Η μηχανική βλάβη αποτέλεσε τη συχνότερη αιτία κλήσης οδικής βοήθειας στην Ελλάδα για το 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Hellas Direct. Δεύτερη αιτία ήταν η μειωμένη απόδοση της μπαταρίας που αδυνατούσε να θέσει σε λειτουργία τον κινητήρα, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα προβλήματα με τα ελαστικά.
Τα ποσοστά των μηχανικών βλαβών αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία των οχημάτων. Στα αυτοκίνητα έως 5 ετών, οι βασικοί λόγοι ακινητοποίησης ήταν η μπαταρία (39%), η μηχανική βλάβη (31%) και το ελαστικό (25%).
Για αυτοκίνητα 6 έως 15 ετών, η μηχανική βλάβη ευθύνεται για το 51% των περιστατικών, η μπαταρία για το 32% και τα ελαστικά για το 14%. Στα οχήματα 16 έως 25 ετών, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 63%, 25% και 9%.
Ακόμη πιο έντονο είναι το φαινόμενο στα οχήματα άνω των 30 ετών, όπου η μηχανική βλάβη ήταν υπεύθυνη για το 70% των περιπτώσεων, ενώ η μπαταρία και τα ελαστικά ακολουθούν με 21% και 4% αντίστοιχα.
Οι κλήσεις για ακινητοποίηση λόγω έλλειψης καυσίμων περιορίστηκαν στο 0,49%, ενώ 0,75% αφορούσε σε επαναφορά οχημάτων στον δρόμο.
Παρόμοια εικόνα παρουσιάζουν και οι μοτοσικλέτες. Στα οχήματα έως 5 ετών, οι μηχανικές βλάβες ανήλθαν στο 65%, η μπαταρία στο 24% και τα ελαστικά στο 8%. Στις μηχανές άνω των 30 ετών, η μηχανική βλάβη αγγίζει το 80%, ενώ η μπαταρία και τα ελαστικά περιορίζονται στο 8% αντίστοιχα.
Ένας ακόμη παράγοντας που αναδείχθηκε από τα στοιχεία είναι η απόσταση μεταφοράς που διένυσε η οδική βοήθεια. Για τα αυτοκίνητα, η μεγαλύτερη μέση απόσταση παρατηρήθηκε τον Ιούλιο – λόγω καλοκαιρινών προορισμών – με τους μήνες Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Δεκέμβριο να ακολουθούν. Στις μοτοσικλέτες, αιχμή σημειώθηκε τον Ιούνιο, ενώ ακολούθησαν οι μήνες Ιούλιος, Σεπτέμβριος και Οκτώβριος.