Το τέλος της τουριστικής «έκρηξης» μετά την πανδημία και την επιστροφή του ελληνικού τουρισμού στην κανονικότητα σηματοδοτεί το 2025 σύμφωνα με τον Πάνο Παλαιολόγο, ιδρυτή και CEO της HotelBrain.
Σε συνέντευξή του - podcast στο Business Daily ο κ. Παλαιολόγος αντικρούει τις εκτιμήσεις περί επίτευξης οροφής στα τουριστικά έσοδα, υπογραμμίζοντας ότι ο ελληνικός τουρισμός δεν είναι ούτε στα μισά της διαδρομής.
Θεωρεί ότι είναι λάθος και εκτός πραγματικότητας η φιλοδοξία να καταστεί η Ελλάδα luxury προορισμός, υπογραμμίζοντας ότι το ζητούμενο για τον κλάδο είναι η δημιουργία σταθερής υπεραξίας, μέσα από τη γνώση, τον επαγγελματισμό και την προσφορά μιας μοναδικής εμπειρίας φιλοξενίας.
Τα προβλήματα στις υποδομές, η πρόκληση της έλλειψης προσωπικού και η ανάγκη αναβάθμισης της εμπειρίας φιλοξενίας αποτελούν κρίσιμους παράγοντες που θα κρίνουν την πορεία των επόμενων ετών.
Ο ιδρυτής και CEO της HotelBrain -του μεγαλύτερου Έλληνα ξενοδόχου- αναφέρεται στην προσωπική του πορεία, τις προκλήσεις του κλάδου, τη δική του φιλοσοφία για την αξία της φιλοξενίας και τους τρόπους με τους οποίους το ελληνικό τουριστικό προϊόν μπορεί να αναβαθμιστεί χωρίς να χάσει την ταυτότητά του.
- Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Πώς κυλάει η εφετινή τουριστική χρονιά; Ακούμε ότι υπάρχει μεγάλη κίνηση σε πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, σε μεγάλες πόλεις και είναι λίγο πιο ζορισμένη τα νησιά. Ποια είναι η δική σας εικόνα;
Φέτος, για πρώτη χρονιά ζούμε μια επιστροφή στην κανονικότητα. Τελείωσε το effect της τουριστικής έκρηξης μετά τον κορονοϊό. Για τη χώρα μας αυτή η επιστροφή στην κανονικότητα, δεδομένου ότι τα εισοδήματα παγκοσμίως είναι μειωμένα, είναι θετική εξέλιξη και θεωρώ ότι θα έχουμε μια καλή σεζόν τελικά.
Υπάρχουν όμως δύο παράπλευρες επιδράσεις. Η μια είναι με την τουριστική κίνηση στη Σαντορίνη, όπου η σεισμική δραστηριότητα έχει επηρεάσει σοβαρά την τουριστική κίνηση στο νησί.
Επίσης διατηρείται η πίεση σε όρους τιμών, μέσων τιμών και πληρότητας στη Μύκονο, που είναι παθογένεια όμως που δεν οφείλεται στον ξενοδοχειακό κλάδο και νομίζω ότι σιγά σιγά αρχίζει να διορθώνεται.

Ο κ. Πάνος Παλαιολόγος Ιδρυτής και CEO της HotelBrain
- Σε ό, τι αφορά τα έσοδα, υπάρχει μια εκτίμηση ότι έχουμε φτάσει σε μια οροφή. Ποια είναι η εικόνα σας;
Σε αυτό δε συμφωνώ και είμαι απόλυτος. Νομίζω ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι από τα πιο δυνατά παγκοσμίως και δεν βρισκόμαστε ούτε καν στη μέση της διαδρομής. Πώς, όμως, μπορούμε να αυξήσουμε τα έσοδά μας;
Χρειάζεται ασφαλώς επαγγελματισμός. Κυρίως, όμως, χρειάζεται να συνειδητοποιήσουμε ότι ο τουρισμός είναι μαραθώνιος, δεν είναι ένα σπριντ που μπορούμε να τρέξουμε γρήγορα.
