθυστερήσεις σε μετρό και Ελληνικό. Οι νέες πηγές εσόδων.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Μαζί τα φάγαμε (πάλι), ούτε ευρώ χαμένο και οι Έλληνες επενδυτές είναι... ζωντανοί

Η κυβέρνηση επαναφέρει το «μαζί τα φάγαμε» για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η «μάχη» Παπαθανάση για το Ταμείο Ανάκαμψης, οι Έλληνες επενδυτές δίνουν σημεία ζωής στο ΧΑ, το σχέδιο για το Tae Kwon Do, η αύξηση της ΑΒΑΞ και τα κομμένα κουπόνια.
Εργασίες Μετρό
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: 4,5 χλμ. σήραγγας έχουν ήδη ολοκληρωθεί για τη νέα Γραμμή 4

Προχωρούν με ταχύτητα τα έργα κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό. Η «Νίκη» ολοκλήρωσε 1,4 χλμ. σήραγγας στο Γαλάτσι, ενώ η «Αθηνά» προχωρά από την Κατεχάκη. Στόχος, η υπόγεια ένωση στο Μετρό έως το τέλος του 2026.