ΓΔ: 2106.91 0.31% Τζίρος: 56.72 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:24:41
ΓΓυυννααίίκκαα  σσεε  υυπποολλοογγιισσττήή
Φώτο: Shutterstock

Σχέδιο σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας

O υφυπουργός Παιδείας κ. Διγαλάκης ανέπτυξε το σχέδιο του υπουργείου για στενότερη αλληλεπίδραση μεταξύ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, της έρευνας, της αγοράς εργασίας και της παραγωγικής διαδικασίας.

Η σύνδεση της εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας βρέθηκε στο επίκεντρο συζήτησης που διοργάνωσε το Αμερικανικό Κολλέγιο της Ελλάδας, υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων.

Ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για τα θέματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, Βασίλης Διγαλάκης, προέταξε την αναβάθμιση της ανεξάρτητης αρχής για την αξιολόγηση των ΑΕΙ, τη δημιουργία νέων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων και στην αγγλική γλώσσα, και την ενθάρρυνση της έρευνας ως βασικό σχέδιο του υπουργείου.

«Η Ανώτατη Εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τη συμβολή της στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία», τόνισε στην ομιλία του. Παρατήρησε ότι το έμψυχο δυναμικό των πανεπιστημίων και των ερευνητικών κέντρων στην Ελλάδα είναι υψηλού επιπέδου.

Στη συνέχεια, ο κ. Διγαλάκης ανέπτυξε το σχέδιο του υπουργείου προκειμένου να υπάρξει στενότερη αλληλεπίδραση μεταξύ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, της έρευνας, της αγοράς εργασίας και της παραγωγικής διαδικασίας:

Πρώτον, με την αναβάθμιση της Ανεξάρτητης Αρχής για την αξιολόγηση στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Με βασικό ρόλο στο σχεδιασμό του νέου χάρτη Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο οποίος θα είναι συνδεδεμένος με την αγορά εργασίας.

Δεύτερον, με τη δημιουργία εξειδικευμένων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, με δυνατότητες συνεργασίας με ιδρύματα του εξωτερικού, αλλά και αγγλόφωνων προγραμμάτων.

Τρίτον, με την «έμπρακτη ενθάρρυνση» της ερευνητικής δουλειάς που γίνεται στα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα, περιορίζοντας τη γραφειοκρατία για τη διαχείριση κονδυλίων.

Τέταρτον, με θεσμικές παρεμβάσεις για τη λειτουργία των ερευνητικών κέντρων.

«Η τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να αλληλεπιδρά με τον παραγωγικό ιστό της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Διγαλάκης, «πρέπει να αφήσουμε πίσω τη δυσπιστία για τη σχέση μεταξύ επιχειρηματικότητας και πανεπιστημίου».

«Ο επιχειρηματικός κόσμος οφείλει από τη μεριά του να επενδύσει στην επιστήμη, την έρευνα και την καινοτομία και να τις αξιοποιήσει ως ανταγωνιστικά εργαλεία. Αυτό το νέο μοντέλο ανάπτυξης, με επίκεντρο την επιστήμη και την καινοτομία, θα ορίσει όχι μόνο την οικονομική πρόοδο της χώρας, αλλά και την προοπτική της να γίνει ένας τόπος εύφορος για να ευδοκιμήσουν τα όνειρα των ανθρώπων της και κυρίως των νέων της», κατέληξε.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Θεόδωρος Φέσσας, επεσήμανε ότι η Εκπαίδευση αποτελεί «καταλύτη για την ανάπτυξη της οικονομίας μιας χώρας» και τόνισε την ανάγκη σύνδεσης της τεχνικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

«Η Ελλάδα βρίσκεται ψηλά στη θεωρητική εκπαίδευση, αλλά χαμηλά στις τεχνικές δεξιότητες», παρατήρησε και υπογράμμισε την ανάγκη διδακτορικών διατριβών στον τομέα της βιομηχανίας. «Σήμερα υπερεκπαιδεύουμε ανθρώπους για εργασίες όπου απαιτούνται χαμηλότερες δεξιότητες» πρόσθεσε.

