ΓΔ: 2475.98 0.17% Τζίρος: 457.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
koronoios-rapid test
Φώτο: Aris Oikonomou/ SOOC

Υπέρ του ανοίγματος της εστίασης σε 3 εβδομάδες ο Μ. Δερμιτζάκης

Η διοχέτευση της δραστηριότητας των ανθρώπων είναι καλύτερο να γίνει συντεταγμένα και ελεγχόμενα, παρά παράνομα, τονίζει ο καθηγητής Γενετικής στην Ιατρική Σχολή της Γενεύης.

Υπέρ του ανοίγματος της εστίασης, μόνο σε εξωτερικούς χώρους, σε τρεις εβδομάδες, αλλά και των γυμνασίων και των λυκείων παράλληλα με το λιανεμπόριο τάχθηκε ο καθηγητής Γενετικής στην Ιατρική Σχολή της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ ανέφερε ότι «ένας από τους λόγους που λέμε ότι είναι καλό να ανοίξουν κάποιες δραστηριότητες, είναι γιατί η διοχέτευση της δραστηριότητας των ανθρώπων είναι καλύτερο να γίνει συντεταγμένα και ελεγχόμενα, όπως το να πάει κάποιος να ψωνίσει σε ένα μαγαζί με ραντεβού, σε αντίθεση με το να βγει να πάει να δει τον φίλο του στο σπίτι. Το ίδιο λέω και για τα σχολεία. Οι έφηβοι δεν υπάρχει πιθανότητα να μην πάνε ο ένας στο σπίτι του άλλου. Πιστεύω ότι ταυτόχρονα με το λιανεμπόριο πρέπει να ανοίξουν και γυμνάσια και λύκεια, γιατί αν γίνονται μεταδόσεις μεταξύ των εφήβων, γίνονται ήδη. Δεν είναι καλύτερα να συναντιούνται στο σχολείο με μάσκες συντεταγμένα; Η κινητικότητα από μόνη της παρόλο που έχει μια συσχέτιση με τις μεταδόσεις, δεν είναι πάντα το ίδιο. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε είναι αύξηση κινητικότητας με δυσανάλογα μικρή αύξηση των μεταδόσεων. Οι νόμιμες δραστηριότητες ελέγχονται. Αυτές όμως που είναι άφαντες και παράνομες δεν μπορούμε να τις ελέγξουμε». 

Σε ό,τι αφορά στην εστίαση, ο κ. Δερμιτζάκης επισήμανε ότι δεν πρέπει να τη συνδέουμε μόνο με τα μπαρ. «Εάν η εστίαση μπορεί να εξυπηρετήσει μόνο σε εξωτερικούς χώρους και με θερμάστρες, τις οποίες διαθέτει ούτως ή άλλως λόγω των καπνιστών, μπορούμε να συζητήσουμε για το άνοιγμα της σε τρεις εβδομάδες. Μόνο έξω όμως», υπογράμμισε. 

Ερωτηθείς πώς μπορεί να προχωρούμε σε άνοιγμα των δραστηριοτήτων την ώρα που πολλές περιοχές της χώρας βρίσκονται σε αυστηρό lockdown, ο καθηγητής σχολίασε ότι η Ελλάδα στη φάση που βρίσκεται τώρα, έχει μπει σε μια πολιτική διαχείρισης πολύ καλή σε σχέση με άλλες χώρες. «Έχει πιο προληπτική φιλοσοφία παρά απόκριση μετά το πρόβλημα. Αυτό σημαίνει ότι μπαίνουν περιοχές στο κόκκινο για να μη συμβούν πολύ άσχημα πράγματα. Δηλαδή αν δούμε τις περιοχές που μπαίνουν στο κόκκινο, δεν είναι ότι γίνεται καταστροφή. Δεν είναι όπως ήταν η Θεσσαλονίκη τον Νοέμβριο που ήδη είχαν γίνει άσχημα τα πράγματα και μετά κλείσανε», τόνισε. 

Μάλιστα, εξέφρασε την άποψη ότι η σύσταση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων δεν είναι αυτή που θα έπρεπε υποστηρίζοντας ότι η χώρα χρειάζεται μια διεπιστημονική Επιτροπή. «Είμαστε σε τέτοια φάση που δεν μπορεί μια Επιτροπή να δίνει μια υγειονομική γνωμοδότηση και μετά όλα τα υπόλοιπα στοιχεία να αξιολογούνται από κυβερνητικά στελέχη. Θα πρέπει η επιστημονική προσέγγιση να λαμβάνει υπόψη και την οικονομία και την κοινωνία και τις υποδομές της χώρας. Αυτή η φάση χρειάζεται ευέλικτη, μικρή και διεπιστημονική επιτροπή. Τώρα η Επιτροπή είναι καθαρά υγειονομική», σημείωσε ο κ. Δερμιτζάκης. 

