Η Wolt παρουσίασε τα αποτελέσματα νέας έρευνας για την προσφορά δώρων στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας πώς οι καταναλωτές προσαρμόζονται σε μια εποχή όπου ο χρόνος είναι περιορισμένος και οι απαιτήσεις της καθημερινότητας αυξάνονται.
Σύμφωνα με τα παγκόσμια δεδομένα του Wolt Gifting, που καλύπτουν περισσότερες από 30 χώρες και σχεδόν μισό εκατομμύριο παραγγελίες του 2025, οι καταναλωτές αποστέλλουν δώρα γρηγορότερα και συχνότερα από ποτέ.
Πάνω από το 80% των δώρων παραδίδονται αυθημερόν, υπογραμμίζοντας τη σημασία της άμεσης εξυπηρέτησης.
Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές, ανέδειξε τη συναισθηματική αξία που αποδίδεται στο δώρο ως μέσο έκφρασης και ενίσχυσης των σχέσεων.
Παράλληλα, επισημάνθηκε το άγχος που συνοδεύει την επιλογή του «σωστού» δώρου, ειδικά σε περιόδους αυξημένων κοινωνικών και οικογενειακών υποχρεώσεων, όπως τα Χριστούγεννα.
Για τους Έλληνες, η πράξη της προσφοράς δώρου παραμένει σημαντική: το 96% δηλώνει ότι το να προσφέρει δώρα τους κάνει χαρούμενους, ενώ το 87% θεωρεί ότι η χειρονομία αυτή ενισχύει τις σχέσεις.
Ωστόσο, σχεδόν 3 στους 4 καταναλωτές (74,9%) βρίσκουν αγχωτική τη διαδικασία επιλογής δώρου, με το άγχος να κορυφώνεται στη Gen Z, όπου το ποσοστό φτάνει το 83,7%.
Τάσεις και νέες προτιμήσεις στην αγορά δώρων
Τα διεθνή στοιχεία δείχνουν ότι η προσφορά δώρων κορυφώνεται μεταξύ 10:00 και 15:00, αναδεικνύοντας πως ακόμη και ένα σύντομο διάλειμμα μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία έκφρασης αγάπης.
Τα λουλούδια παραμένουν το δημοφιλέστερο δώρο διεθνώς, ενώ το "comfort gifting" – από γλυκά και αρτοσκευάσματα μέχρι comfort food – κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Η έρευνα επισημαίνει μια αλλαγή προτεραιοτήτων, με τους Έλληνες να προτιμούν δώρα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της καθημερινότητας.
Το 89,2% των ερωτηθέντων προτιμά πρακτικά και χρήσιμα δώρα, όπως είδη προσωπικής φροντίδας ή προϊόντα για το σπίτι. Περισσότεροι από 7 στους 10 δηλώνουν ότι συχνά επιλέγουν δώρα αυθόρμητα, χωρίς ιδιαίτερο προγραμματισμό.
Ψηφιακές δωροκάρτες και νέα δεδομένα
Σε διεθνές επίπεδο, οι δωροκάρτες επιστρέφουν δυναμικά ως συνειδητή επιλογή που συνδυάζει πρακτικότητα και ευελιξία.
Στην Ελλάδα, το 58% των καταναλωτών εκτιμά τις ψηφιακές δωροκάρτες για την απλότητά τους, ιδιαίτερα οι γονείς και τα άτομα μέσης ηλικίας. Το 64,1% τις θεωρεί κατάλληλες για τις περισσότερες περιστάσεις, με το ποσοστό να φτάνει το 70,6% στις ηλικίες 35-44.
Ωστόσο, το 73,6% των Ελλήνων θεωρεί τις ψηφιακές δωροκάρτες απρόσωπες, ενώ 9 στους 10 εξακολουθούν να προτιμούν τα φυσικά δώρα.
Παρά τη διατήρηση της προτίμησης για το παραδοσιακό δώρο, οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο ανοιχτοί σε σύγχρονες λύσεις, εφόσον διατηρούν την προσωπική αξία της προσφοράς.
Τα γενέθλια (72,9%) και οι μεγάλες γιορτές, όπως τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και η Ημέρα της Μητέρας (67,7%), παραμένουν οι βασικές περιστάσεις για την προσφορά δώρων.
Παράλληλα, ο τρόπος προσφοράς εξελίσσεται, με τους καταναλωτές να αναζητούν επιλογές που συνδυάζουν ταχύτητα, ευκολία και συναίσθημα.