ΓΔ: 2076.71 0.95% Τζίρος: 212.97 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Χρήστος Δήμας πορτραίτο
Ο Χρήστος Δήμας σε επίσημη εκδήλωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Χρ. Δήμας: Νέα κυκλοφοριακή παρέμβαση Μεταμόρφωση έως το 2026

Ο υπουργός Υποδομών τόνισε πως στρατηγική του Υπουργείου είναι η αναβάθμιση των συγκοινωνιών ώστε να μειωθούν τα Ι.Χ.. Εντός 2026 ολοκληρώνεται ο κόμβος Μεταμόρφωσης, ενώ προκηρύσσεται και το έργο κόμβου Σχιστού.

Η στρατηγική αναβάθμισης του συγκοινωνιακού δικτύου της πρωτεύουσας, με στόχο τον περιορισμό της χρήσης Ι.Χ., αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Χρίστος Δήμας σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι έως το 2026 θα ολοκληρωθεί η παρέμβαση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης, με την κατασκευή και δεύτερης εξόδου. Παράλληλα, το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον τριπλό οδικό κόμβο Σχιστού, έργο που σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής του Αιγάλεω θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού στον Κηφισό.

Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα που υλοποιούνται στη χώρα, ο υπουργός παρουσίασε τα σχετικά χρονοδιαγράμματα. Για τις πρόσφατες καθυστερήσεις στα αεροδρόμια, επισήμανε ότι αυτές οφείλονται σε τεχνητούς περιορισμούς που εφαρμόστηκαν από τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, ενώ υπογράμμισε πως το Υπουργείο ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό της ΥΠΑ με νέες προσλήψεις.

Όσον αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Δήμας τόνισε ότι «η ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά αποτελεί άμεση προτεραιότητα», με στόχο να παραδοθεί το έργο στο πρώτο τρίμηνο του 2026, προσφέροντας πέντε νέους σταθμούς που θα συνδέουν τη Μίκρα με το κέντρο σε μόλις 15 λεπτά και θα εξυπηρετούν καθημερινά τουλάχιστον 60.000 επιβάτες.

Σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα και ειδικά στη λεωφόρο Κηφισού, ο υπουργός παραδέχθηκε ότι πρόκειται για σύνθετο ζήτημα, το οποίο δεν αφορά μόνο έναν αυτοκινητόδρομο. Η χωρητικότητα του οδικού δικτύου δεν επαρκεί για τον αυξανόμενο αριθμό οχημάτων, ενώ η εκτεταμένη χρήση Ι.Χ. και άλλοι παράγοντες επιδεινώνουν την κατάσταση.

Η στρατηγική του Υπουργείου επικεντρώνεται στη συνολική αναβάθμιση του συγκοινωνιακού δικτύου, με την κατασκευή νέας γραμμής Μετρό και την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, ώστε να διαμορφωθούν συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας και να προσφερθούν αξιόπιστες εναλλακτικές μετακίνησης.

Παράλληλα, προωθούνται παρεμβάσεις στις υποδομές, όπως η σημειακή παρέμβαση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Εκεί θα διαχωριστούν οι λωρίδες κυκλοφορίας ώστε να μειωθεί η συμφόρηση, με το έργο να ολοκληρώνεται εντός του 2026.

Στο θέμα του τριπλού κόμβου του Σχιστού και της αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής του Αιγάλεω, ο υπουργός ανέφερε ότι τα έργα αυτά στοχεύουν στην εκτροπή σημαντικού μέρους της κυκλοφορίας από τον Κηφισό, ειδικά των βαρέων οχημάτων. Η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Αιγάλεω θα συνδεθεί με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, ενώ θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις στους ανισόπεδους κόμβους Σκαραμαγκά, Σχιστού και Ναυπηγείων.

Τα έργα αυτά θα προσφέρουν εναλλακτικές διαδρομές για μετακινήσεις από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της λεωφόρου Κηφισού. Ο υπουργός τόνισε ότι η κατασκευή νέων δρόμων δεν αποτελεί μοναδική λύση στο κυκλοφοριακό, αλλά απαιτείται συνδυασμός παρεμβάσεων.

Αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, έχουν ήδη παραδοθεί 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, με το υπόλοιπο τμήμα να αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου. Ολοκληρώνονται έτσι έργα που ενισχύουν την οδική ασφάλεια και την αναπτυξιακή προοπτική των περιοχών.

