ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Karamanlis, Ypourgeio Ypodomon kai Metaforon
Φωτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Το αίτημα του ΠΑΣΟΚ για Προανακριτική – Κακούργημα για Καραμανλή

Αίτημα για σύσταση Προανακριτικής επιτροπής και να αποδοθούν κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα στον Κ. Καραμανλή και του τότε υφυπουργούς Μεταφορών από το ΠΑΣΟΚ με αίτημα του που θα παραδοθεί σήμερα στον πρόεδρο της Βουλής Νικήτα Κακλαμάνη

To 50σέλιδο αίτημα του ΠΑΣΟΚ για σύσταση Προανακριτικής επιτροπής με κεντρικό πρόσωπο τον πρώην υπουργό Μεταφορών-Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή θα παραδοθεί εντός της ημέρας στον πρόεδρο της Βουλής Νικήτα Κακλαμάνη

Το αίτημα επεξεργάστηκε ο επικεφαλής του τομέα Δικαιοσύνης του κόμματος του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Κακλαμάνης και η βουλευτής, Μιλένα Αποστολάκη. Αποδίδονται κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα στον Κ. Καραμανλή και στους τότε υφυπουργούς του, Γιάννη Κεφαλογιάννη, Γιώργο Καραγιάννη, Μιχάλη Παπαδόπουλο.

Πιο αναλυτικά, η κατηγορία στον τότε υπουργό έχει να κάνει με την διατάραξη της ασφάλειας του σιδηροδρόμου, αφού δεν έπραξε ότι έπρεπε, ενώ γνώριζε τους κινδύνους για δυστύχημα. Επίσης, απευθύνουν ευθύνες κακουργηματικού χαρακτήρα και σε προηγούμενο Υπουργό Μεταφορών, τον Χρήστο Σπίρτζη, οπού η Βουλή και το Δικαστικό Συμβούλιο για το αν έχει επέλθει παραγραφή για αυτόν ή όχι. 

Το ΠΑΣΟΚ αναφέρει στην ανακοίνωση του ότι: 

 «Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ κατέθεσε αίτημα σύστασης Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης κατά του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, των πρώην υφυπουργών Ι. Κεφαλογιάννη, Γ. Καραγιάννη, Μ. Παπαδόπουλου, του πρώην Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χ. Σπίρτζη και των πρώην υφυπουργών Μ. Χρυσοβελώνη, Ν. Μαυραγάνη και Αθ. Μωραΐτη για τη διερεύνηση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών τους σχετικά με το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών (αρ. 291 ΠΚ).

Από τη μελέτη της δικογραφίας συνάγεται ότι τόσο οι υπηρεσιακοί παράγοντες όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων είχαν κατ’ επανάληψη προειδοποιήσει – όχι μόνο προφορικά αλλά και εγγράφως – την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ότι η κατάσταση του σιδηροδρόμου είναι τραγική, ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού και χρηματοδότησης, ότι δεν ανατάσσονται οι ζημιές εγκαίρως και πλήρως, ότι δεν έχουν εκτελεστεί τα απαραίτητα έργα για την ασφάλεια και ότι η κατάσταση αυτή εγκυμονεί κινδύνους σοβαρού ατυχήματος.

Επιπλέον, ήταν επίσης γνωστή υπηρεσιακά στην πολιτική ηγεσία η καθυστέρηση υλοποίησης της 717 και των λοιπών έργων, όπως της αποκατάστασης της τηλεδιοίκησης στην επίμαχη περιοχή, της σηματοδότησης και της εγκατάστασης του δικτύου GSM-R. Επίσης, τα χρόνια που προηγήθηκαν της τραγωδίας η συχνότητα των ατυχημάτων, εκτροχιασμών κλπ. είχε αυξηθεί επικίνδυνα και είχαν καταστεί πλέον τα διάφορα συμβάντα στοιχείο της καθημερινότητας.

