ΓΔ: 2031.81 -0.17% Τζίρος: 220.74 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00

Αύξηση τζίρου, αλλά το ακριβό κακάο "ροκάνισε" τα κέρδη της Ε.Ι. Παπαδοπούλου

Η Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε. έκλεισε το 2024 με τζίρο 243,4 εκατ. ευρώ (+4,1%), πιεσμένα κέρδη (-18%), δυνατές εξαγωγές και επενδύσεις, ενώ προτείνει μέρισμα 2,7 εκατ. ευρώ.

Ανθεκτική απέναντι στις προκλήσεις της αγοράς αποδείχθηκε για ακόμη μια χρονιά η Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε. 

Η ιστορική ελληνική βιομηχανία που είναι συνώνυμη των μπισκότων, έκλεισε το 2024 με αύξηση τζίρου 4,1%, στα 243,4 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας τη θέση της σε όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων ωστόσο σε επίπεδο κερδοφορίας δέχθηκε πιέσεις.

Στον τομέα των βασικών κατηγοριών προϊόντων, η εταιρεία διατήρησε τη δυναμική της πορεία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη των μεριδίων της. Τα μπισκότα της κυριάρχησαν στα ράφια, ενώ στον κλάδο του συσκευασμένου ψωμιού, κατέγραψε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, ενισχύοντας ουσιαστικά την παρουσία της σε μια κατηγορία που συνολικά παρουσίασε κάμψη.  

Η θετική πορεία συνεχίστηκε και στην αγορά των μπαρών, όπου οι επενδύσεις σε νέες σειρές προϊόντων ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού.  Ανάλογη ενίσχυση παρουσίασε και η κατηγορία της φρυγανιάς.

Ωστόσο η εικόνα των κερδών δεν ήταν τόσο λαμπερή. Η εκτίναξη των διεθνών τιμών κακάο περιόρισε τα περιθώρια κερδοφορίας, με τα καθαρά κέρδη να υποχωρούν στα 8,39 εκατ. ευρώ, μειωμένα σχεδόν -18% σε σχέση με το 2023. Η εταιρεία ωστόσο επέλεξε να απορροφήσει μεγάλο μέρος του κόστους ώστε να διατηρήσει σταθερές τις τιμές για τον καταναλωτή, γεγονός που συνέβαλε στη διατήρηση της εμπιστοσύνης προς τα προϊόντα της.

Ιδιαίτερα ενθαρρυντική ήταν η πορεία των εξαγωγών. Η εταιρεία Παπαδοπούλου με τέσσερα εργοστάσια που βρίσκονται στον Ταύρο, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Οινόφυτα και τρία κέντρα διανομής σε Ασπρόπυργο, Θεσσαλονίκη & Βόλο, επεκτάθηκε στο εξωτερικό, ενίσχυσε συνεργασίες στις αγορές όπου ήδη είχε παρουσία και κατέγραψε αύξηση όγκου πωλήσεων, με θετική ανταπόκριση από τις διεθνείς αγορές. 

Όπως σημειώνει: «Η επέκταση σε νέες αγορές καθώς και η περαιτέρω εμβάθυνση συνεργασιών σε ήδη υπάρχουσες αγορές οδήγησαν σε αύξηση του όγκου πωλήσεων στο εξωτερικό. Η θετική ανταπόκριση των διεθνών αγορών επιβεβαιώνει την αναγνωρισιμότητα, την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων μας παγκοσμίως». 

Όσον αφορά τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν στα 147,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις μειώθηκαν, δείχνοντας ισχυρή κεφαλαιακή βάση. 

Η εταιρεία συνέχισε παράλληλα τις επενδύσεις εκσυγχρονισμού των εργοστασίων της σε Ταύρο, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Οινόφυτα, με πάνω από 8,7 εκατ. ευρώ να κατευθύνονται σε πάγια και άυλα στοιχεία. Ο αριθμός των εργαζομένων αυξήθηκε σε 1.672, στοιχείο που υπογραμμίζει τη συμβολή της στην απασχόληση.

Παρά τις πιέσεις, η διοίκηση θα προτείνει τη διανομή μερίσματος ύψους 2,7 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας την παράδοση ανταμοιβής των μετόχων. 

Για το 2025, η εταιρεία αναφέρει πως «έχοντας εισέλθει στο 2025, διαπιστώνεται ότι οι αγορές και οι οικονομίες παρουσιάζουν σχετικά συγκρίσιμα χαρακτηριστικά με αυτά που εμφάνισαν το 2024. Ο πληθωρισμός παραμένει σε σταθερά επίπεδα και οι τιμές των πρώτων και βοηθητικών υλικών με επίκεντρο το κακάο και τα παράγωγά του, εμφανίζουν αυξητική τάση, με προοπτική να εξακολουθήσουν την ανοδική τους πορεία». 

Η στρατηγική της παραμένει προσηλωμένη σε μια συνετή τιμολογιακή πολιτική και σε επενδύσεις που ενισχύουν τον παραγωγικό εκσυγχρονισμό, επιδιώκοντας να παραμείνει αντάξια της εμπιστοσύνης που της δείχνει σταθερά το καταναλωτικό κοινό.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπισκότα Παπαδοπούλου: Κέρδη, προσλήψεις και επενδύσεις και το 2021

Η εταιρεία που έμαθε στους Ελληνες το μπισκότο συμπληρώνει φέτος 100 χρόνια ζωής. Η επέτειος αυτή συνοδεύεται με ισχυρές οικονομικές επιδόσεις, εξαγωγές σε 61 χώρες και διεύρυνση του απασχολούμενου προσωπικού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κόβουν τις προσφορές, φέρνουν νέα προϊόντα οι βιομηχανίες ψωμιού

Οι συσκευασίες ψωμιού «δύο σε ένα» χάνονται από τα ράφια, ενώ έρχονται νέα προϊόντα της κατηγορίας premium. Ένας στους έξι καταναλωτές αγοράζει τυποποιημένο ψωμί, στο 1,1 δισ. ο συνολικός τζίρος της αγοράς.