ΓΔ: 1994.63 0.89% Τζίρος: 241.89 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Άδωνις Γεωργιάδης
Φώτο: Υπουργείο Υγείας

Στις 4 ώρες ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στις εφημερίες των νοσοκομείων

Με το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης (βραχιολάκι), που εφαρμόζεται ήδη σε 10 νοσοκομεία, ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης υπολογίζεται στις 4 ώρες. Ο χαμηλότερος χρόνος εντοπίζεται στο Παίδων «Αγία Σοφία».

Τις πρωτοβουλίες και τα προγράμματα βελτίωσης της εφημέρευσης των νοσοκομείων παρουσίασαν σήμερα σε Συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους. Το παρών έδωσαν η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη και ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Αντώνης Αυγερινός.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, με το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης (βραχιολάκι) που εφαρμόζεται ήδη σε 10 νοσοκομεία - ΓΝΑ «Ευαγγελισμός», ΓΟΝΚ «Οι Άγιοι Ανάργυροι», ΓΝΑ «Γ. Γεννηματάς», ΓΝΑ «ΚΑΤ», Παίδων «Αγλαϊα Κυριακού», ΓΝΑ «Λαϊκό», ΓΝΑ «Σισμανόγλειο», Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών, Παίδων «Αγία Σοφία», ΠΓΝ «Αττικόν» - ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης υπολογίζεται στις 4 ώρες. Ο χαμηλότερος χρόνος εντοπίζεται στο Παίδων «Αγία Σοφία» όπου απαιτείται 1 ώρα και 58 λεπτά, ενώ ο υψηλότερος χρόνος στο ΓΝΑ «Ευαγγελισμός» όπου απαιτούνται 5 ώρες και 16 λεπτά.

Σημειώνεται ότι από τις 15 Μαΐου 2025 που ξεκίνησε η εφαρμογή του στον «Ευαγγελισμό» μέχρι σήμερα που πλέον εφαρμόζεται σε 10 νοσοκομεία, έχουν εξυπηρετηθεί 44.032 ασθενείς.

«Πριν από μερικούς μήνες και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2025, με τον Υφυπουργό κύριο Μάριο Θεμιστοκλέους και τη Γενική Γραμματέα κυρία Λίλιαν Βιλδιρίδη σας είχαμε παρουσιάσει το σχέδιό μας για τη μείωση του μέσου χρόνου αναμονής στις εφημερίες. Δηλαδή τον μέσο χρόνο μεταξύ της ώρας που κάποιος φτάνει στα επείγοντα ενός νοσοκομείου και της ώρας που είτε φεύγει για το σπίτι του, είτε κάνει εισαγωγή για να μπει σε μια κλινική του νοσοκομείου.

Τότε, ο μέσος χρόνος αναμονής στα μεγάλα νοσοκομεία ξεπερνούσε τις 9 ώρες και εμείς σας είχαμε πει ότι στόχος μας είναι να καταφέρουμε να φθάσουμε τις 5 ώρες. Πολλοί τότε είχατε πει ότι αυτό δεν γίνεται. Σήμερα, σας παρουσιάζουμε την πρόοδο που έχουμε κάνει.Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας είναι ότι, στις εφημερίες των νοσοκομείων όπου έχει εφαρμοστεί το λεγόμενο «βραχιολάκι», η τάξη και η ηρεμία είναι πρωτοφανής. Ο γενικός μέσος όρος αναμονής υπολογίζεται πλέον σε 4 ώρες.

Στόχος μας είναι κάθε μήνας που περνάει να διορθώνεται η κατάσταση στις εφημερίες και μέχρι το 2027, που καλώς εχόντων των πραγμάτων θα λήξει η θητεία μας στο Υπουργείο Υγείας και θα πάμε σε εθνικές εκλογές, να παραδώσουμε ένα σύστημα στις εφημερίες εξαιρετικά καλύτερο από αυτό που παραλάβαμε, ώστε να ξέρουν οι ασθενείς ότι την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού και του ελληνικού λαού την αντιμετωπίζουμε με πολύ μεγάλη ευθύνη και με πολύ μεγάλο σεβασμό», δήλωσε κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης.

O Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους δήλωσε: «Η ηλεκτρονική ιχνηλάτηση στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών αποτελεί μια ακόμη σημαντική μεταρρύθμιση, μια αλλαγή στην πράξη. Με ήδη χειροπιαστό αποτέλεσμα, με ήδη μετρήσιμη την βελτίωση στην καθημερινότητα των πολιτών. Για πρώτη φορά έχουμε πραγματική εικόνα για τη λειτουργία των ΤΕΠ, τη ροή των ασθενών, τις καθυστερήσεις, τις ανάγκες του κάθε νοσοκομείου. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν σαφή πρόοδο με μικρότερη αναμονή, καλύτερη οργάνωση, πιο ανθρώπινες συνθήκες για τον ασθενή.

Η αλλαγή, όμως, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό. Η στρατηγική μας περιλαμβάνει πέντε βασικούς άξονες: τις οργανωτικές αλλαγές στο σύστημα εφημέρευσης στην Αττική, την ενίσχυση του προσωπικού των ΤΕΠ, τις ανακαινίσεις των χώρων, την αναβάθμιση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, την εφαρμογή Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος ενημέρωσης πολιτών για τα εφημερεύοντα νοσοκομεία και τους χρόνους αναμονής. Συνεχίζουμε με σχέδιο, βούληση και τόλμη να αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες του Εθνικού Συστήματος  Υγείας, επ’ ωφελεία των ασθενών. Μεταρρυθμίζουμε το ΕΣΥ στην πράξη, για να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Γιατί το ΕΣΥ, είμαστε ''εμείς''».

«Έχει γίνει μια πολύ συστηματική δουλειά έτσι ώστε όλα τα ΤΕΠ να έχουν οργανωθεί με βάση τις βέλτιστες διεθνείς προδιαγραφές οργάνωσης και λειτουργίας. Σε όλα τα ΤΕΠ υπάρχει ξεχωριστή είσοδος για τα ασθενοφόρα και ξεχωριστή είσοδος για τους περιπατητικούς ασθενείς. Υπάρχει οργανωμένη  νοσηλευτική υπηρεσία στο κέντρο των ΤΕΠ έτσι ώστε η διασταύρωση κινήσεων να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη για τους επαγγελματίες υγείας αλλά και να μπορούν βεβαίως να προσφεύγουν σε όλους τους ασθενείς που έχουν ανάγκη σε ταχύτατο ρυθμό.

Επίσης, προβλέπεται συγκεκριμένος χώρος αναμονής των ασθενών και των συνοδών των ασθενών έτσι ώστε να διευκολύνονται. Με όλα αυτά που κάνουμε, βελτιώνουμε την εικόνα των εφημεριών στα ΤΕΠ όχι σε επίπεδο εντυπώσεων αλλά σε επίπεδο ουσίας, προκειμένου οι ασθενείς να απολαμβάνουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες που δικαιούνται», δήλωσε η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Αντώνης Αυγερινός δήλωσε: «Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός πράγματι ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα του Υπουργού να βοηθήσουμε στη βελτίωση της λειτουργίας των ΤΕΠ των μεγάλων κρατικών νοσοκομείων, έχοντας μία πραγματικά μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία. Αναλάβαμε πράγματι αυτό το καθήκον, με τρεις στόχους και σκοπούς: Την εξυπηρέτηση-υποστήριξη των ροών των ασθενών στα ΤΕΠ, ώστε να μειωθούν οι καθυστερήσεις.

Τη βελτίωση της επικοινωνίας του προσωπικού με τους ασθενείς που προσέρχονται στα ΤΕΠ και επίσης την καθοδήγηση των ασθενών μέσα στα ΤΕΠ και τη βοήθεια ώστε να βρίσκουν πολύ πιο εύκολα τα ιατρεία εκεί όπου χρειάζονται να πάνε. Η παρουσία των εθελοντών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού μας υπενθυμίζει ότι η ανθρωπιά δεν έχει χαθεί, βρίσκεται ακόμα εδώ και είναι μπροστά μας και σχολιάστηκε ως ιδιαίτερα βοηθητική, με αρκετούς να αναφέρουν πως πρώτη φορά βιώνουν τέτοια εξυπηρέτηση στον χώρο υγείας».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μητσοτάκης: Δρομολογούνται παρεμβάσεις σε πάρα πολλά νοσοκομεία

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες που παρέχονται στους ασθενείς στις νέες και μεγαλύτερες πτέρυγες του ΤΕΠ, και εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συνολική λειτουργία του νοσοκομείου.