Η σχεδιαζόμενη επέκταση της παλιάς παραλίας Θεσσαλονίκης προς τη θάλασσα, με την κατασκευή ξύλινου ντεκ, αποτέλεσε κεντρικό θέμα της ειδικής συνεδρίασης Λογοδοσίας της δημοτικής αρχής του Στέλιου Αγγελούδη, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου.
«Η πόλη το θέλει το ξύλινο ντεκ και θα προχωρήσει», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης. Υπενθύμισε ότι η διαβούλευση για το έργο ξεκίνησε στις 26 Αυγούστου 2025 και, μετά την έγκρισή του από το δημοτικό συμβούλιο, γνωμοδότησαν δώδεκα υπουργεία και φορείς.
Αναφερόμενος στην αναστρεψιμότητα του έργου, ο κ. Νικηφορίδης σημείωσε ότι ένα τόσο μεγάλο πρότζεκτ «δεν θα αφαιρεθεί μετά από 10 - 15 χρόνια, αλλά θα παραμείνει για πολλά έτη καθώς πρόκειται για μία έκταση 15 στρεμμάτων στο σημαντικότερο μέρος της Θεσσαλονίκης».
Για τον καθαρισμό της παραλίας μετά την ολοκλήρωση του ξύλινου κρηπιδώματος, επισήμανε πως «για πάρα πολλά χρόνια δεν έχουμε καταφέρει να λύσουμε το θέμα αυτό». Όπως ανέφερε, «ο δήμος Θεσσαλονίκης θα είναι υπεύθυνος για τον θαλάσσιο χώρο και υπάρχουν πολλοί τρόποι να τον καθαρίσει. Σίγουρα θα είμαστε πιο ικανοί από την κεντρική διοίκηση που δεν κατάφερε τόσα χρόνια να καθαρίσει το σημείο».
Αντιδράσεις και ερωτήματα για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις
Το θέμα έφερε προς συζήτηση η δημοτική παράταξη «Πόλη Ανάποδα», με τον επικεφαλής Νίκο Νικήσιανη να τονίζει ότι έργα τέτοιας κλίμακας και κόστους δεν μπορούν να προχωρούν χωρίς ουσιαστική ενημέρωση, δημόσια διαβούλευση και συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.
Ο κ. Νικήσιανης έθεσε ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο κατασκευής του ντεκ, επισημαίνοντας τον κίνδυνο περιορισμού της ανανέωσης του θαλάσσιου νερού και πιθανής συγκέντρωσης ρύπανσης, φυτοπλαγκτού ή βλεννώδους μάζας, καθώς και την αδυναμία προσέγγισης σκαφών καθαρισμού. Παράλληλα, πρότεινε να εξεταστούν επιμέρους βελτιώσεις στον σχεδιασμό του έργου.
Στη συζήτηση παρενέβη ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Σπύρος Βούγιας, ο οποίος υποστήριξε ότι «καλώς τίθενται τα επιχειρήματα αλλά δεν αποτελούν προτιμητέα επιλογή. Η μελέτη πρέπει να προχωρήσει».
Ασφαλής η πεζογέφυρα της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου
Αναφορικά με την πεζογέφυρα στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου, πλησίον του ξενοδοχείου «Μακεδονία Παλλάς», ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, διαβεβαίωσε ότι είναι απολύτως ασφαλής τόσο για τους πεζούς όσο και για τα οχήματα που κινούνται επί της λεωφόρου.
Απαντώντας σε ερώτημα του δημοτικού συμβούλου της αντιπολίτευσης, Κώστα Ιακώβου, σχετικά με την κατάσταση και την ενδεχόμενη αναβάθμιση της γέφυρας που μετρά περίπου 50 χρόνια ζωής, ο κ. Νικηφορίδης ανέφερε ότι πριν από έξι μήνες πραγματοποιήθηκαν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης.
Όπως είπε, έγιναν σοβατίσματα και βάψιμο της γέφυρας, ωστόσο «πολύ γρήγορα οπαδικά συνθήματα έκαναν την εμφάνισή τους ξανά». Η δημοτική αρχή, πρόσθεσε, θα προχωρήσει σε νέα ανάθεση για περαιτέρω παρεμβάσεις στο σημείο.