ΓΔ: 2043.27 -1.28% Τζίρος: 222.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:26:41
Κωνσταντίνος Κυρανάκης
Φώτο: Dimitris Kapantais / SOOC

Κυρανάκης: Στο τέλος του 2025 σε λειτουργία ο δυτικός προαστιακός Θεσ/νίκης

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, ανακοίνωσε τη λειτουργία του προαστιακού Θεσσαλονίκης το 2025, με νέες στάσεις, περισσότερα λεωφορεία και ενίσχυση της προσβασιμότητας.

Σημαντικές εξελίξεις στην αστική συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια παρουσίασης έργων υποδομής στο Μέγαρο Μουσικής. Παρουσία του Πρωθυπουργού, Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, ο υπουργός επιβεβαίωσε ότι στο τέλος του 2025 τίθεται σε λειτουργία η προαστιακή γραμμή που θα συνδέει τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης με τη Σίνδο.

Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, η προαστιακή αυτή σύνδεση θα εξυπηρετεί ειδικά τη μετακίνηση των φοιτητών, με συχνότητα δρομολογίων κάθε μισή ώρα κατά τις ώρες λειτουργίας των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. 

Παράλληλα, θα ενισχυθεί η πρόσβαση με τη λειτουργία λεωφορείου στη διαδρομή 800 μέτρων έως τη Σίνδο, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ. Σε δήλωσή του, ο υφυπουργός τόνισε: «Θα εξυπηρετήσουμε τη φοιτητική κοινότητα και μέχρι το Πάσχα του 2026, θα έχουμε ενεργοποιήσει δρομολόγιο, με κάποια απαραίτητα έργα ανακαίνισης μεταξύ του επιβατικού σταθμού Θεσσαλονίκης και του σταθμού Αγχιάλου».

Η άμεση ενεργοποίηση του δυτικού προαστιακού αποτελεί βασικό πυλώνα στον σχεδιασμό της κυβέρνησης. Όπως διευκρινίστηκε, το αναβαθμισμένο δίκτυο θα περιλαμβάνει στάσεις όπως η Μενεμένη, η Επτανήσου, το Κορδελιό, τα Διαβατά, η Αγχίαλος, ο Άγιος Αθανάσιος και η Γέφυρα – ανταποκρινόμενο σε αιτήματα των τοπικών αρχών , καθώς και τη Σίνδο. Η αναβάθμιση αυτή αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη συνδεσιμότητα των δυτικών συνοικιών με το κέντρο.

Ο αναπληρωτής υπουργός ανέδειξε τη σημασία που δίνει η πολιτεία στη διασύνδεση των νέων υποδομών με το υπό κατασκευή Μετρό Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας: «Είμαστε αποφασισμένοι να αυξήσουμε την κίνηση και να συνδέσουμε τα δρομολόγια των λεωφορείων, ώστε να μπορεί συγκοινωνιακά ο χάρτης της Θεσσαλονίκης να συνεχίζει να αλλάζει».

Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου, από τα 262 διαθέσιμα λεωφορεία το 2019, σήμερα λειτουργούν 478, ενώ μέσα στο 2026 ο αριθμός αναμένεται να φθάσει τα 551. Αυτό σημαίνει διπλασιασμό των οχημάτων και μεγαλύτερη συχνότητα, με στόχο ο επιβάτης να περιμένει λιγότερο στη στάση και να μπορεί να μετακινηθεί αποτελεσματικά, συνδυάζοντας λεωφορείο, μετρό και προαστιακό.

Σε ό,τι αφορά τα ΚΤΕΛ, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε την προσθήκη 100 νέων λεωφορείων από τον Ιανουάριο του 2026, στοχεύοντας στην εκσυγχρόνιση και βελτίωση του συστήματος μεταφορών. Παράλληλα, αυξάνονται και οι προσλήψεις οδηγών, που από 814 το 2023, θα φτάσουν τους 1252.

Στην κατεύθυνση της προσβασιμότητας για όλους, παρουσίασε τη νέα πινακίδα με κώδικα Braille, λέγοντας: «Με την αίσθηση της αφής οι τυφλοί συμπολίτες μας θα μπορούν να εξυπηρετούνται». Οι πρώτες πινακίδες θα τοποθετηθούν άμεσα σε 20 στάσεις και σταδιακά στο σύνολο του δικτύου.

Οι παραπάνω παρεμβάσεις, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, στοχεύουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου και λειτουργικού συστήματος αστικών και υπεραστικών μεταφορών στη Θεσσαλονίκη, με σεβασμό στις ανάγκες όλων των πολιτών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μυστήριο με τα τρόλεϊ: Εκδιώκονται άρον – άρον από Αθήνα και Πειραιά

Αιφνιδιαστική απόφαση Κυρανάκη για πλήρη κατάργηση των τρόλεϊ σε Αθήνα - Πειραιά για αισθητικούς λόγους και με βάση μελέτη που δεν έχει παρουσιαστεί. Την ίδια ώρα, «τρέχει» κανονικά ο διαγωνισμός για προμήθεια σύγχρονων τρόλεϊ.
Δήμας- Κλαβερό-Κυρανάκης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Επενδυτικό ενδιαφέρον από Ισπανία για έργα υποδομών και μεταφορών στην Ελλάδα

Συνάντηση των Χ. Δήμα και Κ. Κυρανάκη με τον Ισπανό υφυπουργό Μεταφορών όπου και εκφράστηκε το έντονο ισπανικό ενδιαφέρον για επενδύσεις σε υποδομές και μεταφορές στην Ελλάδα.