Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών, το ΚΚΕ τονίζει σε ανακοίνωσή του ότι διατηρεί «ασίγαστο μέτωπο με ό,τι ναρκώνει το μυαλό, τη συνείδηση και τη δράση της νέας γενιάς», υπογραμμίζοντας πως το καπιταλιστικό σύστημα «προβάλλει ακόμα και τη χρήση ουσιών ως ελεύθερη επιλογή και ατομικό δικαίωμα».
Το κόμμα καλεί τη νεολαία «να μη συμβιβαστεί με έναν τρόπο ζωής που προβάλλει την ατομική φυγή και την αποξένωση ως λύση», αλλά να σταθεί ενεργά απέναντι στις κοινωνικές προκλήσεις. «Με την αγωνιστική στάση και δράση του, ο νέος πρέπει να γίνει πρωταγωνιστής των εξελίξεων», σημειώνει η ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει, η διάδοση των ναρκωτικών και άλλων εξαρτήσεων αυξάνεται, με τη χρήση να ξεκινά πλέον από ηλικίες λίγο μετά τα 13 έτη. Πάνω από το 70% των μαθητών θεωρεί ότι η κάνναβη δεν είναι ναρκωτικό, ενώ καταγράφεται άνοδος στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, στα τυχερά παιχνίδια και στη χρήση των social media από εφήβους.
Κριτική στην κυβερνητική πολιτική και την ΕΕ
Η ανακοίνωση του ΚΚΕ επιρρίπτει ευθύνες στη στρατηγική της ΕΕ και στις κυβερνήσεις της χώρας για τα «τραγικά αποτελέσματα» που παρατηρούνται στον τομέα των εξαρτήσεων. Όπως αναφέρει, η θεωρία του «λειτουργικού χρήστη» οδηγεί σε συμβιβασμό με το πρόβλημα και υπονομεύει την απεξάρτηση.
Για την κυβέρνηση της ΝΔ, το κόμμα σημειώνει ότι «επιδίδεται σε μέτρα απαγορεύσεων και καταστολής», ενώ «διαλύει τα στεγνά θεραπευτικά προγράμματα και την πρόληψη». Παράλληλα, επισημαίνει ότι οι εργαζόμενοι και οι επιστημονικοί φορείς είχαν ήδη προειδοποιήσει για τις συνέπειες της ίδρυσης του ΕΟΠΑΕ.
Κάλεσμα για συλλογική δράση
Το ΚΚΕ αποδίδει ευθύνες και στα υπόλοιπα κόμματα, τα οποία –όπως αναφέρει– «στήριξαν την πολιτική μείωσης της βλάβης» και «πρωτοστάτησαν στην αθώωση της κάνναβης». Καταγγέλλει, επίσης, την είσοδο ιδιωτών και ΜΚΟ στον τομέα της πρόληψης και απεξάρτησης.
Η ανακοίνωση καταλήγει με κάλεσμα σε νέους, εργαζόμενους, οικογένειες και κοινωνικούς φορείς να συστρατευθούν «για να αντιπαλέψουμε τη μήτρα του προβλήματος, το ίδιο το σύστημα της εκμετάλλευσης». Το ΚΚΕ ζητά «δωρεάν, υψηλού επιπέδου πρόληψη, θεραπεία και κοινωνική επανένταξη», καθώς και τη δημιουργία νέων δημόσιων δομών με επαρκές προσωπικό.
«Σε έναν κόσμο που δεν χωρά τα όνειρά μας, δεν επιλέγουμε τη φυγή. Επιλέγουμε να τον αλλάξουμε. Με το ΚΚΕ μπροστά, για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά», καταλήγει η ανακοίνωση.