Ψηφιακό ευρώ και μετρητά θα συνυπάρχουν, σύμφωνα με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Κριστίν Λαγκάρντ. Η δήλωση έγινε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε απάντηση ερώτησης του ευρωβουλευτή της ΝΔ, Γιώργου Αυτιά, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Η κ. Λαγκάρντ υπογράμμισε ότι «τόσο τα μετρητά όσο και το ψηφιακό ευρώ αποτελούν μορφές νόμιμου χρήματος» και πως οι πολίτες πρέπει να διατηρούν την ελευθερία επιλογής ως προς τον τρόπο πληρωμής τους. Όπως σημείωσε, η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζει ότι η μετάβαση σε μια πιο ψηφιακή οικονομία δεν πρέπει να στερήσει τη δυνατότητα των πολιτών να συναλλάσσονται με μετρητά.
Τα τραπεζογραμμάτια και τα κέρματα ευρώ παραμένουν αναπόσπαστο στοιχείο της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Αποτελούν το μοναδικό φυσικό δημόσιο χρήμα που εκδίδεται από την κεντρική τράπεζα και είναι προσβάσιμο σε όλους τους πολίτες, ανεξάρτητα από ηλικία, εισόδημα ή ψηφιακές δεξιότητες.
Όπως ανέφερε ο κ. Αυτιάς, τα μετρητά θα συνεχίσουν να προστατεύονται ως βασικό δικαίωμα των πολιτών, παράλληλα με την εισαγωγή του ψηφιακού ευρώ.