Απαιτείται μεγάλος επαγγελματισμός από όλους μας και κυρίως τεχνογνωσία. Το γεγονός ότι αποφασίζω να επενδύσω αρκετά χρήματα για να φτιάξω ένα καινούργιο ή πλήρως ανακαινισμένο ξενοδοχείο 50 δωματίων στην ηπειρωτική Ελλάδα ή στην Πελοπόννησο, δε σημαίνει ότι αυτόματα θα μπορέσω να πιάσω τις μέσες τιμές και τις πληρότητες της Σαντορίνης.
Οπότε σίγουρα χρειάζεται τεχνογνωσία και, το κυριότερο, να παίζεις πάντα με τους κανόνες της αγοράς. Πάντα να έχουμε στόχο τη βελτιστοποίηση του προϊόντος, αλλά ακολουθώντας τους κανόνες της αγοράς.
Μεγάλο πλεονέκτημα η ποικιλομορφία του τουρισμού στην Ελλάδα
- Υπάρχει μια κριτική ότι ίσως έχουμε δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο να προσελκύσουμε ποσοτικά περισσότερο κόσμο αντί της ποιότητας. Δηλαδή στο να έρθουν ενδεχομένως λιγότεροι επισκέπτες, οι οποίοι όμως να ξοδεύουν περισσότερα.
Ο προβληματισμός είναι βάσιμος, αλλά πριν από αυτό, ενδεχομένως πρέπει να αναρωτηθούμε με ποιο τρόπο δημιουργούμε υπεραξία και στη χώρα μας. Και αν τα χρήματα που κερδίζονται από τους περισσότερους και τους «ακριβότερους» μένουν στη χώρα μας.
Αλλά για να απαντήσω στο ερώτημά σας, πιστεύω ότι δεν μπορεί να υπάρχει μία ενιαία γραμμή. Δηλαδή το να γίνουμε luxury, όλο το ελληνικό τουριστικό προϊόν, είναι κάτι που είναι εκτός πραγματικότητας.
Εγώ δεν το πιστεύω καθόλου. Πιστεύω ότι είναι πάρα πολύ ωραία δομημένο το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Δηλαδή έχουμε διαφορετικούς προορισμούς που προσελκύουν διαφορετικά γούστα, διαφορετικού βαλαντίου επισκέπτες και αυτό είναι μεγάλη επιτυχία της χώρας μας ότι δεν βασίζεται σε μία αγορά.
Δεν βασίζεται σε ένα concept.
Παρόλα αυτά υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Ένα τριών αστέρων ξενοδοχείο μπορεί να γίνει καλύτερο μέσω τεχνογνωσίας, μέσω της ξενοδοχειακής λειτουργίας να παρέχει καλύτερες υπηρεσίες.
Δηλαδή, η αναβάθμιση να έρθει όχι απαραίτητα μέσω επενδύσεων στα κτίρια και τις εγκαταστάσεις, αλλά μέσω του ανθρώπινου παράγοντα που παίζει κομβικό ρόλο στην ξενοδοχειακή λειτουργία.
Εγώ θεωρώ ότι μπορούμε, και αυτός πρέπει να είναι ο στόχος, κάθε χρόνο το ήδη υπάρχον ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας να γίνεται όλο και καλύτερο.
Αν γίνεται καλύτερο σημαίνει μεγαλύτερες πληρότητες, μεγαλύτερες μέσες τιμές. Κι επειδή δεν έχουμε και μικρό τουριστικό προϊόν, πιστέψτε με, αυτό μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά.
Γενικά πιστεύω ότι ο ξενοδοχειακός χώρος είναι εντάσεως τεχνογνωσίας και όχι εντάσεως trade ακινήτων.
- Υπάρχουν αρκετές φωνές πάντως που υποστηρίζουν ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι λίγο ακριβό. Η σχέση ποιότητας – αξίας.
Ούτε εδώ θα συμφωνήσω. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα. Ένας εμβληματικός ξενοδοχειακός όμιλος ξεκίνησε στη χώρα μας ένα ultra all inclusive luxury προϊόν και άλλαξε την παγκόσμια τάση.
Αναφέρομαι στο Ikos το οποίο ξεκίνησε κάτι πρωτοποριακό, το οποίο είχε απήχηση παγκοσμίως.
