ΓΔ: 2100.46 0.81% Τζίρος: 264.28 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φωτο: Shutterstock

Υπ. Παιδείας: «Ναι» από την Κομισιόν για τη μετάδοση μαθημάτων

Σύμφωνη η απόφαση του υπ. Παιδείας με τις αρχές προστασίας των δεδομένων, αλλά και τις λοιπές υποχρεώσεις των υπευθύνων της επεξεργασίας για τη διασφάλιση της νόμιμης και θεμιτής επεξεργασίας του γενικού κανονισμού για την προστασία δεδομένων (GDPR).

Τη συμφωνία του νόμου και της Υπουργικής Απόφασης του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που αφορούν τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια επιδημιολογικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, με τις αρχές προστασίας των δεδομένων, αλλά και τις λοιπές υποχρεώσεις των υπευθύνων της επεξεργασίας για τη διασφάλιση της νόμιμης και θεμιτής επεξεργασίας του γενικού κανονισμού για την προστασία δεδομένων (GDPR), αναγνώρισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, σε απάντηση του Επιτρόπου Δικαιοσύνης Didier Reynders προς ερώτηση 5 Ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνεται ότι ο νόμος που αφορά στην εξ αποστάσεως μάθηση αναφέρει ρητώς, μεταξύ άλλων, τη μη καταγραφή των διαδικτυακών συνεδριών, τη μη μετάδοση της εικόνας των μαθητών, τους τύπους των προς επεξεργασία δεδομένων και τη διάρκεια της επεξεργασίας. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι η σχετική Υπουργική Απόφαση εκδόθηκε μετά τη διενέργεια εκτίμησης επιπτώσεων σχετικά με την προστασία των δεδομένων. Τέλος, ο αρμόδιος Ευρωπαίος Επίτροπος επισημαίνει ότι τα ληφθέντα μέτρα προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο αποκάλυψης ευαίσθητων δεδομένων.

Οι αναφορές της ερώτησης σε «περιορισμούς στην προστασία των προσωπικών δεδομένων», κινδύνους «προσβολής της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας διδασκόντων και μαθητών», προσωπικά δεδομένα «τα οποία αναπόφευκτα θα αποκαλύπτονται και θα μπορούν να στοιχειοθετούν προφίλ εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων» δεν βρήκαν κανένα έρεισμα στην αυστηρή πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία προσωπικών δεδομένων, αναφέρεται στην ανακοίνωση. «Αναδεικνύεται, για ακόμη μία φορά, ότι πίσω από την επίμονη μάχη κατά της δυνατότητας εξασφάλισης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και κατά τη διάρκεια πανδημίας, κρύβονται μικροκομματικές σκοπιμότητες» καταλήγει το υπουργείο Παιδείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοφία Ζαχαράκη πορτρέτο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπουργείο Παιδείας: Άμεση ψυχοκοινωνική στήριξη μετά το περιστατικό σε σχολείο

Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε οδηγία για άμεση παρέμβαση ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού σε σχολείο της Αθήνας, μετά τον τραυματισμό μαθήτριας έπειτα από διαπληκτισμό με συμμαθήτριά της.
Σοφία Ζαχαράκη κοντινό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Υπ. Παιδείας: Εκφράζει οδύνη για θάνατο δίχρονου και στηρίζει τα σχολεία

Το υπουργείο Παιδείας εκφράζει βαθιά οδύνη για τον θάνατο δίχρονου παιδιού στη Ζάκυνθο και αποστέλλει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στα σχολεία για υποστήριξη μαθητών και οικογενειών.
Άδειες σχολικές τάξεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κλειστά σχολεία σε Αττική, Μαγνησία και 20 δήμους λόγω έντονης κακοκαιρίας

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και των τοπικών αρχών, σχολεία σε Αττική, Μαγνησία και 20 δήμους παραμένουν κλειστά λόγω της ισχυρής κακοκαιρίας· η κατάσταση θα επανεκτιμηθεί τις επόμενες ημέρες.
άδεια σχολική αίθουσα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκπαιδευτικοί καλούν σε πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες καλούν σε συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 5 Δεκεμβρίου, ζητώντας κάλυψη κενών, ασφαλείς υποδομές και καλύτερες συνθήκες, ενώ καταγγέλλουν σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία.
Σοφία Ζαχαράκη χαμογελά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για εσωτερική κινητικότητα φοιτητών ΑΕΙ για το 2025-2026

Ξεκίνησε η διαδικασία αιτήσεων για το πρόγραμμα εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών ΑΕΙ για το εαρινό εξάμηνο 2025-2026, με ηλεκτρονική υποβολή έως 4 Δεκεμβρίου και συγκεκριμένα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Τηλεργασία σε εξωτερικό χώρο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μνημόνιο συνεργασίας Υπ. Παιδείας και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Υπουργείο Παιδείας συμφωνούν σε μνημόνιο συνεργασίας για την αντιμετώπιση της έλλειψης εξειδικευμένου δυναμικού και την ενίσχυση της σύνδεσης εκπαίδευσης–παραγωγής.