Κίνηση – ματ όπως όλα δείχνουν έκανε η Σκλαβενίτης, καθώς ο leader των ελληνικών σούπερ μάρκετ κάνει ένα βήμα παρακάτω ώστε να πάρει κυρίαρχη θέση και στον κλάδο των έτοιμων γευμάτων. Το deal για την απόκτηση των 25 καταστημάτων της αλυσίδας «Σπιτική Κουζίνα» από τον όμιλο Salas Group, δεν είναι απλώς μία εξαγορά, αλλά είναι το κομμάτι που έλειπε από το «παζλ» των έτοιμων γευμάτων που καιρό τώρα συνθέτει ο όμιλος.
Η κίνηση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Σκλαβενίτης να διευρύνει την παρουσία της στον ανερχόμενο τομέα των έτοιμων γευμάτων, αξιοποιώντας τη δυναμική της ελληνικής κουζίνας. Όπως σημειώνουν πηγές της εταιρείας για την εξαγορά, στόχος είναι η παροχή ποιοτικών, γευστικών και οικονομικών επιλογών μεσημεριανού φαγητού, σε ακόμη μεγαλύτερο κοινό.
Η εξαγορά συμπίπτει χρονικά και με την έναρξη της κατασκευής μίας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής έτοιμων γευμάτων στην Ελλάδα, στη Μαγούλα Αττικής, μια επένδυση που συνολικά θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ. Το νέο εργοστάσιο, το οποίο υλοποιείται με ανάδοχο την ΑΒΑΞ, είναι ένα έργο προϋπολογισμού 35 εκατ. και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τους επόμενους μήνες και θα έχει δυνατότητα παραγωγής έως και 250.000 μερίδων ημερησίως - ένας αριθμός που αντικατοπτρίζει τις υψηλές φιλοδοξίες του ομίλου.
Το έργο περιλαμβάνει ισόγειο 16.000 τετραγωνικών μέτρων και πρώτο όροφο 8.000 τετραγωνικών μέτρων (χώροι παρασκευής - ψυγεία - γραφεία), ενώ η εργολαβία αναφέρεται και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου περιμετρικά του κτιρίου, συνολικής επιφάνειας 25.000 τετραγωνικών μέτρων.
Η εν λόγω επένδυση δεν είναι τυχαία, καθώς η αγορά των έτοιμων γευμάτων, γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Το 2022 ο κύκλος εργασιών της συγκεκριμένης αγοράς ανήλθε στα 118,75 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το 2024 το μέγεθος αυτό αυξήθηκε στα 144,35 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο σχεδόν 22% μέσα σε δύο χρόνια. Η κατανάλωση σε όγκο έφτασε σχεδόν τα 15 εκατομμύρια τεμάχια, δείχνοντας τη στροφή του καταναλωτικού κοινού σε γρήγορες αλλά ποιοτικές λύσεις φαγητού.
Αν και το μοντέλο ανάπτυξης της νέας δραστηριότητας της Σκλαβενίτης παραμένει ανοιχτό και ακόμα δεν έχουν παρθεί οριστικές αποφάσεις, το μέγεθος της επένδυσης και η δυναμική είσοδος σε μια κατηγορία που βρίσκεται υπό μεγάλη ανάπτυξη δείχνουν καθαρά τις προθέσεις: η Σκλαβενίτης δεν ήρθε απλώς για να δοκιμάσει. Ήρθε για να κυριαρχήσει σε ένα τομέα που, σε αντίθεση με τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, φαίνεται ότι έχει προοπτικές ταχείας μεγέθυνσης, αλλά και πολύ μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Η «Σπιτική Κουζίνα»
Η «Σπιτική Κουζίνα» είναι επί σειρά ετών μια αγαπημένη επιλογή για καταναλωτές που αναζητούν αυθεντικές, μαγειρευτές γεύσεις σε προσιτές τιμές. Λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή, 11:00 με 17:00, προσφέροντας ένα πλήρες μενού.
Η «Σπιτική Κουζίνα» αποτελεί μέρος του Salas International Group S.A., ενός ομίλου με πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στους τομείς του εμπορίου, της αποθήκευσης και διανομής τροφίμων, καθώς και της παραγωγής και παροχής υπηρεσιών μαζικής εστίασης (βιομηχανία catering).
Η εξαγορά λειτουργεί συνεπώς ως γέφυρα ανάμεσα στο παραδοσιακό, μαγειρεμένο φαγητό και στη σύγχρονη ανάγκη για γεύματα έτοιμα προς κατανάλωση, υψηλής ποιότητας και προσιτής τιμής.
Τα μεγέθη της Σκλαβενίτης
Ο όμιλος Σκλαβενίτης ξεπέρασε τα 5 δισ. ευρώ για το 2023, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία και έφτασε σε τζίρο 5,16 δισ. ενώ παράλληλα οι επενδύσεις ανήλθαν σε 140 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 67% καθώς έφτασαν τα 96,99 εκατ. το 2023 σε σχέση με τα 58,172 εκατ. του 2022.
Τα κέρδη προ φόρων έφτασαν τα 135,4 εκατ. ευρώ, 2,6% επί του συνολικού κύκλου εργασιών.
Σήμερα ο όμιλος Σκλαβενίτης απασχολεί πάνω από 39.000 εργαζομένους, διαθέτει συνολικά 537 καταστήματα - 510 στην Ελλάδα και 27 στην Κύπρο - και εξυπηρετεί κάθε μέρα κατά μέσο όρο 700.000 πελάτες.