Το να πάρεις ένα τέτοιο μοντέλο και να το κοπιάρει ένας νεόκοπος ξενοδόχος καταλήγει στο τέλος της ημέρας να φαίνεται υπερτιμημένο στον πελάτη. Τέτοια λάθη γίνονται και θα γίνονται.
Παίζουν ρόλο πολλά. Παίζει ρόλο το location και πάνω από όλα παίζει ρόλο η ξενοδοχειακή λειτουργία, δηλαδή το ανθρώπινο δυναμικό και οι υπηρεσίες που παρέχει στον επισκέπτη.
Ίσως υπάρχουν κάποιες υπερβολές, νομίζω όμως ότι σιγά σιγά η αγορά από μόνη της διορθώνει τέτοια φαινόμενα.
Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν πιστεύω ότι το προϊόν που παρέχουμε στην αγορά είναι υπερτιμημένο.
Είναι ανάγκη να μη χάσουμε λέξεις όπως είναι το φιλότιμο, η φιλοξενία, η αγάπη για αυτό που κάνουμε και είναι βέβαιο ότι όλα αυτά έχουν αντίκτυπο στη συνολική εμπειρία που αποκομίζει κάποιος κάνοντας διακοπές στη χώρα μας.
Πρέπει να τρέξουν οι επενδύσεις στις υποδομές
- Κατά πόσο η οικονομία μπορεί να υποστηρίξει τόσο μεγάλο αριθμό επισκεπτών για να τους προσφέρει μια, ας το πούμε, ελληνική εμπειρία. Διότι παρατηρούμε το φαινόμενο να προσφέρουμε στους επισκέπτες χωριάτικη σαλάτα με ντομάτες Πολωνίας και εισαγόμενο λευκό τυρί τύπου φέτας.
Σωστά. Γι' αυτό οι στόχοι πρέπει να είναι και ποσοτικοί και ποιοτικοί. Χωρίς αυτό απαραίτητα να σημαίνει ότι πρέπει να φτιάχνονται κάθε χρόνο παραπάνω δωμάτια. Είναι καλύτερα να ασχοληθούμε με την αναβάθμιση του προϊόντος μας και βεβαίως πρέπει να ακολουθούν και οι υποδομές, διότι τα ξενοδοχεία έχουν εκσυγχρονιστεί τα τελευταία χρόνια.
Πρέπει να θυμόμαστε ότι ως χώρα περάσαμε μια μεγάλη οικονομική κρίση, οπότε οι επενδύσεις σε υποδομές δεν ακολούθησαν την πορεία της χώρας.
Εγώ είμαι αισιόδοξος γιατί βλέπω, κυρίως μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας, να διορθώνονται υποδομές όπως τα αεροδρόμια. Η ακτοπλοΐα έχει πολύ καλύτερα καράβια από ότι είχε στο παρελθόν.
Από την άλλη πλευρά υπάρχουν υποδομές που σχετίζονται με δρόμους, μαρίνες, ύδρευση. Εκεί είμαστε πολύ πίσω και τα αποτελέσματα είναι τραγικά σε σχέση με το τουριστικό προϊόν.
- Στο κομμάτι των υποδομών που εξαρτώνται από το κράτος βλέπετε να υπάρχει μια στρατηγική προσέγγιση στην κατεύθυνση αυτή; Είναι εντυπωσιακό ότι η σύνδεση της Αθήνας με το αεροδρόμιο, με το μετρό, είναι κάθε μισή ώρα όπως δηλαδή γίνονταν πριν 20 χρόνια.
Υπάρχει προσαρμογή του Δημοσίου, το ερώτημα όμως είναι αν αυτή η προσαρμογή γίνεται με τις ταχύτητες που θα έπρεπε. Η απάντηση είναι όχι. Όσες φορές το Δημόσιο επέλεξε να προχωρήσει σε επενδύσεις σε υποδομές σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, λειτουργήσαμε πιο γρήγορα.
