Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι παρακολουθεί διαχρονικά το Ράλλυ Ακρόπολις και ότι μεγάλωσε με τον Colin McRae, τον οποίο αναγνωρίζει ως πολυνίκη του θεσμού, σε συνέντευξή του στο newsauto.gr.
Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο διεξαγωγής αγώνα Formula 1 στην Ελλάδα, τόνισε πως, αν και θα ήταν επιθυμητό, «δεν θα ήταν εύκολο» και δεν αποτελεί ρεαλιστικό στόχο για το άμεσο μέλλον.
Όπως εξήγησε, απαιτούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις και σημαντική επιβάρυνση για την πόλη. Αποκάλυψε ότι στο παρελθόν εξετάστηκε η δυνατότητα διοργάνωσης ενός city race στην Αθήνα και πραγματοποιήθηκαν σχετικές συνομιλίες με τη Formula 1, ωστόσο δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την υλοποίησή του σύντομα.
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι εξασφαλίστηκαν σχεδόν 10 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την πλήρη ανακατασκευή της πίστας των Σερρών. Υπογράμμισε τη σημασία των αγωνιστικών εγκαταστάσεων τόσο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όσο και για την τοπική οικονομία.
Ηλεκτροκίνηση και οδηγική εμπειρία
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι αγαπούσε το αυτοκίνητο από μικρός και εξακολουθεί να απολαμβάνει την οδήγηση.
Για την αυτοκίνηση σημείωσε ότι θεωρεί την ηλεκτροκίνηση παρόν και μέλλον, χωρίς όμως να κρύψει την προτίμησή του στα συμβατικά αυτοκίνητα λόγω της διαφορετικής οδηγικής εμπειρίας που προσφέρουν.
Όπως είπε, «αν και έχω οδηγήσει εξαιρετικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι μία τελείως διαφορετική εμπειρία, αλλά υπάρχει κάτι στον ήχο ενός καλού κινητήρα που δεν μπορεί…».
Το πρώτο αυτοκίνητό του, όπως αποκάλυψε, ήταν ένα Fiat Panda 4x4 του 1986, με το οποίο ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα, ενώ εξέφρασε τη λύπη του που το πούλησε. Ως το αγαπημένο του αυτοκίνητο από πλευράς οδηγικής απόλαυσης χαρακτήρισε την Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.
Μήνυμα για την οδική ασφάλεια
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε το μήνυμα ότι «τα γκάζια είναι για την πίστα» και όχι για τον δρόμο, τονίζοντας τη σημασία ύπαρξης περισσότερων πιστών στην Ελλάδα.
Κάλεσε τους πολίτες, ιδιαίτερα τους νέους, να επιδεικνύουν υπευθυνότητα στην οδήγηση, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένη στρατηγική για την οδική ασφάλεια με αυστηρότερο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, περισσότερους ελέγχους και βελτιωμένες υποδομές.
Ανέφερε ότι οι θάνατοι από τροχαία μειώθηκαν κατά 21% το 2025 και εκτίμησε πως η θετική αυτή τάση θα συνεχιστεί και το 2026. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα αλκοτέστ, τα οποία χαρακτήρισε μεγάλη επιτυχία, καθώς συνέβαλαν στη διαμόρφωση νέας κοινωνικής συνείδησης γύρω από την κατανάλωση αλκοόλ και την οδήγηση.
«Όλα αρχίζουν και τελειώνουν, όμως, από την ίδια την οδική συμπεριφορά, το πώς αντιμετωπίζουμε τον δρόμο με σεβασμό και το πώς δεν εμπνεόμαστε από αυτά τα οποία θα δούμε τις επόμενες μέρες και δεν θεωρούμε ότι μπορούμε να έχουμε αντίστοιχες συμπεριφορές στον δρόμο», υπογράμμισε.
Η πρόβλεψη για το Ράλλυ Ακρόπολις
Τέλος, για το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, ο Κυριάκος Μητσοτάκης παραδέχθηκε ότι δεν παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, ωστόσο προέβλεψε ως πιθανό νικητή τον Sébastien Ogier, επιλέγοντας, όπως είπε, να εμπιστευθεί την εμπειρία.