ΓΔ: 1955.83 -0.74% Τζίρος: 205.98 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:19:33
Εργοστάσιο ζυμαρικών EURIMAC
Φωτο: ΜΑΚΒΕΛ

ΜΑΚΒΕΛ: Καινοτομία στα ζυμαρικά με νέο προϊόν για τους διαβητικούς

Η ΜΑΚΒΕΛ είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε στην ευρωπαϊκή αγορά ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη. Η ανάπτυξη των νέων προϊόντων βασίστηκε σε εκτεταμένες έρευνες, σε συνεργασία με εξειδικευμένα εργαστήρια στη Βρετανία.

Μια ακόμη σημαντική καινοτομία φέρνει στην αγορά η EURIMAC, η εταιρεία που παράγει στο Κιλκίς τα ζυμαρικά ΜΑΚΒΕΛ. Πρόκειται για μια νέα σειρά ζυμαρικών με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, που απευθύνεται σε όσους δίνουν έμφαση στη διατροφή τους, χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στη γεύση, ενώ καλύπτει τις ανάγκες και όσων επιδιώκουν τον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα τους, όπως οι διαβητικοί.

Μάλιστα όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Eurimac, Οδυσσέας Παπαδόπουλος, η ΜΑΚΒΕΛ είναι η πρώτη εταιρεία που έφερε στην ευρωπαϊκή αγορά ζυμαρικά χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη. «Ανταποκριθήκαμε στην ολοένα αυξανόμενη ανάγκη για προϊόντα που βοηθούν στον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου, χωρίς όμως να στερούνται γεύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΜΑΚΒΕΛ

Η τοποθέτηση της συγκεκριμένης σειράς ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ στα καταστήματα λιανικής πώλησης πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2024 και ήδη παρατηρείται αυξανόμενη ζήτηση τόσο στην ελληνική όσο και στη διεθνή αγορά. Τα ζυμαρικά αυτά είναι διαθέσιμα σε όλα τα μεγάλα σούπερ μάρκετ της χώρας ενώ η εταιρεία συνεχώς ενισχύει τη διαθεσιμότητά τους μέσω συνεργασιών με διεθνείς αλυσίδες και καταστήματα.

Μάλιστα αυτή η νέα σειρά αποτελεί μία μεγάλη ευκαιρία για τη βιομηχανία ζυμαρικών από το Κιλκίς να μπορέσει να εδραιωθεί στα ράφια των σούπερ μάρκετ, δεδομένου ότι η δραστηριότητά της είναι συνδεδεμένη με την παραγωγή και τυποποίηση ζυμαρικών ιδιωτικής ετικέτας. Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος οι πωλήσεις επώνυμων προϊόντων ανέρχονται στο 7% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρείας. Το μερίδιο της ΜΑΚΒΕΛ (μικρή και μεγάλη λιανική – σούπερ μάρκετ) ανέρχεται σε περίπου 6,5% και σε περίπου 5%, εάν απομονώσει κανείς το οργανωμένο λιανεμπόριο (μόνο σούπερ μάρκετ).

Η ανάπτυξη των προϊόντων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη βασίστηκε σε εκτεταμένες έρευνες της ομάδας της EURIMAC, σε συνεργασία με εξειδικευμένα εργαστήρια στη Βρετανία, που ανέδειξαν την ανάγκη για ζυμαρικά που συνδυάζουν την κλασική γεύση με τα οφέλη του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη. Καθοριστικό ρόλο στην ολοκλήρωση του project είχε και η συνεργασία με το μοναδικό διαπιστευμένο εργαστήριο στην Ευρώπη για τη μέτρηση του γλυκαιμικού δείκτη σύμφωνα με το πρότυπο ISO 26642:2010.

Το αποτέλεσμα ήταν: Σπαγγέτι, πένα, κριθαράκι και λινγκουίνι ενώ η εταιρεία σχεδιάζει ήδη την επέκταση της σειράς με δύο ή τρεις νέους κωδικούς, μεταξύ των οποίων και τα φουσίλι.

Οικονομικά στοιχεία

Με θετικό πρόσημο έκλεισε το 2024 για την EURIMAC, όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Παπαδόπουλος, οι πωλήσεις σε όγκο κατέγραψαν αύξηση 5%. Παρά τη βελτίωση, ο τζίρος αναμένεται να εμφανίσει ήπια υποχώρηση, λόγω της μείωσης στο κόστος των πρώτων υλών - στοιχείο που αποτελεί βασικό συντελεστή διαμόρφωσης του κόστους στα ζυμαρικά. Ωστόσο, τα κέρδη προβλέπονται ενισχυμένα, χάρη στην άνοδο του όγκου πωλήσεων, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι η εταιρεία διατηρεί μηδενικό δανεισμό.

