ΓΔ: 2011.41 -1.32% Τζίρος: 234.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:05
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει σε σταθμό με σύγχρονη οθόνη ενδείξεων για την ενέργεια.

Ηλεκτρικά ΙΧ: Βελτιώνουν την ποιότητα αέρα και ζωής στις πόλεις

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μειώνουν τους ρύπους, βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα και συμβάλλουν σε πιο καθαρές και βιώσιμες πόλεις, με χαμηλότερο αποτύπωμα CO₂.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και της ζωής στις πόλεις, καθώς έχουν χαμηλότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας τους σε σχέση με τους αντίστοιχους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Μελέτη που διεξήχθη από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόφεν επιβεβαιώνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να λύσουν το πρόβλημα των εκπομπών CO₂, ενώ το ίδιο αποτέλεσμα είχε και μια άλλη μελέτη του IFEU (Ινστιτούτο Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Έρευνας της Χαϊδελβέργης) με τίτλο «Αποτύπωμα άνθρακα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων».

Ένα καινούριο ηλεκτρικό όχημα που θα ταξινομηθεί το 2025 θα παράγει 32% λιγότερες εκπομπές CO₂ κατά τη διάρκεια ζωής του από ένα σύγχρονο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο. Το ποσοστό είναι ακόμη υψηλότερο (40%) όταν συγκριθεί με βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.

Το αποτύπωμα άνθρακα ενός οχήματος ξεκινά πολύ πριν το αυτοκίνητο βγει στους δρόμους. Τα μεγαλύτερα οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εμφανή κατά τη χρήση τους, καθώς δεν εκπέμπουν ρύπους.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποδοτικά ενεργειακά στην οδήγηση, ενώ μπορούν να διανύσουν τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερη απόσταση με την ίδια ποσότητα ενέργειας. Το αποτύπωμα ρύπων ενός ηλεκτρικού οχήματος εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το μείγμα της ηλεκτρικής ενέργειας. 

Όσο περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τόσο πιο μικρό είναι το αποτύπωμα.

 Το ίδιο ισχύει και για έναν σταθμό φόρτισης, αφού όταν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια δεν έχει μεγάλο ενεργειακό αποτύπωμα.

Επίσης το πόσο ουδέτερα ως προς το CO₂ είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξαρτάται και από τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Όσο μικρότερη είναι η μπαταρία, τόσο μικρότερο είναι το αποτύπωμα, ενώ το μεγαλύτερο βάρος οδηγεί σε υψηλότερη κατανάλωση ενέργειας κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου.

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της παραγωγής και σε σύγκριση με ένα όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (σύμφωνα με την εκτίμηση του Πανεπιστημίου του Αϊντχόφεν) εκπέμπει 75 κιλά CO₂ ανά κιλοβατώρα ισχύος. 

Σχεδόν οι μισές από τις εκπομπές άνθρακα κατά τη διάρκεια ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος παράγονται κατά την παραγωγή των μπαταριών. Με άλλα λόγια, οι μπαταρίες είναι ένας βασικός παράγοντας για το αποτύπωμα άνθρακα ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Φυσικά και οι υπόλοιπες διαδικασίες στην αλυσίδα εφοδιασμού χρειάζονται ενέργεια. Το ίδιο ισχύει και για την παραγωγή πρώτων υλών, όπως η ακριβή εξόρυξη σπάνιων μετάλλων. Το αποτύπωμα άνθρακα μπορεί να μειωθεί αν λάβουμε υπόψη τα ζητήματα της ανακύκλωσης και της δεύτερης ζωής των μπαταριών.

Σήμερα, οι μπαταρίες υψηλής τάσης ανακυκλώνονται για να ξαναχρησιμοποιηθούν οι πρώτες ύλες, όπως το κοβάλτιο, το νικέλιο, ο χαλκός και το λίθιο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όρισε πρόσφατα κριτήρια βιωσιμότητας για την ανακύκλωση των μπαταριών που προέρχονται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 Οι μπαταρίες μπορούν, τέλος, να χρησιμοποιηθούν για στατική χρήση (δεύτερη ζωή), για παράδειγμα ως αποθήκευση ενέργειας στο σπίτι. 

Τα επόμενα χρόνια οι συγκεκριμένες μπαταρίες θα παίξουν σημαντικό ρόλο ως βασικές πηγές αποθήκευσης, μειώνοντας σημαντικά το ενεργειακό αποτύπωμα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

σημαία Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Συμφωνία κρατών μελών για κοινή στάση ενόψει COP30 στη Βραζιλία

Η ΕΕ συμφώνησε σε κοινή θέση για την COP30, ζητώντας πιο φιλόδοξους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους, ταχύτερη ενεργειακή μετάβαση και ισχυρότερη στήριξη φτωχών χωρών, ενώ καλεί όλες τις χώρες να αναθεωρήσουν τα κλιματικά τους σχέδια.
Φωτιά δάσους στην Αυστραλία
ΔΙΕΘΝΗ

Δασικές πυρκαγιές σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία λόγω ανέμων και καύσωνα

Ισχυροί θερμοί άνεμοι και καύσωνας άνω των 40°C πλήττουν Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, προκαλώντας πυρκαγιές και απαγορεύσεις για άναμμα φωτιάς λόγω ανέμων που φτάνουν τα 100 χλμ/ώρα στη Νέα Νότια Ουαλία.
Κυριάκος Μητσοτάκης Helexpo
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης στους FT: Πέντε κανόνες για μια ρεαλιστική πράσινη μετάβαση

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε άρθρο του στους Financial Times, παρουσιάζει πέντε κανόνες για μια ρεαλιστική και αποτελεσματική πράσινη μετάβαση, με έμφαση στην ισορροπία και την ανταγωνιστικότητα.
Αμαζόνιος τροπικό δάσος
ΔΙΕΘΝΗ

FAO: Ο ρυθμός αποψίλωσης δασών παραμένει πολύ υψηλός

Η παγκόσμια απώλεια δασών επιβραδύνθηκε αλλά παραμένει ανησυχητικά υψηλή, σύμφωνα με τον FAO, κυρίως λόγω της Βραζιλίας. Παρά τις αναδασώσεις, η ετήσια καθαρή απώλεια δασών φτάνει τα 41,2 εκατ. στρέμματα την περίοδο 2015-2025.
πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου
ΔΙΕΘΝΗ

Βραζιλία: Έγκριση για γεώτρηση πετρελαίου στα ανοικτά του Αμαζονίου

Η Petrobras πήρε άδεια για γεώτρηση πετρελαίου ανοιχτά του Αμαζονίου, προκαλώντας αντιδράσεις οικολόγων λίγο πριν τη διάσκεψη COP30 στη Βραζιλία, καθώς αμφισβητούνται οι περιβαλλοντικές θέσεις του προέδρου Λούλα.
Βασίλης Ορφανός
ESG

Β. Ορφανός: Η πράσινη μετάβαση αποτελεί πλέον αναγκαιότητα, όχι επιλογή

Ο Βασίλης Ορφανός, αντιπρόεδρος της nvisionist, τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η πράσινη μετάβαση είναι αναγκαία, με καινοτόμες τεχνολογίες που προστατεύουν το περιβάλλον και προωθούν τη βιωσιμότητα και την ενεργειακή αποδοτικότητα.