«Αποτελεί κριτήριο επιβίωσης η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, ώστε αυτά να φέρουν ευκαιρίες και όχι εμπόδια», τόνισε και συμπλήρωσε ότι «χρειάζονται συμπράξεις μεταξύ των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, της Πολιτείας και της Οικονομίας, για να προχωρήσει η κοινωνία».

Στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος —το οποίο συμπληρώνει φετος 150 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα— Ντέιβιντ Χόρνερ ( David Horner), αναφέρθηκε σε τρεις προκλήσεις που χρειάζεται να ανταποκριθεί η Ελλάδα, προκειμένου η εκπαίδευση να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την κοινωνία και την οικονομία:

«Πρώτον, η επένδυση από τον ιδιωτικό τομέα, μα έμφαση σε στρατηγικούς τομείς, δεύτερον, η προώθηση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και τρίτον, η περαιτέρω ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων», σημείωσε.

Στη συζήτηση που ακολούθησε, ο πρόεδρος του ΔΣ της Aegean, Ευτύχιος Βασιλάκης, τόνισε ότι η ελληνική οικονομία κινείται σε παραδοσιακούς τομείς, όπως είναι ο τουρισμός, και ότι υπάρχουν δύο ταχύτητες αναγκών: η ανάπτυξη της υπηρεσιακής λογικής και η ανάπτυξη του προϊόντος καθεαυτού.

Όσον αφορά τον τραπεζικό κλάδο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος, Παύλος Μυλωνάς, σημείωσε ότι η τεχνολογία αλλάζει συνεχώς το μοντέλο της τράπεζας και ξεχώρισε ως κύρια «δεξιότητα του μέλλοντος» την προσαρμοστικότητα στις αλλαγές.

Τέλος, ακολούθησε συζήτηση μεταξύ καθηγητών πανεπιστημίου σχετικά με τον ρόλο της εκπαίδευσης σε μία αναπτυσσόμενη οικονομία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοφία Ζαχαράκη πορτρέτο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπουργείο Παιδείας: Άμεση ψυχοκοινωνική στήριξη μετά το περιστατικό σε σχολείο

Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε οδηγία για άμεση παρέμβαση ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού σε σχολείο της Αθήνας, μετά τον τραυματισμό μαθήτριας έπειτα από διαπληκτισμό με συμμαθήτριά της.
Σοφία Ζαχαράκη κοντινό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπ. Παιδείας: Εκφράζει οδύνη για θάνατο δίχρονου και στηρίζει τα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας εκφράζει βαθιά οδύνη για τον θάνατο δίχρονου παιδιού στη Ζάκυνθο και αποστέλλει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία για υποστήριξη μαθητών και οικογενειών.
Άδειες σχολικές τάξεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλειστά σχολεία σε Αττική, Μαγνησία και 20 δήμους λόγω έντονης κακοκαιρίας

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και των τοπικών αρχών, σχολεία σε Αττική, Μαγνησία και 20 δήμους παραμένουν κλειστά λόγω της ισχυρής κακοκαιρίας· η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί τις επόμενες ημέρες.
άδεια σχολική αίθουσα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκπαιδευτικοί καλούν σε πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες καλούν σε συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 5 Δεκεμβρίου, ζητώντας κάλυψη κενών, ασφαλείς υποδομές και καλύτερες συνθήκες, ενώ καταγγέλλουν σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία.
Σοφία Ζαχαράκη χαμογελά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για εσωτερική κινητικότητα φοιτητών ΑΕΙ για το 2025-2026

Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών ΑΕΙ για το εαρινό εξάμηνο 2025-2026, με ηλεκτρονική υποβολή έως 4 Δεκεμβρίου και συγκεκριμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Τηλεργασία σε εξωτερικό χώρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μνημόνιο συνεργασίας Υπ. Παιδείας και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Παιδείας συμφωνούν σε μνημόνιο συνεργασίας για την αντιμετώπιση της έλλειψης εξειδικευμένου δυναμικού και την ενίσχυση της σύνδεσης εκπαίδευσης–παραγωγής.