ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Πιθανές οι ανατιμήσεις για είδη ένδυσης και υπόδησης το επόμενο διάστημα

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), το μεταφορικό κόστος από τις περιοχές της Ασίας έχει σχεδόν επταπλασιαστεί, ενώ και το κόστος των πρώτων υλών έχει αυξηθεί έως και 40%, σε κάποιες κατηγορίες.

Μείωση κατά 9,9% κατέγραψε το 2020 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σύμφωνα  με την έρευνα των οικογενειακών προϋπολογισμών της ελληνικής στατιστικής αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), συμπαρασύροντας και τις πωλήσεις ενδυμάτων στην χώρα μας. 

Ειδικότερα, η μέση μηνιαία δαπάνη το 2020 υποχώρησε σε 1.332 ευρώ από 1.478 ευρώ το 2019, ενώ η κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων υποχώρησε το 2020 εξ' αιτίας της πανδημίας κατά 27,4%, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας τις μεγαλύτερες απώλειες μετά τον τουρισμό και την εστίαση. Μάλιστα, η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα για είδη ένδυσης – υπόδησης υποχώρησε σε 295 ευρώ από 403 ευρώ το 2019, ενώ η συνολική ετήσια κατανάλωση για την ένδυση - υπόδηση ανήλθε στην χώρα μας σε 3,1 δις το 2020, έναντι 4,2 δισ ευρώ το 2019.

Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών κατέλαβαν τα είδη διατροφής των οποίων το ποσοστό ανέβηκε σε 23,1% από 20% το 2019. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 15,3%, οι μεταφορές με 13,4%, η υγεία με 8%,η εστίαση με 8% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης- υπόδησης με 4,7%.

Σύμφωνα πάντως με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Έτοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), δεν αποκλείεται να δούμε ανατιμήσεις στα είδη ένδυσης/κλωστοϋφαντουργίας το επόμενο διάστημα, και στην χώρα μας, με δεδομένο ότι το μεταφορικό κόστος από τις περιοχές της Ασίας έχει σχεδόν επταπλασιαστεί, ενώ και το κόστος των πρώτων υλών έχει αυξηθεί έως και 40%, σε κάποιες κατηγορίες. Με αυτά τα δεδομένα, οι ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου ένδυσης θα δυσκολευτούν να απορροφήσουν τα επιπρόσθετα κόστη, με το ενδεχόμενο των ανατιμήσεων, σύμφωνα πάντα με τον ΣΕΠΕΕ, να είναι αρκετά ισχυρό. Το ύψος τους δε εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 5% και 15%, αναλόγως του είδους. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Παύλος Μαρινάκης Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παύλος Μαρινάκης: Αν αποτύχουμε το 2027, τίποτα δεν θα είναι αυτονόητο

Ο Παύλος Μαρινάκης τόνισε πως η Ελλάδα μειώνει τη διαφορά με την Ευρώπη, αυξάνει το εισόδημα και δημιουργεί θέσεις εργασίας. Υπογράμμισε επίσης τις μεταρρυθμίσεις Μητσοτάκη σε φορολογία, ενέργεια, ψηφιακές υπηρεσίες και ασφάλεια.
εμπορικό κέντρο αγοραστές
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοιχτά καταστήματα σήμερα, θετικά σημάδια στην κατανάλωση

Η αγορά μπαίνει σε εορταστικούς ρυθμούς με διευρυμένο ωράριο και ανοιχτά καταστήματα τις τρεις Κυριακές πριν την Πρωτοχρονιά. Οι έμποροι αναμένουν αυξημένο τζίρο, ενώ οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι, δείχνει νέα έρευνα.
Αγορά Γιουβού Κίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Βασικός ο ρόλος της λιανικής ανάπτυξης στο νέο Πενταετές

Η Κίνα θα δώσει έμφαση στη λιανική ως παράγοντα τόνωσης της εσωτερικής ζήτησης στο 15ο Πενταετές Πρόγραμμα. Στόχος η προσφορά ποιοτικών προϊόντων, με ταυτόχρονη βελτίωση του δικτύου πωλήσεων και συνδυασμό online και φυσικών καταστημάτων.
Μπουκάλι Coca-Cola γυάλινο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca-Cola Τρία Έψιλον: Επενδύει στην καινοτομία και διευρύνει το χαρτοφυλάκιό

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον και ο Όμιλος Coca-Cola HBC ενισχύουν την ανάπτυξη νέων προϊόντων μέσω επένδυσης στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στην Ελλάδα, με στόχο τη διεύρυνση επιλογών για τους καταναλωτές.