Η αγορά του γρήγορου φαγητού βρίσκεται σήμερα σε μια δυναμική περίοδο αναμόρφωσης, με τις προτιμήσεις της νεότερης γενιάς - κυρίως των Gen Z και Millennials - να διαμορφώνουν νέους κανόνες.
Για το συγκεκριμένο κοινό, το φαγητό δεν αποτελεί απλώς μια ανάγκη, αλλά μια ολοκληρωμένη εμπειρία που συνδυάζει ταχύτητα, ποιότητα, αισθητική και ψηφιακή ευκολία.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το street food αναδεικνύεται ως μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές, καθώς προσφέρει προσιτές τιμές, μεγάλη ποικιλία γεύσεων και μια κοινωνική διάσταση που ταιριάζει στον σύγχρονο τρόπο ζωής.
Η διεθνοποίηση των γαστρονομικών προτάσεων, η επιρροή των social media και η ποιοτική αναβάθμιση του προϊόντος έχουν συμβάλει στο να εξελιχθεί το street food σε μια τάση που επηρεάζει ακόμα και τις μεγαλύτερες αλυσίδες εστίασης στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια πολιτιστική μετατόπιση που αντικατοπτρίζει την ανάγκη των νέων για γευστικές εμπειρίες που είναι γρήγορες, αυθεντικές και φέρνουν πολλά views.
Αν και το street food αποτελεί παραδοσιακό κομμάτι της γαστρονομικής κουλτούρας σε περιοχές όπως η Ασία, η Λατινική Αμερική και η Αφρική, στη Δύση άρχισε να αποκτά μαζική αποδοχή γύρω στο 2008. Σε αυτό συνέβαλαν η οικονομική κρίση, η εμφάνιση δημιουργικών street food concepts από σεφ, η άνοδος των social media και οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες.
Η οικονομική ύφεση περιόρισε την προσφορά πολυτελών γευμάτων και ενίσχυσε την ανάγκη για οικονομικότερες αλλά ποιοτικές επιλογές. Σε αυτό το περιβάλλον, πολλοί νέοι σεφ που είτε έχασαν τη δουλειά τους είτε δεν μπορούσαν να ανοίξουν το δικό τους εστιατόριο, στράφηκαν σε food trucks και pop-up κουζίνες.
Σήμερα στην Ελλάδα, Taco Bell και Jackaroo έχουν «εκτοπίσει» παλιούς παίχτες του street food, ενώ νέες εταιρείες με γρήγορο φαγητό όπως η Crats μπαίνουν και διεκδικούν μερίδιο στην αγορά.

Jackaroo και Vivartia
Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της παρουσίας της στον χώρο της εστίασης πραγματοποίησε η Vivartia, ολοκληρώνοντας την εξαγορά του 60% της ανερχόμενης αλυσίδας street food Jackaroo, έναντι 10 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία ήρθε να συμπληρώσει την προηγούμενη απόκτηση ποσοστού 40% που είχε πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2024, οδηγώντας την εταιρεία πλέον σε πλήρη έλεγχο της Jackaroo.
Η Vivartia, μέλος του χαρτοφυλακίου του αμερικανικού επενδυτικού ομίλου CVC Capital Partners, συνεχίζει να διευρύνει στρατηγικά τη δραστηριότητά της στον κλάδο της μαζικής εστίασης, ενισχύοντας περαιτέρω τον όμιλο Goody’s – Everest και επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή της να ηγηθεί στην ελληνική αγορά τροφίμων και εστίασης.
Η Jackaroo αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα επιτυχίας στον χώρο του ποιοτικού street food στην Ελλάδα. Ιδρυτής της ο Μιχάλης Μαντζουράνης, ο οποίος το 2007 ξεκίνησε με μια απλή αλλά φιλόδοξη ιδέα: να φέρει το αυθεντικό αμερικανικό fast food στο ελληνικό κοινό. Το πρώτο κατάστημα στον Πειραιά σημείωσε επιτυχία, καθιερώνοντας το chicken finger και το burger σε νέες βάσεις.

Τα Taco Bell και οι ουρές της Gen Z
Στις 3 Σεπτεμβρίου 2025, το Χαλάνδρι μετατράπηκε σε σκηνικό γαστρονομικού event. Η πρεμιέρα του πρώτου Taco Bell στην Αθήνα συγκέντρωσε εκατοντάδες νέους που σχημάτισαν τεράστια ουρά για να δοκιμάσουν tacos, quesadillas και burritos, προκαλώντας ακόμη και κυκλοφοριακή συμφόρηση στην περιοχή. Για τη Gen Z, η επίσκεψη δεν ήταν απλώς θέμα φαγητού, αλλά μέρος μιας εμπειρίας που έμοιαζε με κοινωνικό γεγονός.
Η είσοδος της αμερικανικής αλυσίδας στην ελληνική αγορά πραγματοποιήθηκε από τη Food Plus, με επένδυση ύψους περίπου 800 χιλιάδων ευρώ για το πρώτο κατάστημα. Το πλάνο ανάπτυξης είναι φιλόδοξο, καθώς έχουν ήδη ανακοινωθεί δύο νέα σημεία, στο The Mall Athens και στην Πανόρμου.
Η Taco Bell, που ανήκει στον όμιλο Yum! Brands μαζί με τα KFC και Pizza Hut, στοχεύει ξεκάθαρα σε αγορές με ισχυρό νεανικό κοινό. Η επιλογή του Χαλανδρίου –μιας περιοχής με έντονη Gen Z παρουσία– μόνο τυχαία δεν ήταν.
Όπως τόνισε μιλώντας στο BD ο εμπορικός διευθυντής στην KFC Ορέστης Τσίγκος στόχος της εταιρείας είναι να «χτίσει» παρουσία σε περιοχές με μεγάλη κίνηση και αυξημένη προσβασιμότητα για το νεανικό κοινό, που είναι και το κύριο target group. «Τα Taco Bell έχουν ένα μότο το “Live mas” “ζήσε έντονα” και είναι κάτι που το θέλει πολύ η νεολαία. Σκοπός είναι να γίνουν τα καταστήματα “στέκια για τη νεολαία”», επισήμανε.

Όταν το τηγανητό κοτόπουλο κάνει... Crats
Από την Θεσσαλονίκη ήρθε στην Αθήνα η Crats, που σήμερα αριθμεί δύο καταστήματα σε Νέα Σμύρνη και Κορυδαλλό ενώ το τρίτο ετοιμάζεται στο Περιστέρι. Η Crats έχει χαράξει μια στρατηγική που δίνει έμφαση στις περιοχές με υψηλή ζήτηση για delivery και take away, καθώς αυτά αποτελούν τους βασικούς πυλώνες των εσόδων της.
Μάλιστα το ποσοστό των πωλήσεων που προέρχεται από το delivery εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη θέση κάθε καταστήματος - αγγίζοντας το 50% σε κεντρικά σημεία ενώ σε περιοχές με πλατείες μπορεί να φτάσει ακόμη και το 60%.
Στο γαστρονομικό κομμάτι, η Crats έχει επιλέξει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στο τηγανητό κοτόπουλο, προσφέροντας προϊόντα που ξεχωρίζουν τόσο για την ποιότητα όσο και για την ποσότητα.