Άρα το ένα θέμα είναι να συνειδητοποιήσουμε τη στρατηγική της χώρας για τον τουρισμό. Το δεύτερο είναι να υλοποιήσουμε αυτά τα σχέδια το συντομότερο διότι ζούμε σε ένα παγκόσμιο περιβάλλον. Με την ευκολία που υπάρχει, με τα ταξίδια, με τα αεροπλάνα, ο ανταγωνιστής μας είναι το αντίστοιχο θέρετρο στην Ισπανία.
Πρέπει συνολικά σαν χώρα να αποκτήσουμε μια στρατηγική για τον τουρισμό. Και ξαναλέω τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει τεράστιες επενδύσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία και έχουν εκσυγχρονιστεί. Αυτό πρέπει να συνοδευτεί από την απαραίτητη τεχνογνωσία που έχουν τα ξενοδοχεία ως προς τη λειτουργία τους και κυρίως από τις υποδομές που ορισμένες φορές σε κάποιους προορισμούς είναι πολύ ελλιπείς.
Οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά
- Αναφερθήκατε στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τουρισμού και τη σημασία του το να προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στον επισκέπτη. Ποια είναι η δική σας προσέγγιση και φιλοσοφία για το πώς πρέπει να κινείται ένας σύγχρονος επαγγελματίας στον χώρο του τουρισμού στην Ελλάδα;
Εγώ ξεκίνησα από διευθυντής ξενοδοχείου, το 2000 έγινα διαχειριστής ξενοδοχείων τρίτων και το 2015 έγινα ο ίδιος ξενοδόχος.
Είναι μια πορεία όχι πολύ συνήθης για τον κλάδο μας. Οπότε η φιλοσοφία που έχω είναι αρκετά βασισμένη και σε αυτή την πορεία. Σε ότι αφορά τα ξενοδοχεία και την εμπειρία που προσφέρουμε θα έλεγα ότι στην ουσία πρόκειται για θεατρικές παραστάσεις.
Την πρώτη μέρα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το hardware του ξενοδοχείου, αυτό που λέω μπετά, τα κτίρια, τα πλακάκια, ενδεχομένως κι οι φωτογραφίες για να επιλέξει κάποιος έναν προορισμό.
Από τη δεύτερη μέρα, είμαι απόλυτα πεπεισμένος, ότι παίζει ρόλο το πώς νιώθει, το πώς αισθάνεται σε αυτό το ξενοδοχείο. Και αυτό είναι κάτι που δεν το διαμορφώνουν εύκολα τα κτίρια, τα ντουβάρια και το hardware.
Το πώς νιώθεις είναι το software. Είναι οι άνθρωποι, είναι οι διαδικασίες, είναι το μεράκι, το φιλότιμο, η φιλοξενία.
Λέω θεατρικές παραστάσεις γιατί και στην περίπτωση του ξενοδοχείου τη διαφορά την κάνουν οι ομάδες. Έχουμε 111 ξενοδοχεία και 111 μονάδες μάχης.
Το πόσο πετυχημένο είναι το ξενοδοχείο είναι ξεκάθαρο στα δικά μου μάτια και έχει να κάνει με την ομάδα των ανθρώπων που δουλεύουν στο ξενοδοχείο και τι «παράσταση» ανεβάζουν, με τι επιτυχία και πόσο τελικά ικανοποιούμε τους πελάτες που μας προτιμούν.
Εκτός από εκπαίδευση η κυρίως αγωνία μας είναι να περάσουμε τη σωστή νοοτροπία, διότι η ομαδικότητα του κάθε ξενοδοχείου μας, μεταξύ των ανθρώπων που δουλεύουν εκεί, είναι που κάνει τη διαφορά. Είναι που κάνει τον επισκέπτη να νιώσει αν είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτος. Η φιλικότητα, η ευγένεια είναι πολύ βασικά πράγματα. Σε αυτό το θέμα πιστεύω ότι είμαστε πολύ καλοί στη χώρα μας και είναι κάτι που κάνει τεράστια διαφορά.
Τώρα σε ότι αφορά τον επαγγελματισμό, από την εμπειρία μου θεωρώ ότι το πιο σημαντικό, το πιο κρίσιμο είναι το πόσο καλά λειτουργείς στη χειρότερη στιγμή. Η τεχνογνωσία που μπορεί να έχει η λειτουργία ενός ξενοδοχείου μαζί με τους σωστούς ανθρώπους και τις σωστές ομάδες.
