ΓΔ: 2112.46 0.57% Τζίρος: 393.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train
Φωτο: Stringer / SOOC

ΠΑΣΟΚ για Τέμπη: Ζητά τη μετατροπή της εξεταστικής επιτροπής σε προανακριτική

Σε ανακοίνωσή τους, οι τρεις βουλευτές που μετέχουν στην εξεταστική επιτροπή, θεωρούν αδύνατη την έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος.

Τη μετατροπή της εξεταστικής επιτροπής για τη «διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών» σε προανακριτική επιτροπή προτείνουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Μ. Αποστολάκη, Γ. Νικητιάδης και Απ. Πάνας.

Σε ανακοίνωσή τους, οι τρεις βουλευτές που μετέχουν στην εξεταστική επιτροπή, θεωρούν αδύνατη την έκδοση ολοκληρωμένου πορίσματος καθώς «ούτε το σύνολο της δικογραφίας παραλάβαμε, ούτε ουσιώδεις μάρτυρες εξετάσθηκαν. Αυτή υπήρξε από την αρχή η επιδίωξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας», σημειώνουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.

Τονίζουν επίσης ότι «η κυβερνητική επιλογή για συγκάλυψη, μέσω της μη ουσιαστικής διερεύνησης της υπόθεσης και ιδίως του ενδεχομένου ύπαρξης ποινικών ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή όχι από μόνο από το ΠΑΣΟΚ, αλλά πρωτίστως από την κοινωνία η οποία απαιτεί να χυθεί φως στην υπόθεση και να αποδοθούν ευθύνες όσο ψηλά και να βρίσκονται αυτές».

Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής επιβάλλεται η περαιτέρω ποινική διερεύνηση της υπόθεσης για τους δύο αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών και Υποδομών των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Δημοκρατίας, «οι οποίοι φέρουν την ευθύνη για τη μη ολοκλήρωση των εργασιών της επίδικης σύμβασης 717/2014, η οποία τελεί σε άμεση αιτιώδη συνάφεια με το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών [..] Έχει ήδη προκύψει ότι εάν το σύστημα σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης είχε παραδοθεί μέσα στην αποκλειστική προθεσμία, που η σύμβαση είχε προβλέψει, και σε κάθε περίπτωση λειτουργούσε στις 28/2/2023, το δυστύχημα μετά βεβαιότητας δεν θα συνέβαινε, καθώς η χρήση και λειτουργία όλων των εν λόγω συστημάτων θα απέτρεπε τη σύγκρουση, ακινητοποιώντας τις αμαξοστοιχίες είτε μέσω του συστήματος ETCS, είτε ταυτόχρονα μέσω της λειτουργίας της τηλεδιοίκησης ΚΕΚ Λάρισας, της αμφίδρομης σηματοδότησης της γραμμής και του συστήματος GSMR».

Ειδικά δε για τις ευθύνες του Κ. Καραμανλή «θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι εναντίον του αποχρώσες ενδείξεις ενοχής ενισχύονται από τα εξής αντικειμενικά δεδομένα:

  • Τη συνειδητή αγνόηση του Πορίσματος της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.
  • Τη σύμβαση με την Hellenic Train, που κατέθεσε ο συγκεκριμένος Υπουργός με δική του ευθύνη και πρωτοβουλία και η οποία ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2022 αποκλειστικά και μόνο από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας. Σύμφωνα με τα ανωτέρω ο τότε Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, αγνοώντας προκλητικά την απόφαση του Δ.Σ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ του Νοεμβρίου του 2020 και ενεργώντας εις βάρος των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου και υπέρ των συμφερόντων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέπειτα Hellenic Train, κατά παράβαση της σχετικής Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας και ιδίως της διάταξης του άρθρου 4§4 του Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007, μείωσε τις υποχρεώσεις επενδύσεων της τελευταίας σε τροχαίο υλικό και υποδομές από 645 εκ. ευρώ σε μόλις 77 εκ ευρώ, επεκτείνοντας παράλληλα τις υποχρεώσεις επιδότησης της Hellenic Train από το Ελληνικό Δημόσιο για πέντε ακόμα χρόνια.
  • Ο τότε Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, δεν θέσπισε Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας ως όφειλε βάσει των Οδηγιών 2016/798 και 2016/797, ούτε έλαβε μέτρα ασφαλείας με τη θέσπιση Νέων Εθνικών Κανόνων Ασφαλείας (άρθρο 60 Ν. 4632/2019).
  • Το γεγονός ότι όχι απλά δεν κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της σύμβασης για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου, αλλά προέβη σε αδικαιολόγητη αποζημίωση ύψους 2.767.782,93 ευρώ για θετικές ζημιές.
  • Τη συνειδητή αγνόηση των έγγραφων προειδοποιήσεων του συνδικαλιστικού οργάνου των Μηχανοδηγών».

Αναφορικά με τις ευθύνες του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ κ. Σπίρτζη, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-Κινήμαος Αλλαγής σημειώνουν ότι «και εκείνος δεν κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο της σύμβασης για τις τεράστιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου ως όφειλε και επέλεξε να αγνοήσει τις προειδοποιήσεις για τα υπαρκτά ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πάυλος Μαρινάκης πορτραίτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μαρινάκης: Νέα εποχή διαφάνειας με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης χαρακτήρισε τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ ως τομή διαφάνειας και νομιμότητας, ασκώντας κριτική στο ΠΑΣΟΚ για την καταψήφιση της ρύθμισης.
Μακάριος Λαζαρίδης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Λαζαρίδης: Καταγγελία για συλληφθέντα στον ΟΠΕΚΕΠΕ με σχέση με Ανδρουλάκη

Ο βουλευτής της ΝΔ Μάξιμος Λαζαρίδης κατήγγειλε ότι μεταξύ των συλληφθέντων για παράνομες επιδοτήσεις από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη είναι πρόσωπο με στενή σχέση με τον Νίκο Ανδρουλάκη, προκαλώντας έντονη πολιτική αντιπαράθεση.
Σημαία ΠΑΣΟΚ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Ζητά παραίτηση Καββαδά για την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ στη Βουλή

Σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση για τον προσωρινό πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, Ι. Καββαδά, μετά την παρουσία του σε εσωκομματική σύσκεψη της ΝΔ. ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ ζητούν την παραίτησή του, κάνοντας λόγο για πλήγμα θεσμικής ανεξαρτησίας.
Λογότυπο ΠΑΣΟΚ νύχτα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Η Εγνατία ψηφίστηκε χωρίς τα τεχνικά και οικονομικά προσαρτήματα

Το ΠΑΣΟΚ καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση ενέκρινε την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας χωρίς να καταθέσει τα κρίσιμα προσαρτήματα, στερώντας από τους βουλευτές ουσιαστικό έλεγχο για το τίμημα, τους κινδύνους και τις υποχρεώσεις του Δημοσίου.
Θάνος Πετραλιάς ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ρύθμιση για τα παρακρατηθέντα 13 εκατ. στους εργαζόμενους των Ναυπηγείων

Ο υφ. Οικονομικών Αθ. Πετραλιάς ανακοίνωσε ότι προωθείται ρύθμιση για την επιστροφή των 13 εκατ. ευρώ που παρακρατήθηκαν από δεδουλευμένα των εργαζομένων στα Ελληνικά Ναυπηγεία, με στόχο δίκαιη λύση χωρίς επιβάρυνση τους.