ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ
Φωτο: Dimitris Peristeris / SOOC

Με 6 πολιτικά πρόσωπα η πρόταση Προανακριτικής του ΣΥΡΙΖΑ για τα Τέμπη

Η Κουμουνδούρου βάζει επίσημα στο «κάδρο» τον πρωθυπουργό και μαζί του άλλους πέντε πολιτικούς μεταξύ των οποίων και τον Χρήστο Σπίρτζη.

Πρόταση για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, καταθέτει στη βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ, με βάση το άρθρο 86 παρ. 3 του Συντάγματος, τα άρθρα 153 επ. του Κανονισμού της Βουλής (ΚτΒ) και το άρθρο 5 του Ν. 3126/2003 περί της «Ποινικής Ευθύνης Υπουργών» για τη διερεύνηση τυχόν εγκλημάτων, που έχουν τελέσει, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ο Πρωθυπουργός και οι πρώην Υπουργοί και Υφυπουργοί Υποδομών & Μεταφορών.

Το κόμμα βάζει στο «κάδρο» τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τους Κ. Καραμανλή, Ι. Κεφαλογιάννη, Γ. Καραγιάννη, Μ. Παπαδόπουλο και Χρ. Σπίρτζη.

Ο ΣΥΡΙΖΑ στην πρότασή του ζητά να συσταθεί Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά:

  1. Του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης του εγκλήματος α)της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη ανθρώπων, τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας ή το θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων (άρθρου 291 παρ. 1 περ. γγ΄ και δδ΄ Π.Κ.), β) της κακουργηματικής απιστίας (άρ. 390 ΠΚ), γ) της Παράβασης καθήκοντος (αρ. 259 ΠΚ), δ) της υπόθαλψης (άρ. 231 ΠΚ).
  2. του πρώην Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, κ. Καραμανλή Κωνσταντίνου, για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους του τέλεσης του εγκλήματος α)της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη ανθρώπων, τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας ή το θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων (άρθρου 291 παρ. 1 περ. γγ΄ και δδ΄ Π.Κ.), β) της κακουργηματικής απιστίας (άρ. 390 ΠΚ).
  3. των πρώην Υφυπουργών Υποδομών & Μεταφορών, κ.κ. Κεφαλογιάννη Ιωάννη, Καραγιάννη Γεωργίου, Παπαδόπουλου Μιχάλη, για τη διερεύνηση πιθανής εκ μέρους τους τέλεσης του εγκλήματος α)της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τη σωματική βλάβη ανθρώπων, τη σημαντική βλάβη σε εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας ή το θάνατο μεγάλου αριθμού προσώπων (άρθρου 291 παρ. 1 περ. γγ΄ και δδ΄ Π.Κ.).
  4. του πρώην Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών, Σπίρτζη Χρήστου για τη διερεύνηση ενδεχόμενης εκ μέρους του τέλεσης του αδικήματος της κακουργηματικής διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων σταθερής τροχιάς με αποτέλεσμα τη δυνατότητα πρόκλησης κινδύνου για άνθρωπο (άρθρο 291 § 1 περ. ββ΄ Π.Κ.).

Να σημειωθεί ότι η πρόταση παραπομπής που καταθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αφορά ποινικές ευθύνες δηλαδή αποδείξεις ή ενδείξεις ότι τα πρόσωπα που αναφέρει έχουν διαπράξει τα αδικήματα. Aποτελεί πρόταση για να γίνει προκαταρκτική εξέταση για το αν υπάρχουν αυτές οι ενδείξεις.

Όπως αναφέρεται στην πρόταση, «ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, ήτοι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ιωάννης Κεφαλογιάννης, ο Γιώργος Καραγιάννης, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος ενεργούσαν με ενδεχόμενο δόλο, αποδέχονταν δηλ. τον κίνδυνο και το ενδεχόμενο να παραχθεί το εγκληματικό αποτέλεσμα της διατάραξης της συγκοινωνίας του σιδηροδρόμου. Το γεγονός ότι ήταν σε πλήρη γνώση τους η αυξημένη πιθανότητα πρόκλησης σιδηροδρομικού δυστυχήματος επιβεβαιώνεται ενδεικτικά από τα έγγραφα που απέστειλαν αρμοδίως οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, στελέχη του σιδηροδρόμου, όπως αναλυτικά έχει παρατεθεί ανωτέρω.

Οι αστοχίες, καθυστερήσεις και ελλείψεις στις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ για τα συστήματα ασφαλείας που είχαν δημοπρατηθεί και η αδυναμία αποφυγής του ανθρώπινου λάθους, που ήταν σε γνώση τους, θεμελιώνουν όχι απλά αμέλεια τους, αλλά συμπεριφορά που τελέσθηκε με ενδεχόμενο δόλο, αφού αποδέχονταν στην πραγματικότητα με τη στάση τους αυτή την αυξημένη πιθανότητα πρόκλησης σιδηροδρομικού δυστυχήματος».

Σε άλλο σημείου της πρότασης, αναφέρεται ότι «ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο πρώην Υπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής φέρεται να τέλεσαν και το αδίκημα της κακουργηματικής απιστίας σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, εκ της οποίας η ζημία που προκλήθηκε υπερβαίνει συνολικά το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) € (άρθρο 390 § 2 ΠΚ), στο πλαίσιο υλοποίησης μνημονίου συνεργασίας με την Hellenic Train(πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), με σκοπό τη σύμβαση ανάθεσης υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας (ΥΔΥ) που θα παρείχε η τελευταία προς το δημόσιο, διάρκειας 15 ετών και που είναι απαραίτητες από άποψη γενικού οικονομικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος».

Επιπλέον πως «ο κ. Κ.Μητσοτάκης φέρεται να είχε την εποπτεία της διαχείρισης της αποκατάστασης του τόπου του εγκλήματος όπως προκύπτει τόσο από τις δικές του δηλώσεις όσο και τις δηλώσεις του κ. Τριαντόπουλου, που αναφέρονται παραπάνω και που κατέληξε να είναι εκ βάθρων μεταβολή του τοπίου του δυστυχήματος και όχι αποκατάσταση, δυσχεραίνοντας το έργο της ανάκρισης και εμποδίζοντας, ακόμα και αποτρέποντας την εύρεση της αλήθειας, δηλαδή των όρων ευθύνης των υπαιτίων του σιδηροδρομικού ατυχήματος».

Και σημειώνεται ότι «θα πρέπει να διερευνηθεί αν ο κ. Κ. Μητσοτάκης επιδίωξε να ματαιώσει τη δίωξη άλλων για κακούργημα ή πλημμέλημα που συνδέεται με τις αιτίες του δυστυχήματος. Ο κ. Μητσοτάκης φέρεται να έδωσε εντολές για την γρήγορη εκκαθάριση του τόπου του δυστυχήματος η οποία οδήγησε στην απώλεια κρίσιμων αποδεικτικών στοιχείων , τα οποία αν δεν είχαν χαθεί θα έδιναν απαντήσεις για τις ακριβείς συνθήκες τέλεσης της σύγκρουσης και των υπαιτίων αυτής».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λογότυπο ΣΥΡΙΖΑ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΣΥΡΙΖΑ για Μητσοτάκη: Η σιωπή στον δημόσιο διάλογο δεν είναι χρυσός

Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, για ακόμα μία φορά ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να αποφύγει τον δημόσιο διάλογο γύρω από τα μείζονα ζητήματα, που έχουν τεθεί τόσο από την αντιπολίτευση όσο και από την κοινωνία.