Αύξηση της αξίας και του όγκου των πωλήσεων αναμένουν για το δεύτερο εξάμηνο του 2025 τα στελέχη του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), σύμφωνα με νέα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Ειδικότερα, προβλέπεται αύξηση 1,7% στην αξία των πωλήσεων και 0,5% στον όγκο, συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2024.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2025, βασίστηκε σε δείγμα 130 ανώτερων και ανώτατων στελεχών από επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και προμηθευτές FMCG, μεταξύ άλλων από τμήματα marketing, πωλήσεων, αγορών και οικονομικών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 65% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν, ενώ μόλις το 12% προβλέπει μείωση.
Σημαντική είναι και η μεταστροφή στο οικονομικό κλίμα, με το 27% να βλέπει βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας και μόνο το 21% να θεωρεί ότι έχει επιδεινωθεί.
Ο δείκτης οικονομικού κλίματος διαμορφώνεται στο θετικό 0,45, αντανακλώντας τις αισιόδοξες εκτιμήσεις για τις πωλήσεις και το περιβάλλον της αγοράς.
Παράλληλα, οι περισσότερες επιχειρήσεις αναμένουν αντίστοιχα οικονομικά αποτελέσματα με το 2024, ενώ μόνο το 28% προβλέπει επιδείνωση. Δύο στις τρεις εταιρείες εκτιμούν ότι θα καταγράψουν έστω και οριακή κερδοφορία μέσα στο 2025.
Η εικόνα που προκύπτει σκιαγραφεί ένα περιβάλλον συγκρατημένης αισιοδοξίας για τον κλάδο, με τις προοπτικές ανάπτυξης να χαρακτηρίζονται μεν θετικές, αλλά περιορισμένες.
Η σταδιακή ανάκαμψη του οικονομικού κλίματος φαίνεται να ενισχύει τη σταθερότητα των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων, χωρίς ωστόσο να αναιρεί τις προκλήσεις που παραμένουν έντονες.