Προκύπτουν, συνεπώς, σοβαρές ενδείξεις ότι ο Υπουργός και οι Υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών, έχοντας σχετικές συναρμοδιότητες βάσει των δημοσιευμένων στο ΦΕΚ αποφάσεων ανάθεσης αρμοδιοτήτων, αν και ήταν νόμιμα επιφορτισμένοι με το καθήκον εποπτείας και υλοποίησης της ασφάλειας της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας, με πράξεις και παραλείψεις τους παραβίασαν ουσιώδη μέτρα ασφαλείας και παρέλειψαν να ενεργήσουν καθοριστικά για την ασφαλή λειτουργία της κυκλοφορίας παρότι είχαν ιδιαίτερη νομική υποχρέωση προς αυτό.

Αυτό δηλαδή που τους αποδίδεται είναι ότι επέτρεψαν, εν γνώσει τους και έχοντας προειδοποιηθεί επανειλημμένα για τον κίνδυνο, τη συνέχιση λειτουργίας μίας αναντίλεκτα ανασφαλούς σιδηροδρομικής σύνδεσης στο τμήμα Λάρισας – Νέων Πόρων και ότι από τον κίνδυνο αυτό εντέλει προέκυψε η τραγωδία των Τεμπών.

Όπως αναφέρεται στο σκεπτικό της πρότασης του ΠΑΣΟΚ, «παρόλο που τελούσαν σε πλήρη γνώση, ενόψει της ιδιότητάς τους και των προεκτεθέντων στις οικείες θέσεις εγγράφων, του κινδύνου από την έλλειψη των ως δικλίδων ασφαλείας, όπως και των προπεριγραφόμενων ελλείψεων – παραλείψεων στην ασφάλεια της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας,(…) δεν μερίμνησαν για την πλήρη λειτουργία των ουσιωδών και κρίσιμων συστημάτων ασφαλείας, επικοινωνίας και διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας επί του δικτύου του ΟΣΕ.

 Ομοίως δεν μερίμνησαν ώστε ο ΟΣΕ να προβαίνει σε έγκαιρο έλεγχο, επίβλεψη, συντήρηση, ανάταξη και αποκατάσταση βλαβών, προκειμένου να επιτυγχάνεται ασφαλής σιδηροδρομική κυκλοφορία επί του σιδηροδρομικού δικτύου».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πάυλος Μαρινάκης πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: Νέα εποχή διαφάνειας με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης χαρακτήρισε τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ ως τομή διαφάνειας και νομιμότητας, ασκώντας κριτική στο ΠΑΣΟΚ για την καταψήφιση της ρύθμισης.
Νίκος Ανδρουλάκης Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Ανδρουλάκης καταγγέλλει «κράτος-λάφυρο» στη διαχείριση των ΕΛΤΑ

Ο Νίκος Ανδρουλάκης εξαπολύει σφοδρή επίθεση για τη διαχείριση των ΕΛΤΑ, καταγγέλλοντας σπατάλη δημόσιου χρήματος, κλείσιμο καταστημάτων στην περιφέρεια και πρακτικές αδιαφάνειας, κάνοντας λόγο για «ωμή εκδοχή κράτους-λάφυρου».
Λογότυπο ΠΑΣΟΚ νύχτα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σφοδρή αντιπαράθεση κυβέρνησης και αγροτών μετά τις δηλώσεις Βορίδη

Κλιμακώνεται η πολιτική σύγκρουση για τα αγροτικά αιτήματα μετά τις δηλώσεις του Μάκη Βορίδη, με το ΠΑΣΟΚ να κατηγορεί την κυβέρνηση για τελεσίγραφα, απουσία ουσιαστικού διαλόγου και ευθύνη για το αδιέξοδο στον πρωτογενή τομέα.
Λογότυπο ΠΑΣΟΚ νύχτα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Ομολογία αποτυχίας και σκανδάλου στον ΟΠΕΚΕΠΕ από Παπασταύρου

Πηγές του ΠΑΣΟΚ τονίζουν ότι ο Στ. Παπασταύρου παραδέχθηκε αποτυχία και σκάνδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ, αφήνοντας αναπάντητα ερωτήματα για τις ευθύνες υπουργών και τη γνώση του πρωθυπουργού.