Συνεχίζει να διατηρεί την ηγετική της θέση στην αγορά των σούπερ μάρκετ της Κρήτης η Χαλκιαδάκης, καθώς αύξησε τις πωλήσεις της το 2024, ενώ τα περιθώρια κερδοφορίας πιέστηκαν ελαφρά λόγω υψηλότερου κόστους πωληθέντων και αυξημένων λειτουργικών δαπανών.
Παρά τις πιέσεις, όμως διατήρησε υγιές μικτό περιθώριο σχεδόν 28% και καθαρή κερδοφορία πάνω από 5%, ένδειξη ισχυρής θέσης στην αγορά. Παράλληλα με ώθηση και από τη συνεργασία με την Σκλαβενίτης που έχει το 60% της εταιρείας, συνέχισε να αναπτύσσεται στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον του λιανεμπορίου.
Αναλυτικά κατά τη χρήση 2024 η Χαλκιαδάκης Α.Ε. κατέγραψε ισχυρή ανάπτυξη στις πωλήσεις και διατήρησε υψηλή κερδοφορία. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 239,8 εκατ., αυξημένος κατά 8,9% σε σχέση με το 2023 (220,2 εκατ.).
Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 66,6 εκατ. αυξημένα κατά 8,5% σε σχέση με το 2023, ενώ τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) έφθασαν τα 17,6 εκατ. ελαφρά μειωμένα κατά 1,8% σε σχέση με το 2023.
Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 12,77 εκατ. μειωμένα κατά 1,6%, με κέρδη ανά μετοχή 63,07 ευρώ.
Στον ισολογισμό, το σύνολο του ενεργητικού ανήλθε σε 104,8 εκατ., αυξημένο κατά +9,5% από 95,7 εκατ. με ίδια κεφάλαια 28,87 εκατ. οριακή αύξηση +2,4% από 28,2 εκατ.. Οι υποχρεώσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 75,97 εκατ..
Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες παρέμειναν θετικές, ενισχύοντας τη ρευστότητα, ενώ η εταιρεία συνέχισε το επενδυτικό της πρόγραμμα με αγορές παγίων ύψους περίπου 4,4 εκατ.. Παρά τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις και το υψηλό κόστος ενέργειας, η εταιρεία κατόρθωσε να βελτιώσει τον κύκλο εργασιών της και να διατηρήσει ισχυρή κεφαλαιακή θέση.
Όπως τονίζεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας: «Το 2024 υπήρξε μια ακόμη απαιτητική χρονιά για την επιχειρηματικότητα λόγω των γεωπολιτικών αναταράξεων και των οικονομικών προκλήσεων. Οι συνεχιζόμενες συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή, ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας και η αστάθεια στις θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές διατήρησαν τις πιέσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ το υψηλό κόστος χρήματος και οι πληθωριστικές πιέσεις διαμόρφωσαν ένα δύσκολο διεθνές περιβάλλον. Οι εξελίξεις στο διεθνές οικονομικό και γεωπολιτικό περιβάλλον, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, επηρεάζουν άμεσα τις εμπορικές ροές και τις στρατηγικές των επιχειρήσεων, δημιουργώντας τόσο ευκαιρίες όσο και προκλήσεις».
Κρήτη και νησιά έχουν το προβάδισμα
Η Χαλκιαδάκης είναι leader στην απαιτητική αγορά της Κρήτης, με τα εκατομμύρια τουριστών, καθώς έχει πάνω από 40 καταστήματα, ενώ για πρώτη φορά, το 2025 η εταιρεία ξεπέρασε τους 1.900 εργαζόμενους.
Η Κρήτη έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο «καυτά» πεδία ανταγωνισμού για τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ο συνδυασμός του μεγάλου πληθυσμού της, αλλά και του ολοένα αυξανόμενου αριθμού τουριστών που επισκέπτονται το νησί σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, καθιστούν την τοπική αγορά ιδιαίτερα ελκυστική για επενδύσεις και διείσδυση.
Η δυναμική είναι εντυπωσιακή: σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen μέχρι και τις 24 Αυγούστου 2025, η Κρήτη καταγράφει τον δεύτερο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στις πωλήσεις σούπερ μάρκετ μεταξύ όλων των περιοχών που παρακολουθεί η εταιρεία (εξαιρουμένων των υπόλοιπων νησιών). Συγκεκριμένα στην Κρήτη ο ρυθμός ανόδου των πωλήσεων ήταν +9,7%, ενώ στα νησιά ήταν +11,3%. Παρόμοια είναι και η εικόνα της Circana για το 7μηνο όμως, όπου η Κρήτη καταγράφει άνοδο 8% στις πωλήσεις και τα νησιά 10%.
Σημαντικό πλεονέκτημα του νησιού αποτελούν και οι ίδιοι οι Κρητικοί παραγωγοί και επιχειρήσεις. Με προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και ποιότητας, έχουν καταφέρει όχι μόνο να κυριαρχούν στην τοπική αγορά, αλλά και να επεκτείνουν την παρουσία τους σε ολόκληρη τη χώρα, συμβάλλοντας καθοριστικά στη φήμη της Κρήτης ως τόπου παραγωγής κορυφαίων τροφίμων.