Το πιο σημαντικό είναι μια ξενοδοχειακή μονάδα να μπορεί να λειτουργεί στη χειρότερη μέρα, στο 80% των ποιοτικών κριτηρίων που θα έπρεπε να επιτυγχάνει σε μια καλή ημέρα.
Θεωρώ ότι σε έναν ερασιτέχνη ξενοδόχο μπορεί να υπάρχουν πολύ έντονα ups and downs. Μπορεί κάποιες στιγμές να είναι ισάξιος με ένα ξενοδοχείο που έχει επαγγελματική διαχείριση, μπορεί να είναι και καλύτερος, αλλά τη δύσκολη στιγμή, που συμβαίνουν πολλές, θα χάσει εντελώς τον έλεγχο.
Είναι πολύ σημαντικό στη χειρότερη στιγμή να μπορείς να κρατάς τις βασικές απαιτήσεις ποιότητας στη λειτουργία.

- Πολλή συζήτηση γίνεται και ειδικά και για τον τουριστικό κλάδο για τη δυσκολία που υπάρχει στην εξεύρεση προσωπικού. Ποια είναι η δική σας εμπειρία;
Το πρόβλημα προέκυψε μετά τον κορονοϊό, όπου υπήρχε μεγάλη δυσκολία να βρεθεί ανθρώπινο δυναμικό για να λειτουργήσουμε αξιοπρεπώς τα ξενοδοχεία.
Πλέον κάθε χρόνο είναι λίγο καλύτερα, έχουν βρεθεί λύσεις, αλλά το μεγάλο στοίχημα είναι ο κλάδος μου να προσελκύσει νέους ανθρώπους που θα κάνουν τη διαφορά.
Εμείς έχουμε κάνει την προσπάθειά μας με τη HotelBrain Academy. Βλέπω όλο και περισσότερους ιδιώτες να προσπαθούν να ενώσουν τον κλάδο μας, την αγορά εργασίας με τη μόρφωση, την εκπαίδευση, αλλά κυρίως τη σωστή νοοτροπία που πρέπει να υπάρχει.
Είμαι αισιόδοξος ότι θα επανέλθουμε κι εκεί πολύ σύντομα, στην κανονικότητα που υπήρχε πριν τον κορονοϊό.
Τα δυνατά σημείο του τουρισμού στην Ελλάδα
- Ποια θα ξεχωρίζατε ως πλέον ισχυρά σημεία του εγχώριου τουριστικού προϊόντος;
Δυνατά σημεία είναι η φύση μας, οι άνθρωποί μας. Οι λέξεις φιλοξενία, φιλότιμο δεν πρέπει να χαθούν. Έχουμε πολύ έντονο το αίσθημα του να εξυπηρετήσουμε και να χαρεί ο ξένος που θα έρθει στη χώρα μας. Αυτό δεν πρέπει να χαθεί.
Όλα τα άλλα νομίζω ότι είναι στο χέρι μας να τα βελτιώσουμε και να γίνουμε ακόμα.
- Και οι μεγαλύτερες αδυναμίες που θα ξεχωρίζατε και που θα δίνατε προτεραιότητα να αντιμετωπίσουμε;
Ασφαλώς οι υποδομές που επισημάναμε. Από κει και πέρα εγώ πιστεύω ότι για κάθε ξενοδοχείο σε αυτή τη χώρα υπάρχει ένας πελάτης ο οποίος μπορεί να το χαρεί και μπορεί να πληρώσει παραπάνω αν βελτιώσουμε την ξενοδοχειακή λειτουργία, το οποίο είναι αποτέλεσμα τεχνογνωσίας, συστημάτων εκπαίδευσης και νοοτροπίας.
Πιστεύω ότι ο στόχος πρέπει να είναι να αναβαθμίσουμε συνολικά το ξενοδοχειακό προϊόν και να μην σταθούμε σε ένα κόμματι της αγοράς, για παράδειγμα όλη η Ελλάδα να γίνει luxury. Κατά την άποψη μου δεν μπορεί να γίνει αυτό.
