ΓΔ: 1967.02 0.57% Τζίρος: 274.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Shutterstock

Έτος ανάκαμψης το 2021 για τον κλάδο ένδυσης με αύξηση τζίρου 22%

Σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών κατέγραψαν οι επιχειρήσεις που απευθύνονται κυρίως στην εγχώρια αγορά, ενώ ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Το 2021 ήταν ένας χρόνος επανόδου στην κανονικότητα μετά την πανδημία covid -19 που είχε επηρεάσει πολύ αρνητικά τις επιχειρήσεις ένδυσης, καθώς  καταγράφηκε σημαντική αύξηση σε όλα τα μεγέθη του κλάδου  και ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις που απευθύνονται στην εγχώρια αγορά.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα ενός δείγματος 104 επιχειρήσεων ένδυσης μετά από επεξεργασία των δημοσιευμένων ισολογισμών τους της χρήσης 2021.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων του δείγματος για το 2021 αυξήθηκε κατά 22,4% και διαμορφώθηκε στα 899,5 εκατ ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 346,7 εκατ ευρώ,  αυξημένα κατά 33,8% σε σχέση με το 2020, με το περιθώριο μικτού κέρδους να διαμορφώνεται στο 38,5%. Πιο εντυπωσιακά, τα συνολικά καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων εκτινάχθηκαν κατά 1.169% και ανήλθαν σε 78,7 εκατ ευρώ, ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 8,7%  από 0,8% το 2020.

Ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά αυξήθηκε κατά 28,6% και διαμορφώθηκε στα 694,2 εκατ ευρώ. Τα μικτά κέρδη σημείωσαν αύξηση 41,6%, στα 304,1 εκατ ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 66,6 εκατ ευρώ. Κατ'αναλογία, το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 43,8% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο 9,6%.
Όσον αφορά τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις του δείγματος, ο κύκλος εργασιών τους αυξήθηκε κατά 5,4%, από 194,8 εκατ ευρώ το 2020 σε 205,4 εκατ ευρώ το 2021. Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 42,5 εκατ ευρώ, σημειώνοντας μείωση 4,5%, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 12,2 εκατ ευρώ, μειωμένα κατά 12%. Αντίστοιχα, το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 20,7% και του καθαρού κέρδους στο 5,9%.

Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων ανά προϊόν, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 33,3%. Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 43,4%. Στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων η αύξηση ανήλθε σε 23,2%, ενώ στα casual - αθλητικά καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση με 51,5%. Τέλος, στην κατηγορία των εσωρούχων παρατηρήθηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 35,3%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Intrafashion (Pink Woman) Body Talk
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κίνηση - ματ από την Intrafashion: Τι σημαίνει η εξαγορά της Bodytalk

Η Intrafashion αποκτά το ισχυρό brand Bodytalk και βάζει πλώρη για διεθνή επέκταση στην Ιταλία, την Αίγυπτο και τις αγορές των Βαλκανίων. «Ανάσα» για την Bodytalk η συμφωνία μετά από δύο χρόνια επιδείνωσης αποτελεσμάτων.
hm-ermou
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

H&M: Ανακοινώνει την επαναλειτουργία καταστημάτων σε Αθήνα και Πειραιά

Τα νέα καταστήματα στην Ερμού και τον Πειραιά ενσωματώνουν το next-gen concept της εταιρείας: Μια νέα εποχή για τη μόδα, που συνδυάζει βιώσιμο design, ψηφιακές καινοτομίες και fashion-forward ατμόσφαιρα.