ΓΔ: 2021.02 -0.66% Τζίρος: 78.51 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:58:32
Γιάννης Μπράτακος πορτρέτο
Ο Γιάννης Μπράτακος, πρόεδρος ΕΒΕΑ, σε επίσημο πορτρέτο.

Μπρατάκος: Κρίσιμη η λύση του κυκλοφοριακού για ανταγωνιστικότητα Αττικής

Το ΕΒΕΑ υπέβαλε υπόμνημα για άμεση υιοθέτηση σχεδίου κατά του κυκλοφοριακού στην Αττική, τονίζοντας πως το πρόβλημα πλήττει την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα, και αφορά όλους τους αρμόδιους φορείς και υπουργεία.

Υπόμνημα για την άμεση υιοθέτηση ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική κατέθεσε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) στους αρμόδιους υπουργούς.

Το υπόμνημα απευθύνθηκε στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου, τον περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά, και τον πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής, Γιώργο Μαρκόπουλο.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, Γιάννης Μπρατάκος, τόνισε ότι «το κυκλοφοριακό δεν είναι απλώς μια ταλαιπωρία για τους πολίτες. Είναι ένα διαρθρωτικό ζήτημα που μειώνει την παραγωγικότητα, αυξάνει το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων και υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα της Αττικής. Η αντιμετώπισή του είναι αναγκαία προϋπόθεση για να μπορέσει η πρωτεύουσα να σταθεί στο ύψος των ευρωπαϊκών μητροπόλεων».

Στο υπόμνημά του, το ΕΒΕΑ εισηγείται την υιοθέτηση πενταετούς πλαισίου παρεμβάσεων για την περίοδο 2025-2030, βασισμένο σε τέσσερις βασικούς άξονες.

Πρώτον, προτείνεται η βελτιστοποίηση των υποδομών και η ψηφιακή διαχείριση της κυκλοφορίας, με έργα όπως ο κόμβος Μεταμόρφωσης, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα, η σήραγγα Ηλιούπολης και ο άξονας Ελευσίνα - Οινόφυτα. Επιπλέον, περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας με έξυπνους σηματοδότες και συστήματα ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο, καθώς και δυναμική προσαρμογή του Δακτυλίου με περιβαλλοντικά κριτήρια.

Δεύτερον, το ΕΒΕΑ εισηγείται μέτρα για την ενίσχυση των επαγγελματικών μετακινήσεων και των logistics, όπως η οργάνωση των διανομών τελευταίου μιλίου με ειδικές ζώνες και ωράρια, πιλοτικές νυχτερινές διανομές, ψηφιακή διαχείριση φορτοεκφορτώσεων και επιδοτήσεις για ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά οχήματα.

Τρίτον, δίνεται προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς με την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης της Γραμμής 4 του Μετρό και των επεκτάσεών της, την ανάπτυξη του δικτύου σταθερής τροχιάς, την αναβάθμιση του λεωφορειακού στόλου με πράσινα οχήματα και τη δημιουργία χώρων park & ride.

Τέταρτον, προτείνονται δράσεις για βιώσιμη κινητικότητα και θεσμικές παρεμβάσεις, όπως η ανάπτυξη ενιαίου δικτύου ποδηλατοδρόμων, επέκταση πεζοδρομήσεων, ενίσχυση μικροκινητικότητας, καθώς και η δημιουργία Επιχειρησιακού Παρατηρητηρίου Κυκλοφορίας υπό το ΕΒΕΑ και η καθιέρωση ευέλικτων ωραρίων και τηλεργασίας.

Ο κ. Μπρατάκος επισήμανε ότι «κάθε μέρα αδράνειας μεταφράζεται σε χαμένο παραγωγικό χρόνο, αυξημένο κόστος και περιβαλλοντική υποβάθμιση. Η Πολιτεία οφείλει να προχωρήσει άμεσα σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, με πολιτική βούληση, σταθερή χρηματοδότηση και κοινωνική συναίνεση. Μόνο έτσι η Αθήνα θα μπορέσει να γίνει μια περισσότερο λειτουργική, πράσινη και ανταγωνιστική μητρόπολη».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τάκης Θεοδωρικάκος συνεδρίαση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θεοδωρικάκος: Ενίσχυση καινοτομίας και ΜμΕ στο Ταμείο Ανταγωνιστικότητας

Ο Τάκης Θεοδωρικάκος ζήτησε δίκαιη κατανομή πόρων, στήριξη ΜμΕ και στρατηγικές επενδύσεις για βιομηχανία και ημιαγωγούς, τονίζοντας τη σημασία του Ταμείου Ανταγωνιστικότητας για την ΕΕ.