Ποια είναι η HotelBrain και τα επόμενα βήματα
- Πείτε μας λίγο για την HotelBrain, τη διαδρομή της εταιρείας, που βρίσκεται σήμερα και ποια είναι τα σχέδια για το για το μέλλον.
Η HotelBrain είναι σήμερα ο μεγαλύτερος Έλληνας ξενοδόχος με 111 ιδιόχρηστα ξενοδοχεία με 8.500 δωμάτια. Το μοντέλο που λειτουργούμε είναι μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων. Σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία τα μισθώνουμε, τα λειτουργούμε για δικό μας λογαριασμό και αποδίδουμε το ενοίκιο στους ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων.
Στόχος μας για την εφετινή χρονιά είναι να πετύχουμε τζίρο 150 εκατ. ευρώ και είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι θα τα καταφέρουμε.
Η εταιρεία αφού πληρώσει τα ενοίκια, θα καταφέρει να έχει μια κερδοφορία 7%. Αυτός είναι ο κύριος στόχος μας.
Η εταιρεία αποτελείται από εμένα που είμαι μέτοχος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, τον χρηματοοικονομικό επενδυτή Southbridge και την Aviareps, έναν στρατηγικό επενδυτή που είναι συμφερόντων του ομίλου του κυρίου Γρύλου, της Sky Express.
Η ανάπτυξη που έχουμε πετύχει είναι θεαματική. Έχουμε καθαρό τραπεζικό δανεισμό σχεδόν ίσο με τα διαθέσιμα. Η ανάπτυξή μας προήλθε κυρίως από τις λειτουργικές μας ροές.
Στο σύνολό έχουν επενδυθεί στην εταιρεία 11 εκατομμύρια ευρώ από την αρχή της.
Η οργανική ανάπτυξη μέσω των λειτουργικών ροών μάς έχουν φέρει ως εδώ. Είμαστε αισιόδοξοι, έχουμε αποκτήσει ένα μεγάλο στρατηγικό μέγεθος στον τουρισμό στη χώρα και είμαστε έτοιμοι αυτό να το κεφαλαιοποιήσουμε με συνέργειες και στρατηγικές συνεργασίες.
- Στην προοπτική που περιγράψατε για τις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού που βλέπεται την HotelBrain πιο μακροπρόθεσμα;
Πριν λίγα χρόνια ήταν κυρίαρχο στην Ελλάδα το μοντέλο «έχω ξενοδοχείο, το λειτουργώ μόνος μου». Πλέον είναι πολύ ξεκάθαρο ότι αυτός που έχει το ξενοδοχείο δεν πρέπει απαραίτητα να είναι και αυτός που το λειτουργεί.
Βλέπω μεγάλη ζήτηση γι αυτό που κάνουμε. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων προσβλέπουν πια στα επενδυτικά οφέλη ενός ακινήτου και όχι στο να το λειτουργούν σαν τη δικιά τους επιχείρηση.
Και νομίζω ότι στο μέλλον, με τις αλλαγές που έχουν έλθει μέσω της τεχνολογίας, ο μόνος τρόπος να μπορείς να αντιμετωπίσεις τις μεγάλες προκλήσεις που διαμορφώνονται στην αγορά είναι μέσω συνεργείων και μεγάλου μεγέθους.
Είναι πάρα πολύ δύσκολο πια να επιβιώσει ένα ξενοδοχείο 50 δωματίων, ακόμα και αν βρίσκεται σε ένα πολύ ανεπτυγμένο τουριστικά νησί.
Είναι πάρα πολύ δύσκολο πια για έναν μεμονωμένο ξενοδόχο. Και πραγματικά αξίζουν θαυμασμού κι έχουν τον απεριόριστο σεβασμό μου αυτοί που το καταφέρνουν και λειτουργούν με κερδοφορία. Αλλά είναι ολοένα και πιο δύσκολο.
Πιστεύω ότι αυτό ξεκινήσαμε να κάνουμε το 2015, τα επόμενα χρόνια θα έχει ακόμα περισσότερη ζήτηση. Οπότε θεωρώ ότι είμαστε σε σωστό σημείο, τη σωστή στιγμή.