Μεγάλη πρόοδος καταγράφεται και σε άλλα οδικά έργα, όπως ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το β’ τρίμηνο του 2026. Στην Κρήτη, προχωρούν τα έργα στον ΒΟΑΚ, ενώ στη Θεσσαλονίκη η κατασκευή της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας έχει ξεπεράσει το 30%.

Επιπλέον, εξελίσσονται σημαντικά έργα όπως το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, η παράκαμψη Χαλκίδας, ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα, καθώς και τα τμήματα Ιωάννινα – Κακαβιά, Δράμα – Αμφίπολη και Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ενισχύοντας περαιτέρω τον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας.

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός σημείωσε ότι η λειτουργία του στους πρώτους δέκα μήνες είναι ιδιαίτερα θετική, με περισσότερα από 22 εκατ. επικυρωμένα εισιτήρια και πάνω από 115.000 προσωποποιημένες κάρτες. Η χρήση καρτών διαρκείας ξεπερνά το 40%, γεγονός που δείχνει ότι το μέσο έχει ενταχθεί στις καθημερινές μετακινήσεις και συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. κατά 15%.

Η ολοκλήρωση της επέκτασης προς Καλαμαριά παραμένει προτεραιότητα, με στόχο την παράδοση πέντε νέων σταθμών έως το πρώτο τρίμηνο του 2026. Για την τεχνική ολοκλήρωση της διασύνδεσης θα απαιτηθούν προσωρινές διακοπές στη λειτουργία της βασικής γραμμής, οι οποίες θα γίνουν με όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση για το επιβατικό κοινό, με ενίσχυση των λεωφορειακών γραμμών.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός για το μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπει περαιτέρω επεκτάσεις, με προτεραιότητα τη βορειοδυτική κατεύθυνση, όπου καταγράφεται έντονη αναπτυξιακή δυναμική. Πρόκειται για σύνθετα έργα που απαιτούν εκτενείς μελέτες και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Αναφορικά με τις καθυστερήσεις στις πτήσεις, ο υπουργός διευκρίνισε ότι προκλήθηκαν από τεχνητούς περιορισμούς των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας. Τόνισε ότι το νομοσχέδιο δεν επηρεάζει το μισθολογικό καθεστώς των ελεγκτών και έχουν ικανοποιηθεί αρκετά αιτήματά τους, όπως το «bonus» υπερεργασίας και η αυτοτελής φορολόγηση αποζημίωσης απώλειας ειδικότητας. Επιπλέον, έχουν θεσπιστεί ωριαίες αποζημιώσεις στους εκπαιδευτές.

Το Υπουργείο ενισχύει το ανθρώπινο δυναμικό της ΥΠΑ με προσλήψεις νέων ελεγκτών και άλλων κρίσιμων ειδικοτήτων, καθώς και με την πρόσληψη νέων επιστημόνων στον κλάδο ηλεκτρονικών ATSEP και προσωπικού παροχής πληροφοριών πτήσης για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Έτσι, διασφαλίζεται η επάρκεια του εξειδικευμένου προσωπικού που απαιτεί η αεροναυτιλία.

Εκσυγχρονισμός ΥΠΑ και αναβάθμιση αεροναυτιλίας

Ο εκσυγχρονισμός της ΥΠΑ αποτελεί κοινό στόχο του Υπουργείου και των εργαζομένων και υλοποιείται μέσω του Σχεδίου Δράσης των 364 σημείων, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τη DG Move, την EASA και το Eurocontrol.

Το σχέδιο αυτό βασίζεται σε επτά πυλώνες, που περιλαμβάνουν τη θεσμική αναμόρφωση της ΥΠΑ με τη μετατροπή της σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου για μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς και την αναβάθμιση των τεχνολογικών υποδομών αεροναυτιλίας για παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών.

Η Ελλάδα έχει ήδη καταθέσει την 3η Έκθεση Προόδου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και επικαιροποιεί τα δεδομένα κάθε έξι εβδομάδες, σύμφωνα με την πρόοδο που σημειώνεται. Το Υπουργείο παραμένει προσηλωμένο στην υλοποίηση του σχεδίου, με στόχο την άμεση απόδοση αποτελεσμάτων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