Το 2023, η EURIMAC είχε κλείσει με κύκλο εργασιών 73,95 εκατ. ευρώ, EBITDA 11,43 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων 9,2 εκατ. ευρώ και 7,1 εκατ. ευρώ τα κέρδη μετά φόρων.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η εταιρεία και στις επενδύσεις. Το πρώτο σκέλος, ύψους 11 εκατ. ευρώ, έχει ήδη ολοκληρωθεί και περιλάμβανε νέα γραμμή μακρών ζυμαρικών, υπερσύγχρονες συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, ρομποτικό σύστημα παλετοποίησης, νέες αποθήκες, αγορά όμορου οικοπέδου και την κατασκευή σιλό σκληρού σίτου, χωρητικότητας 20.000 τόνων.

Ήδη, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται και νέο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 12 εκατ. ευρώ, το οποίο θα ολοκληρωθεί εντός του 2025. Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού, η EURIMAC δρομολογεί τη δημιουργία μονάδας παραγωγής θερμικής ενέργειας από βιομάζα, την αναβάθμιση του μύλου σιμιγδαλιού, την εγκατάσταση της έβδομης γραμμής κοφτών ζυμαρικών με νέες συσκευαστικές και εγκιβωτιστικές μηχανές, καθώς και την αγορά επιπλέον οικοπέδου. Το project συμπληρώνεται με νέα μηχανήματα ποιοτικού ελέγχου, νέους χώρους υποστήριξης για το προσωπικό και αναβάθμιση του τεχνολογικού εξοπλισμού παραγωγής (hardware και software).

Εξωστρέφεια, βιωσιμότητα και καινοτομία

Όλα αυτά βέβαια έρχονται να συνδεθούν με τους τρεις πυλώνες που βασίζεται η στρατηγική της εταιρείας. Όπως τόνισε ο κ. Οδ. Παπαδόπουλος, οι τρεις πυλώνες είναι η εξωστρέφεια, η βιωσιμότητα και η καινοτομία. Η εξωστρέφεια είναι για την εταιρεία κρίσιμη, καθώς, ενώ συνεχίζει να ενισχύει τις πωλήσεις της στην εγχώρια αγορά μέσω του brand ΜΑΚΒΕΛ, η εταιρεία εστιάζει κυρίως στις εξαγωγές. Σήμερα, το 55% των πωλήσεών της προέρχονται από εξαγωγές σε περισσότερες από 60 χώρες, ενώ πάνω από το 50% των ζυμαρικών που εξάγονται από την Ελλάδα παράγονται στις εγκαταστάσεις της στην περιοχή του Κιλκίς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ινστιτούτου Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών και του Συνδέσμου Εξαγωγέων ΣΕΒΕ.

Η βιωσιμότητα αποτελεί έναν ακόμη βασικό πυλώνα της στρατηγικής της εταιρείας. Από τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την παραγωγή θερμικής ενέργειας από βιομάζα, μέχρι τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας και την εφαρμογή του zero waste to landfill philosophy, η EURIMAC πρωτοπορεί στον τομέα της περιβαλλοντικής ευθύνης. Έχει πιστοποιηθεί ως η πρώτη εταιρεία τροφίμων στην Ελλάδα που έφτασε στο επίπεδο platinum για τις διαδικασίες μηδενικών αποβλήτων, με 99,98% των υλικών της να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον.

Η καινοτομία, τέλος, βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της. Η εταιρεία αναπτύσσει συνεχώς νέα προϊόντα, όπως ζυμαρικά ολικής άλεσης, ζυμαρικά με 5 δημητριακά και προϊόντα με γρήγορο βρασμό, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών που ακολουθούν έναν γευστικό και υγιεινό τρόπο ζωής.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

salata-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εισαγόμενες ντομάτες φτιάχνεται η σαλάτα του τουρίστα στην Ελλάδα

Η Ελλάδα των ποιοτικών προϊόντων δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση του τουρισμού, με αποτέλεσμα η χωριάτικη σαλάτα για εκατομμύρια ξένους επισκέπτες να γίνεται με ντομάτες εισαγωγής.