ΓΔ: 2061.69 0.26% Τζίρος: 203.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
λιμάνι Θεσσαλονίκης αεροφωτογραφία
Φωτογραφία Shutterstock

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Ξεκινούν οι εργασίες μέχρι Ιούνιο για την 6η προβλήτα

Οι εργασίες για την 6η προβλήτα Θεσσαλονίκης αρχίζουν ως τα τέλη Ιουνίου, με στόχο ολοκλήρωσης σε περίπου 3,5 χρόνια, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ.

Μέχρι το τέλος του Ιουνίου αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες για την υλοποίηση του έργου της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με προοπτική να ολοκληρωθούν σε περίπου τρεισήμισι χρόνια, όπως επιβεβαίωσε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ), Ιωάννης Τσάρας, με την ευκαιρία συνέντευξης Τύπου για το 21ο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη στις 8-9 Μαΐου. 

«Αυτό που απομένει είναι οι τελικές κατασκευαστικές άδειες από το υπουργείο, προκειμένου να ξεκινήσουμε. Ο εργολάβος είναι έτοιμος (...) και συζητούμε μήπως μπορέσουμε να μειώσουμε ελαφρώς το κόστος σε κάποια από τα υλικά, όχι βέβαια εις βάρος των τεχνικών προδιαγραφών, ούτε του μήκους και του μεγέθους του λιμένος» επισήμανε ο κ.Τσάρας και πρόσθεσε ότι το πρότζεκτ αναμένεται να ολοκληρωθεί -το μέγιστο- σε 36 μήνες από την έναρξή του. 

«Άρα λοιπόν, σε περίπου τρεισήμισι χρόνια πρέπει να έχουμε τον προβλήτα έτοιμο και χρειαζόμαστε τη βοήθεια όλων, προκειμένου να βελτιωθούν και οι σιδηροδρομικές συνδέσεις (...) κάτι που είναι και υποχρέωση του κράτους» πρόσθεσε.

Την ετοιμότητα του ΟΛΘ να εκκινήσει τα έργα υπογράμμισε ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος: «είμαστε στη φάση που θα προχωρήσουμε, αφού προχωρήσουν πρώτα οι διαδικασίες αδειοδότησης, για να υλοποιηθεί το έργο. Από τη δική μας πλευρά δηλώνουμε ετοιμότητα, η οποία ξεκίνησε από την έγκριση του master plan (...). 

Κοιτάζουμε αυτή τη στιγμή το κόστος του προβλήτα, πόσο μπορεί να πάει. Οπωσδήποτε οι γεωπολιτικές εξελίξεις τα τελευταία χρόνια αυξήσανε σημαντικά το κόστος του έργου, λόγω του κόστους της ενέργειας και των υλικών (...) Για εμάς το ζητούμενο είναι το έργο να ξεκινήσει το συντομότερο. 

Έχω ακούσει διάφορα σχόλια του τύπου "το λιμάνι δεν θέλει να κάνει τον προβλήτα". Το λιμάνι λοιπόν όχι μόνο πρέπει να κάνει το έργο, αλλά (...) όσο πιο γρήγορα το κάνει, τόσο πιο γρήγορα θα αυξηθεί η ροή των προϊόντων προς αυτό και το capacity (χωρητικότητα)» τόνισε ο κ.Λιάγκος.

Ερωτηθέντες για το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες, οι κύριοι Λιάγκος και Τσάρας απάντησαν ότι παρότι αυτή δεν εξαρτάται από το λιμάνι, ωστόσο ο ΟΛΘ ενώνει τη φωνή του με εκείνες των φορέων της πόλης, που τη ζητούν.

 «Σαφώς η διασύνδεση του λιμανιού με τις Σποράδες είναι κάτι αναγκαίο κι αυτό δεν στηρίζεται σε μια θεωρητική δική μου προσέγγιση, αλλά στα στοιχεία των προηγούμενων ετών, που έδειξαν ότι η κίνηση είναι πάρα πολύ μεγάλη κι αυξητική. Επομένως, προς όφελος της πόλης μας, αλλά και της Βορείου Ελλάδος ευρύτερα, θα πρέπει να υπάρχει αυτή σύνδεση» σημείωσε ο κ.Λιάγκος και πρόσθεσε ότι η ΟΛΘ ΑΕ δεν μπορεί να παρέμβει στις εταιρείες, αλλά, όπως και πέρυσι, θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να ασκήσει πιέσεις, ώστε η γραμμή να καλυφθεί το καλοκαίρι. 