Σχετικά με τον εμβολιασμό, επισήμανε ότι «υπάρχουν πάρα πολλοί εμβολιασμοί ανθρώπων, οι οποίοι δε χρειάζονται να εμβολιαστούν σε αυτή τη φάση, είτε επειδή συμπεριλαμβάνονται σε ομάδες υγειονομικών είτε γιατί έχουμε βάλει κατηγορίες που δεν πρέπει να βάλουμε, δηλαδή ψυχολόγους, ανθρώπους που είναι στα εργαστήρια κλπ. Οι υγειονομικοί έπρεπε να είναι πολύ λιγότεροι και όχι να εμβολιάζονται μαζικά, όπως τώρα». Μάλιστα, υπογράμμισε ότι η διαχείριση των εμβολιασμών δε γίνεται μόνο κεντρικά, αλλά και τοπικά, φέρνοντας ως παράδειγμα τους συνδικαλιστές. «Όταν θα αρχίσουν να έρχονται οι δόσεις, η συνδικαλιστική πίεση, αυτό που ακούω δηλαδή να εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί είναι παράλογο. Ή θα θέλαμε ότι τα σχολεία είναι μια ασφαλής δραστηριότητα ή θα λέμε ότι δεν είναι και άρα θα πρέπει να εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί», κατέληξε. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τζόρτζια Μελόνι Ιταλία
ΔΙΕΘΝΗ

Η Μελόνι ζητά αυξημένο συντονισμό ΕΕ για αφίξεις από περιοχές με Έμπολα

Η Τζόρτζια Μελόνι ζήτησε αυξημένο συντονισμό για την αντιμετώπιση αφίξεων από περιοχές με Έμπολα, μέσω επιστολής προς ΕΕ, και πρότεινε να συζητηθεί το θέμα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και σε συνάντηση υπουργών Υγείας.
Τοπίο Τενερίφης Ισπανία
ΔΙΕΘΝΗ

Τενερίφη: Το κρουαζιερόπλοιο θα εκκενωθεί μέχρι αύριο το απόγευμα

Η απομάκρυνση των επιβατών από το κρουαζιερόπλοιο με εστία χανταϊού στην Τενερίφη θα ξεκινήσει άμεσα και θα ολοκληρωθεί έως το απόγευμα της Δευτέρας, με προτεραιότητα στους Ισπανούς, σύμφωνα με την υπουργό Υγείας της Ισπανίας.
Κωστής Χατζηδάκης ομιλία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χατζηδάκης: Γρήγορες, αλλά όχι πρόχειρες κινήσεις από την κυβέρνηση

Ο Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε πως η κυβέρνηση θα κινηθεί άμεσα και αποφασιστικά κατά της αισχροκέρδειας στα καύσιμα. Τόνισε ότι θα τεθούν οι σωστές διαστάσεις της κρίσης και προτεραιότητα είναι η προστασία των πολιτών.
Κτίριο Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

EKT: Οι λόγοι που διατηρούν ψηλά τον πληθωρισμό τροφίμων στην Ευρώπη

Ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ευρωζώνη παραμένει υψηλός λόγω ανατιμήσεων σε προϊόντα όπως κρέας, καφές, τσάι, κακάο και σοκολάτα, σύμφωνα με ΕΚΤ. Αυτές συμβάλλουν πάνω από 50% στην αύξηση, παρά το ότι το βάρος τους είναι μικρό.
Σφύρα δικαστηρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αθώος πρώην μέλος διοίκησης ΔΣΘ για υπόθεση κακοδιαχείρισης στην πανδημία

Το Μονομελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης αθώωσε πρώην μέλος διοίκησης ΔΣΘ για απιστία και υπεξαίρεση σχετικά με προμήθειες πανδημίας, λόγω έμπρακτης μετάνοιας και επιστροφής ποσών.
Ντόναλντ Τραμπ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Τραμπ: Πλήρης αποκλεισμός δεξαμενόπλοιων προς και από Βενεζουέλα

Ο πρόεδρος Τραμπ ανακοίνωσε μέσω Truth Social τον πλήρη αποκλεισμό όλων των πετρελαιοφόρων με κυρώσεις που μεταβαίνουν ή αναχωρούν από τη Βενεζουέλα, λόγω κατηγοριών για τρομοκρατία, λαθρεμπόριο και κατάχρηση πόρων.