ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φωτο: Shutterstock

Η Ολομέλεια του ΣτΕ μπλοκάρει την επέκταση του λιμανιού του Πειραιά

Οι επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης στην Cosco Group Limited ακυρώνονται λόγω μη ύπαρξης στρατηγικής περιβαλλοντικής εκτίμησης του νέου σχεδιασμού.

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του «Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) Α.Ε.», για τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς (2016) στην Cosco Group Limited και οι οποίες προέβλεπαν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο επιβατικό σταθμό, κ.λπ.

Συγκεκριμένα, ακυρώθηκαν οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο έγκρισης του Master Plan του ΟΛΠ., οι υποχρεωτικές επενδύσεις, βάσει της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ Α.Ε. και κυρώθηκε με το νόμο 4404/2016, καθώς και οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ με τις υπ΄ αριθμ. 547-548/2022 αποφάσεις της (πρόεδρος η Μαίρη Σάρπ και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Μαρία Σωτηροπούλου) έκρινε ότι:

  1. Οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου) και
  2. Ακυρώθηκε η πράξη του γενικού γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: Κέρδη - έκπληξη το 2024, τι σχεδιάζει για μερίσματα και επενδύσεις

Σταθερή μερισματική πολιτική από τον ΟΛΠ τα επόμενα χρόνια με διανομή του 55% των καθαρών κερδών. Επενδύσεις για logistics center και νέο σταθμό κρουαζιέρας. Συζητήσεις και για ανέγερση ξενοδοχείων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 155 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις του ΟΛΠ: Ποια έργα ολοκληρώθηκαν

Το 50% των καθαρών κερδών του 2023 μοιράζουν ως μέρισμα οι Κινέζοι της Cosco. Ξεχειλίζει το ταμείο με 202 εκατ. ευρώ. Τι λέει η διοίκηση για τα προβλήματα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λόγω των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Βασίλης Κορκίδης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΕΒΕΠ: Διευρύνεται η συνεργασία των πειραϊκών επιχειρήσεων με τον ΟΛΠ

O πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς πρότεινε τα πλοία που διέρχονται από τον Πειραιά, για λογαριασμό της Cosco και όχι μόνο, να πραγματοποιούν ναυπηγοεπισκευές και τροφοεφοδιασμούς από τον Πειραιά.