«Είναι ένα κρίσιμο θέμα, που ήρθε η ώρα να το κοιτάξουμε, καθώς είναι ήδη Μάιος και θα πρέπει να ξεκινήσουν τα δρομολόγια στα μέσα έως τέλη Ιουνίου» υπογράμμισε κα πρόσθεσε ότι το ζήτημα περιπλέκει το θέμα των άγονων γραμμών.

«Πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλους μας ότι δεν είναι θέμα του λιμένος οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Εμείς ενώνουμε τη φωνή μας με τη φωνή της πόλης, δηλαδή του δήμου, των τουριστικών πρακτόρων κτλ, ώστε να πείσουμε για τους καλοκαιρινούς μήνες να υπάρχει αυτή η σύνδεση, τουλάχιστον με τις Σποράδες» σημείωσε ο κ.Τσάρας και συμπλήρωσε ότι σε κάθε περίπτωση το λιμάνι είναι έτοιμο να διαχειριστεί οτιδήποτε αποφασιστεί: «είμαστε έτοιμοι να εξυπηρετήσουμε και μεγάλη ακτοπλοϊκή κίνηση, και μικρή» τόνισε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αστυνομικό όχημα Ελλάδας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έλεγχοι αστυνομίας κατά της παραβατικότητας ανηλίκων στον Νεάπολης-Συκεών

Ειδική δράση για την πρόληψη ανήλικης παραβατικότητας έγινε στον Δήμο Νεάπολης-Συκεών. Ελέγχθηκαν 81 άτομα, 73 ανήλικοι και 14 καταστήματα. Στόχος η συλλογή στοιχείων και η χαρτογράφηση κινήσεων για στοχευμένες παρεμβάσεις.
Κτίριο Νέα Δημοκρατία
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα Δημοκρατία: Καταδίκη της επίθεσης στο γραφείο του Στράτου Σιμόπουλου

Η Νέα Δημοκρατία καταδικάζει την επίθεση στο γραφείο του Στράτου Σιμόπουλου, κάνοντας λόγο για «φασιστική ενέργεια» και τονίζοντας ότι η Δημοκρατία παραμένει ισχυρή απέναντι σε οποιουσδήποτε τραμπουκισμούς.
Ανθρώπινο και ρομποτικό χέρι
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς οι εκπαιδευτικοί στη Θεσσαλονίκη αξιοποιούν AI για μάθημα επιχειρηματικότητας

Σε μια αίθουσα γεμάτη παιδιά, η Τεχνητή Νοημοσύνη καθοδηγεί τα εννιάχρονα να αναπτύξουν επιχειρηματικές ιδέες μέσω ερωτήσεων και όχι έτοιμων απαντήσεων, ενθαρρύνοντας τη δημιουργική σκέψη στο πλαίσιο του συνεδρίου ENTREPED2025.
Σφύρα δικαστηρίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κάθειρξη 8 ετών στον Παναγιώτη Ψωμιάδη για απιστία και ψευδή βεβαίωση

Ο Παναγιώτης Ψωμιάδης καταδικάστηκε σε κάθειρξη 8 ετών για απιστία και ψευδή βεβαίωση σε υπόθεση εικονικών έργων, με την ποινή να εκτίεται κατ’ οίκον και να έχει ανασταλτικό χαρακτήρα έως το Εφετείο.
Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αναβάθμιση οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιών με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ

Η αναβάθμιση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης–Μουδανιών (Κ12-Θέρμη) θα διεκδικηθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ, αφού απεντάχθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης. Σε εκκρεμότητα απαλλοτρίωση εκτάσεων με αναμονή συναίνεσης από ΑΠΘ.